Aansluiting Virus B

dj hardstar

www.thearrivalz.nl
Lid sinds
29 augustus 2008
Berichten
12
Locatie
Purmerend
Hallo Muziek liefhebbers,

Gisteren heb ik een virus b aangeschaft en zou nu graag willen weten welke kabels ik nou allemaal moet kopen om de virus werkend in fl 9 te krijgen.

Heb al een aantal topics gelezen maar wil graag even een bevestiging van iemand die er reeds 1 gebruikt.

Mijn stuff:

M-Audio Delta AP (Geluidskaart)
Emu 2x2 (Midi interface)
M-Audio Oxygen 49 (Midicontroller)


Klopt het dat ik de midi out van de Virus naar de midi in van mijn interface gooi en dat L/PHONES R/MONO OUT naar je geluidskaart gaat?

Hopenlijk kan iemand mij helpen.

Alvast bedankt,

Grtz Roy
 
Bijna goed. De midi-OUT van je midi-interface moet naar de midi-IN van je virus B. Dan kun je namelijk de noten die je in FL inspeelt met je midicontroller, naar de virus versturen. Wil je ook via MIDI de parameter changes die je op je virus B live tweakt in FL opnemen, dan moet je de MIDI-kabel van de OUT van je virus naar de IN op je MIDI-interface ook laten zitten.
 
oke man top (Y)

ga ik die kabels even halen en ff knutselen tot me schatje werkt :)

bedankt!
 
bonnetje? :S

kep 2 midi kabels gehaald en kom er net achter dat ik de 9 pin connector van mijn geluidskaart helemaal niet gekregen heb toen ik deze aankocht.

Neem aan dat ik deze natuurlijk nodig heb? Zoja weet iemand waar ik deze los kan kopen? Heb al op de m-audio site gekeken maar zag het zo snel niet in de losse verkoop.

Fl vindt de virus nu btw wel zie het nootje branden als ik de virus gebruik. Maar sounds geven doet het dus nog niet.
 
o vergeet er nog bij te melden dat er tussen alles ook nog een mixer zit het gaat hier om Samson MDR 6... Misschien dat het dan via een andere wijze mogelijk is?? Het is maar een vraag ben een leek als het gaat om aansluitingen :P
 
audio OUT van je Virus naar IN kanalen op je mixer ?
 
je hebt geen 9pins connector nodig voor je soundcard. Je gebruikt toch al je Emu 2x2 (Midi interface) voor het midi signaal.

Verder out virus aansluiten op in van je geluidskaart of virus aan je mixer, mixer op je input geluidskaart.

In Fl studio in de mixer bovenin kanaal 1 geluidsinput selecteren.
Voor uitleg F1 in fl studio "Recording external audio"
 
Verder out virus aansluiten op in van je geluidskaart of virus aan je mixer, mixer op je input geluidskaart.

---------------------------------------------------------------------------------------------------

Als ik dit doe is het geluid van mijn monitoren weg... en met de uitleg van fl wordt je ook nie veel wijzer.
 
Btw kan ik nu wel de virus gebruiken, ik hoor de sounds over mijn monitoren maar als ik nu een mp3 afspeel heb ik geen geluid is dit normaal?
 
audio opnemen in edison in fl en dat naar een kanaal zetten en die sample weer draggen naar je patternlayoutdingetje, dan kan je tevens ook nog wat eq's en effectjes erover heen zetten
maar hoe ik het jaren heb gedaan is, het hele nummer maken in fl dan de midi file exporteren, alle audio en plugin tracks renderen en dat hele zaakje importeren in een cubase of cakewalk of een logic audio en daar verder afmixen
 
Mensen,


Wie kan me helpen!!!!
Opeens vindt de virus het midi nootje niet meer :S
De virus vindt dus op de 1 of andere manier de midi controller of de emu interface niet meer...

Heb alle kabels nagekeken, de softwares van midi en interface opnieuw geinstaleerd stopcontacten nagekeken, enz ik weet het niet meer.

please help me.
 
Back
Top