Track : "Fluxor"

wel apart Basic!
Het heeft iets dromerigs dat ik nog een beetje herken van begin jaren 90 house/techno. Ik mag dat wel.

Arv
 
interessant, ik vind dit wel op iets van Laurent Garnier lijken of zo, maar dan een beetje meer trancy.
Enige probleem is dat het een beetje gaat vervelen naar 3 minuten. Er komen wel af en toe andere geluiden doorheen maar het bouwt niet echt op of zo, dat miste ik wel. Je zou bijvoorbeeld die lead kunnen dubbelen met andere synths en lekker gaan filteren om het geheel echt in golven te laten gaat in plaats van het maar te laten doorkabbelen zoals nu.
Maar de sfeer is in elk geval erg goed, en technisch klinkt het ook best ok.
 
zeg leuke ik heb deze track al n jaar ofzo, maak je ook nog nieuw spul? :) of is dit n remake?

[edit] nee t is dezelfde ik heb t ff gecheckt [/edit]
 
Het is een inderdaad remake.

De enige sound die hetzelfde is is de arpeggio uit de Pulse.

Het nummer bestond inderdaad al, ik liet het aan een bevriende DJ horen en die vroeg om een cd'tje om te kunnen draaien maar dat had ik dus niet meer.

Ik heb hem toen maar opnieuw gemaakt met de spullen die ik nu heb en heb geprobeerd zo dicht mogelijk bij het origineel te blijven.

Als je geen verschil hoort is dat wat mij betreft een compliment want dat betekent dat die opzet geslaagd is.

We zijn nu met een nieuwe track bezig dus binnenkort weer een hele nieuwe.
 
Laatst gewijzigd:
ik hoor een verschil, helemaal op het einde gaat een geluidje in pitch omlaag, bij de oude versie verdween dat geluidje gewoon :D
 
Heeft iets weg van Jarre.
goed gedaan hoor
Misschien een break in de arpeggiator.
:okdan:
 
Origineel geplaatst door Pjotr G
ik hoor een verschil, helemaal op het einde gaat een geluidje in pitch omlaag, bij de oude versie verdween dat geluidje gewoon :D

Het arrangement is inderdaad hetzelfde maar :

Drums oude versie Drumstation, nieuwe versie TR 909
Strings oude versie Alesis QS, nieuwe versie Nordrack
Bass oude versie Bass Station, nieuwe versie Nordrack
Resonante Pad sound oude versie Alesis QS, nieuwe versie ANX1
Trompet sound oude versie Yamaha FB01, nieuwe versie Yamah TX 802

Verder heb ik de mix helemaal opnieuw gemaakt omdat ik met een analoge tafel werk.
 
Back
Top