That's Your Monkey Brain Dancing

Fifth Bot

d[-_-]b
Lid sinds
14 mei 2018
Berichten
2.756
Locatie
Nijmegen
Hey, weer een nieuwe track compleet. Hier heb ik geprobeerd eea wat meer te laten ademen (ondanks dat er wel weer veel tierlantijntjes inzitten, ik kan het dus toch niet helemaal laten merk ik achteraf :P). Ik ben benieuwd of dat gelukt is of dat het misschien dus nog meer moet.

 
Superlekker nummer, megaknaller gewoon. Als ik een label zou hebben dan zou ik je nu gaan vragen of ik het uit zou mogen brengen, haha! Enige opmerkingen die ik heb is dat de crash van mij een stuk zachter zou mogen. Ook de metalige percussie die op 04.44 begint, staat wat te hard naar mijn smaak en voegt voor mij eerlijk gezegd niet echt iets toe. Het gaat al snel weer uit, desondanks was mijn gedachte dat ik het stukje liever eruit zou halen. Maar het is jouw nummer uiteraard, dus trek je vooral niet te veel van mij aan, haha! En nogmaals, ik vind het een supernummer.
 
Superlekker nummer, megaknaller gewoon. Als ik een label zou hebben dan zou ik je nu gaan vragen of ik het uit zou mogen brengen, haha! Enige opmerkingen die ik heb is dat de crash van mij een stuk zachter zou mogen. Ook de metalige percussie die op 04.44 begint, staat wat te hard naar mijn smaak en voegt voor mij eerlijk gezegd niet echt iets toe. Het gaat al snel weer uit, desondanks was mijn gedachte dat ik het stukje liever eruit zou halen. Maar het is jouw nummer uiteraard, dus trek je vooral niet te veel van mij aan, haha! En nogmaals, ik vind het een supernummer.

Haha, super feedback man, muchas gracias! Die crashes zitten mij ook niet helemaal lekker, heb al een paar keer lopen klooien met timings en verschillende crashes, maar het kan denk ik nog wel wat beter ja. Die metalige perc aan het einde ga ik er wel inhouden, maar misschien idd wat zachter nu ik er ff op inzoom. Bedankt weer voor het luisteren en de feedback!
 
Inderdaad, heel erg lekkere plaat.. mooie subtiele effectjes.. Maar op de duur werd ik erg moe ervan.. misschien iéts te repetitief ? Of gewoon te lang ? Alleszins, ik vond'm heel erg mooi.. Muziek wil toch iets betekenen in een mens zijn/haar leven hé ;)

Fijne nacht,

Gloomy.
 
Inderdaad, heel erg lekkere plaat.. mooie subtiele effectjes.. Maar op de duur werd ik erg moe ervan.. misschien iéts te repetitief ? Of gewoon te lang ? Alleszins, ik vond'm heel erg mooi.. Muziek wil toch iets betekenen in een mens zijn/haar leven hé ;)

Fijne nacht,

Gloomy.

Ha Jan, bedankt weer! Ik kan je opmerking wel begrijpen, misschien had ik nog wat meer kunnen varieren met die bassline in het eerste gedeelte. Ik heb het wel geprobeerd wat te breken, maar dat is dan kennelijk toch nog onvoldoende geweest. Verder vind ik het zelf wel lastig echt kortere nummers te maken (3-4m). Ik probeer er wel op te letten (ik kwam van 7-8 ), maar toch nog scherper op zijn dus. Thnx man!
 
Laatst gewijzigd:
Dit klinkt echt geweldig!!
Super lekker begin en wat een baslijn zeg!
Leads zijn ook erg mooi en duister zelfs.

Dank je Robi, ik vond het ook wel een lekker baslijntje, vandaar de herhaling haha! Bedankt weer voor het luisteren en je feedback!
 
Vanochtend deze en je vorige track even lekker hard in de auto geluisterd. Puik stukje werk hoor, erg vet! Afwisselend genoeg, ik hoorde eerlijk gezegd niks in de mix wat uit de toon valt, klinkt gewoon goed. :halleluja

Toch maar eens aan een langspeelplaat gaan denken?
 
Heerlijke track man. En inderdaad die bassline <3, helemaal wanneer die een octaafje (of paar noten?) omhoog gaat :okdan:. Welke synth is dat?
 
De basis van de track , basskick and bass synth gaan heerlijk samen.:okdan:
Maar dan komt er naar mijn smaak een lullig synth deuntje door en eigenlijk valt langzaam de energie van de track weg voor mij.:erm:
 
Vanochtend deze en je vorige track even lekker hard in de auto geluisterd. Puik stukje werk hoor, erg vet! Afwisselend genoeg, ik hoorde eerlijk gezegd niks in de mix wat uit de toon valt, klinkt gewoon goed. :halleluja

Toch maar eens aan een langspeelplaat gaan denken?

Hey, thnx man! Tof om te horen van een ervaringsdeskundige :P! Ik zit zelf nog vol twijfels over allerlei zaken, maar ik begin (vooral afgelopen jaar) ook wel enige vooruitgang te zien, dus ik blijf lekker doorklooien. Dus eerst maar eens nog wat beter worden en wat twijfels bij mijzelf wegnemen en dan zien we wel weer verder haha!
 
Heerlijke track man. En inderdaad die bassline <3, helemaal wanneer die een octaafje (of paar noten?) omhoog gaat :okdan:. Welke synth is dat?

Ha Kobuz, dank je wel! Die bass synth is gewoon good old Sylenth1 icm wat simpele effecten (iZotope Neutron, Supercharger GT, AutoFilter, LFOTool).
 
De basis van de track , basskick and bass synth gaan heerlijk samen.:okdan:
Maar dan komt er naar mijn smaak een lullig synth deuntje door en eigenlijk valt langzaam de energie van de track weg voor mij.:erm:

Hey dude, en ook jij bedankt voor het luisteren en je feedback! Goed om te horen dat er dan in ieder geval een deel geslaagd is wat jou betreft :D. Tja, je probeert eens wat he, je kan niet door blijven zagen met alleen slechts 1 enkel basslijntje. Ik wilde het in dit deel juist wat subtieler houden, zodat als die bass er na de break er weer inkomt eea meer impact heeft. Misschien niet helemaal geslaagd, op naar de volgende track dan maar weer, thnx!
 
deze kon ik wel pruimen.
want ik vond hem echt wel goed gelukt.
veel afwisseling een ook lekker lang daar houd ik wel van.
 
deze kon ik wel pruimen.
want ik vond hem echt wel goed gelukt.
veel afwisseling een ook lekker lang daar houd ik wel van.

Hey Ed, thnx voor het luisteren en leuk dat je hem te pruimen vind :P. Ik ben nog wel wat op zoek naar hoe lang iets moet zijn. Sommige nummers kunnen best wat langer zijn, maar in dit geval ben ik het denk ik wel met Jan eens, deze had wat korter gekund. Maar niet voor jou dus, smaken verschillen nu eenmaal...
 
Goede track hoor, je hebt veel talent man! Fijne sound, leuke effecten. Inspirerend. Ook een puntje van kritiek... door die break-achtige geluiden krijg ik het gevoel dat de track niet helemaal op gang komt. Als je goed doorrijdt, maar met de handrem erop... Dus dat break achtige hoeft voor mij niet zo lang door te lopen. Ik krijg er zin van om muziek te maken. Je hebt veel talent man
 
Goede track hoor, je hebt veel talent man! Fijne sound, leuke effecten. Inspirerend. Ook een puntje van kritiek... door die break-achtige geluiden krijg ik het gevoel dat de track niet helemaal op gang komt. Als je goed doorrijdt, maar met de handrem erop... Dus dat break achtige hoeft voor mij niet zo lang door te lopen. Ik krijg er zin van om muziek te maken. Je hebt veel talent man

Hey man, bedankt weer voor je toffe feedback! Ja, ik denk wel dat je gelijk hebt, die effecten zijn een beetje overkill, ik moet dus nog wat meer leren doseren. Dan ben je lekker aan het experimenteren en klinkt iets lekker en dan wil je het gelijk overal toepassen zeg maar, haha! Ik neem het weer mee voor de volgende, thnx man!
 
Deze is gewoon dik. Zou hem wat verder verspreiden dan Soundcloud ;-)
 
Deze is gewoon dik. Zou hem wat verder verspreiden dan Soundcloud ;-)

Hey thnx man! Eerst nog wat verder leren denk ik, het kan allemaal nog wel wat beter vind ik zelf. Ik heb ook wel wat plannetjes om wat met Resolume te gaan doen, om eea geschikt te maken voor YouTube, maar ja dat kost allemaal tijd, die ik op het moment toch even liever in het produceren zelf steek.
 
Back
Top