Hoeveel synths al in je bezit gehad?

Hoeveel synths al in je bezit gehad?

  • 0-5

    Stemmen: 140 31,7%
  • 5-10

    Stemmen: 117 26,5%
  • 10-50

    Stemmen: 153 34,7%
  • 50-100

    Stemmen: 15 3,4%
  • >100

    Stemmen: 16 3,6%

  • Totaal aantal stemmers
    441
Misschien wel aardig om te vermelden is dat ik kwa dubbele synths in het verleden maar liefs 4x een tb303 heb aangeschaft, 3x een tr909 en 4x een nord modular. Begin me te realiseren wat voor een idioot ik ben ''geweest''. :D
 
Analoog:

Vermona Synthesizer
Crumar Trilogy
Crumar Performer

FM:

Yamaha TX7
Yamaha TX81Z

VA:

Yamaha AN-200
Korg electribe A1
Alesis ION

Ander:

Roland CM-32L
Roland CM-64

Yamaha DD55 (zit een XG synthesizer in)
 
Ik heb laatst eens een lijstje aangelegd. Hier komen ze in chronologische volgorde: Korg Poly 800, Roland TR-808 (is geen synth, spijt!),
Roland TB-303 (geen spijt, alleen van de prijs, 125 piek, 25 winst), Sequential Pro-One (nu ook te koop), Formant (meest bizarre voorval: het systeem werkte na dagen sleutelen nog niet, dus heb ik in een driftbui het hele systeem in elkaar geramd!), Arp Odyssey Mk 3, Korg Wavestation EX, Yamaha CS-30, Yamaha DX-21, E-mu UltraProteus, Korg Prophecy, Korg M-1, Gem S-2 Turbo, twee Kurzweil K-2500S, twee Ensoniq ASR-10 (heb nu een rekversie), twee Solina String-Ensembles (een kapot, een laten ombouwen, heb er nog een met midi), Solina SL-110 (ook gesloopt, heb wel de gamveer eruitgehaald),Roland SC-55 (kreeg ik gratis bij mijn Sigma) Moog Polymoog synthesizer
 
Laatst gewijzigd:
Tjee ... als ik zie hoeveel synths er voor sommigen in amper een paar jaar voorbijkomen :confused:

Ik ben er in 1982 mee begonnen. Ik heb gehad:

Roland system 100 - model 101 met CSQ600 sequencer (25 jaar)
Roland TR808 (23 jaar)
ARP AXXE (5 jaar)
Crumar Trilogy (23 jaar)

Ooit nog voor één jaar in bruikleen gehad: Ace Tone Multistring SY5

En heb nu nog steeds in gebruik:
Yamaha DX7 MkI (21 jaar)
Yamaha SY99 (13 jaar)
Yamaha SY99 ( 3 jaar)
Roland D20 (17 jaar)
Roland W30 (15 jaar)
Korg Wavestation A/D (2 jaar)
Access Virus C (2 jaar)
EMU 6400 128 Mb ( 1 jaar)
EMU EIV 128 Mb ( 1 maand)

Heb ik nog, maar niet meer in gebruik:
Yamaha TX16W ( 2 jaar)
Akai S1100 (2 jaar)

14 synths in 24 jaar ... ik moet nog gaan geloven dat ik een trage Belg ben :dubbel: ... of dat ik gewoon geen afscheid kan nemen van eerder verworven hardware :eureka:

:doei:
 
Absoluut niet traag, alle respect daarvoor. Het is gewoon de creativiteit die je stopt in 1 synth en er uithaalt wat er in zit.
(Vergelijk het met een vrouw :D)

Het is absurd en bovendien onnodig om 83 synths te hebben gehad als ik tenzij je ze spaart :confused:
 
Origineel geplaatst door mario
Absoluut niet traag, alle respect daarvoor. Het is gewoon de creativiteit die je stopt in 1 synth en er uithaalt wat er in zit.
(Vergelijk het met een vrouw :D)


In dat geval had je er vele baby synthtjes erbij gehad...:D

Eigenlijk jammer dat synths zich niet kunnen voortplanten.
Misschien een idee met softsynths. Synth DNA.
 
Origineel geplaatst door Exzit
In dat geval had je er vele baby synthtjes erbij gehad...:D

Ook dat kan kloppen ... uit die vrouw die mij al 10 jaar lang moet/mag dulden zijn er 2 dochters voortgevloeid :luv: ...

... met als resultaat dat ik er ondertussen achtergekomen ben dat de termen 'goede huisvader' en 'goede muzikant' niet altijd makkelijk te verenigen zijn 8D :dubbel:
 
Origineel geplaatst door Danny
Ook dat kan kloppen ... uit die vrouw die mij al 10 jaar lang moet/mag dulden zijn er 2 dochters voortgevloeid :luv: ...

... met als resultaat dat ik er ondertussen achtergekomen ben dat de termen 'goede huisvader' en 'goede muzikant' niet altijd makkelijk te verenigen zijn 8D :dubbel:


2 baby's kunnen wel zorgen voor 2 aparte oscillatoren met hun gekrijs en een fopspeen als filter.

Nieuw de organische synth.:D
 
Inmiddels heb ik alweer het nodige erbij gehad en weer verkocht, maar heb nu ook de nodige software synthpakketten en sequencerprogramma's op mijn laptop staan.

Phochos:D
 
Origineel geplaatst door Exzit
2 baby's kunnen wel zorgen voor 2 aparte oscillatoren met hun gekrijs en een fopspeen als filter.

Nieuw de organische synth.:D

Nou ... die laat ik dan met een gerust gemoed over aan de andere synthliefhebbers :dubbel:

;)
 
Origineel geplaatst door mono-poly
Ik heb weer voor de 3e keer een Wasp gekocht. :D

hehe.. 'weer voor de 3e keer'... Hoeveelste keer voor de 3e keer dan? :D
 
Ik hoop nu voor de 2e keer een Electribe A te ontvangen :). De vorige ging weg omdat teveel van zo'n bakjes me in de weg zaten en een vriend van me interesse toonde, maar ik heb nu meer ruimte en behoefte aan iets kleins en leuks waarmee ik wat kan rotzooien.
 
Ik (als beginnend synth spaarder) zal ook maar eens
een bijdrage in deze topic leveren.
Ga er maar eens lekker uitgebreid voor zitten:

2005 : Clavia Nord Lead 3
2005 : Roland JP-8080 (heerlijk)
2006 : Acces Virus ( verrukkelijk)

Bold = Nog steeds in bezit
 
Roland SH2 + CSQ100
Casio CZ1
Yamaha DX7, CS2x, QY70, SY99, TG33, MU10
Roland D110
Kawai K5000s
Waldorf MicroQ
Ensoniq SQR+
nah 12 stuks dus (excl orgel en piano...)
 
Leuk zo'n lijstje,het valt nog wel mee bij mij :

Alesis Andromeda
Access Virus A
Novation Nova
Studio Electronics SE1-x
Studio Electronics ATC-1
Moog Voyager RME
Roland TB-303

Roland V-Synth
Roland U-220
DSI Poly Evolver Rack
Nord Modular G2 engine
Kawai GMega
Doepfer A-100
Doepfer MS-404
Spectral Audio Syntrack
Korg MS-10
Korg Microkorg
Yamaha PSR-7nogwat
Yamaha nogwat (die module met de Lately bass,kom ff niet op de naam,help mij..)
Orla DSE-24
Syntecno Teebee

bold = nog in bezit
 
Back
Top