Nicolas 2000
It's a household name
Ik bezit dus een Galanti Insta-Strings, een uberzeldzame vroege seventies Italiaanse stringbak. Minder dan een handvol exemplaren bekend. Ik maak dit draadje aan zodat het apparaat een beetje beter gedocumenteerd is, en voor hulp bij een reparatie. Vergeet een service manual, onbestaande. Het apparaat werkt op zich volledig, het probleem is (en in mijn beleving pas sinds kort) dat alle(?) noten stil blijven doorklinken alsof iemand net tegen een piano gestampt had. Een filmpje van het probleem hier (zet je geluid hoog genoeg en negeer de kinderen op de achtergrond):
Je ziet ook een DC plop bij het opstarten, maar daar maak ik me niet zo'n zorgen om.
Foto's van het apparaat deel 1:

De Insta-Strings met de topplaat eraf.

De voeding. Initieel idee was om deze te recappen, maar nu ik de voeding zie ben ik niet zo zeker dat ik het probleem daar moet gaan zoeken?

De dividerprint. Behoorlijk discreet, op de divider IC's na. Ik veronderstel dat alle discrete onderdelen dienen om de waveforms te veranderen van pulse naar het eindresultaat.

3x identieke print voor ensemble effect, gok ik. De andere twee weet ik niet. Iets met de verschillende voices en mixer/eindtrapje ofzo? Belangrijk punt hier: de elco's van de laatste print zien er niet goed uit. Zie deel 2 voor duidelijkere foto's. Alles in de synth ziet er origineel uit en alle andere elco's zien er op het zicht ook goed uit.

De synth gebruikt 210 AX7 divider IC's.
Je ziet ook een DC plop bij het opstarten, maar daar maak ik me niet zo'n zorgen om.
Foto's van het apparaat deel 1:

De Insta-Strings met de topplaat eraf.

De voeding. Initieel idee was om deze te recappen, maar nu ik de voeding zie ben ik niet zo zeker dat ik het probleem daar moet gaan zoeken?

De dividerprint. Behoorlijk discreet, op de divider IC's na. Ik veronderstel dat alle discrete onderdelen dienen om de waveforms te veranderen van pulse naar het eindresultaat.

3x identieke print voor ensemble effect, gok ik. De andere twee weet ik niet. Iets met de verschillende voices en mixer/eindtrapje ofzo? Belangrijk punt hier: de elco's van de laatste print zien er niet goed uit. Zie deel 2 voor duidelijkere foto's. Alles in de synth ziet er origineel uit en alle andere elco's zien er op het zicht ook goed uit.

De synth gebruikt 210 AX7 divider IC's.