Hoeveel synths al in je bezit gehad?

Hoeveel synths al in je bezit gehad?

  • 0-5

    Stemmen: 140 31,7%
  • 5-10

    Stemmen: 117 26,5%
  • 10-50

    Stemmen: 153 34,7%
  • 50-100

    Stemmen: 15 3,4%
  • >100

    Stemmen: 16 3,6%

  • Totaal aantal stemmers
    441
Maar dan nu de opmerking waarom dergelijke massale toetsverschuivingen en het geruil zoals hier unaniem wordt toegegeven ?

... het zal altijd wel aan de apparatuur liggen, en niet aan het mannetje erachter zeker ?

inderdaad, de synthesizer als een soort verlengde fallus ?
naast handel zijn er ook veel mensen die gewoon merken dat ze al een aantal jaren niet meer spelen op een instrument , en ondertussen wel dromen over de nieuwste/ oudste etc. en dan moet je natuurlijk iets verkopen om die nieuwe te kunnen kopen zodat je weer een nieuwe uitdaging vind/ een nieuwe toy. op 30 jaar krijg je dan een hele lijst.
verder niks moreels verwerpelijk lijkt me,
ook de handelende medeforumleden , die er zo een extra zakcentje aan overhouden , onder het mom van " ben er weer op uitgekeken , na 2 weken " mogen dat van ganse harte. moeten we toch niet te hypocriet over doen.
 
Minimoog 2x
Minimoog voyager
Memorymoog 3x
Prophet rev 2 3x
Prophet rev 3
Prophet pro 1
Xpander
Steinerparker synthacon
Vcs3
Synthi aks
Rhodes chroma
CS60
Andromeda
ARP 2600 2x
Waldorf q rack
Waldorf q +
Waldorf micro q
Waldorf xt
Korg triton le
Korg triton rack
Studio electronics se1x
Studio electronics atc-x
Studio electronics omega
Moog taurus 1 3x
juno 106
juno 1 2x
pg300
mks 50
drumstation
TOM
909 2x
808 2x
Claptrap 2x
Syncussion
cr78
tb303
Elka synthex
Novation nova

Waarschijnlijk mis ik nog wel wat:)
Best wel ziek...dit is binnen 10 jaar.

en een aantal heb ik nog.
 
In mijn bezit gehad
-Mc303 eerste synth drumcomputer leuk apparaat geluid is matig. (1998)
-Micromoog was in een niet al te beste staat opgeknapt en verkocht.Vond het een zeer plessant geluid, af en toe wel een beetje spijt van. Zeker als ik de huidige prijzen voor de Micromoog zie. Verkocht hem voor 450 euro (2007)
-Soundlab minisynth diy pakket gesoldeerd afgesteld geruild tegen bovenstaande micromoog(2007)
-Roland juno 106 verkocht leuke synth wou iets anders (2005)
-Roland jx3p verkocht leuke synth wou iets anders (2005)
-Roland Juno 60 (2009)verkocht mooie synth heb deze gekocht via Ebay.de gewonnen voor 400euro.
degene van wie ik hem gekocht had is hem tot bijna aan de deur komen brengen. Moest het een en ander aan gebeuren. De onderdelen besteld en weer helemaal opgeknapt. Verkocht via het synthforum eind 2009 net de dag voor de sneeuwstorm, de jongen afkomstig uit Belgie (brussel) was zo blij als een kind zo mooi vond hij de Juno :-).
-Oberheim ob12 verkocht aan iemand die hem meenam achter op de motor :-), had een erg mooie morph functie, ook de enige bij wie ik deze functie heb gezien.(2004)(patches morphen)
-Elektron machine drum verkocht vond het geluid niet mooi iel zeker naast de xbase09(2004)
-Jomox xbase 09 verkocht vanwege de airbase 99 geen sequencer wel extra polyfonie(2009)
-Mam adx-1 verkocht leuke drumcomputer zeker in combinatie met de mam sq16, heb deze via het forum geruild tegen een mfb synth 2(2006)
-Mfb synth 2 verkocht dus tegen de mam sq16 en mam adx1
-Mfb 502 verkocht leuke kleine drumcomputer, af en toe wel lastig met de synchronisatie. (2006)
-Nord modular 1 keyboard mooi apparaat om te zien ook echter niet helemaal mijn ding om zoveel met een computer bezig te zijn. (2007)
-Seak adm 5 gekocht via het forum en verkocht via het forum. (2008)
-tr606 gemodificeerd met 8 mods verkocht (2007)
-tr606 gekregen na het repareren van een 808, de 606 was kapot en heb hem gerepareert en geruild tegen de pcb en parts voor de mb808 (2008)
-Korg Monopoly, deze kocht ik samen met een polysix voor het bedrag van 800euro. Heb deze in Duitsland opgehaald, bij terugkomst de Monopoly en polysix opengemaakt. Polysix afgetseld zag er goed uit en klonk ook erg mooi wel dezelfde week als aankomst verkocht(detroit). de Monopoly kreeg ik niet zuiver heb de printen bekeken en zag bij het aansturingsgedeelte van de monopoly een rare plek op de pcb(alsof er sluiting geweest was), veel mee bezig geweest kreeg het niet opgelost, weggebracht naar de Korg reparateur, na een paar manden contact opgenomen, zou goed moeten zijn. Opgehaald betaald en bij thuiskomst kom ik tot de constatering dat deze hetzelfde euvel heeft gehouden. Weer erg veel tijd ingestoken uiteindelijk het probleem toch opgelost. Verkocht. Ik verkocht de Juno 60 en Monopoly samen met een kenton pro-2 in deze periode omdat mijn oog op de Alesis Andromeda a6 was gevallen. (2009)
-sh101 mooie synthesizer erg snel met het maken van geluiden voor mij de beste synth om het een en ander te leren en proberen.
Nog in gebruik
-Soundlab Ultimate + expander en 2x16step sequencer (2010) Heb de Soundlab Ultimate een paar maanden terug gesoldeert, zojuist (paar dagen terug) het een en ander afgesteld. De osc zijn nu zuiver over 5 oktaven (na opwarming +/-30minuten) erg fijne synthesizer, zeker in combinatie met de expander. Wil hier eigenlijk wel een andere behzuing voor maken. Maar heeft geen prioriteit. Eerst het bijbehorende keyboard gereed maken. (4xcv gate/trig)
-Studio electronics se-1 met snappy env en audio in (2010) de sh101 voor verkocht leek en is een mooie combinatie met de a6
-X0xb0x 277 (2006-2010) in totaal heb ik 16 x0xb0xen gebouwd deze 2 zijn gebleven.
-X0xb0x 741 (2006-2010) wil er wel de nodige in en uitgangen op aanbrnegn zodat ik deze mooi kan integreren met de Soundlab Ultimate expander
-Alesis Andromeda a6 (2010 januarie sneeuw) Gekocht dus begin 2010 tijdens de sneeuw overlast.
deze was erg weinig gebruikt en nieuw aangekocht door de persoon die hem aan mij verkocht.
-Roland tr-707 (2008) gekocht voor weinig was defect is nu 100% leuke drumcomputer.
-Roland tr-606 (2009) blijft fijn
-Jomox airbase 99 (2009) ben aan het twijfelen wat ik hiermee ga doen, is natuurlijk helemaal geimplementeerd met midi wat weer mogelijkheden geeft die ik zo 1 2 3 een andere drumcomputer niet zie hebben. Maar aan het twijfelen omdat er ook een 9090 clone aankomt.
-Mb808 (is in de maak) hopelijk voor zomer 2011 lijkt me een erg fijne drumcomputer zeker in combinatie met de sequencer
-Diy9090 (is in de maak) (met of zonder seq v3?) lente 2011
en hoop in het jaar 2011 een Oberheim Sem te bemachtigen:-)
 
had niet goed gelezen, was al laat.
synths die ik gehad heb, en niet meer bezit.
inclusief alle obscure zelfbouwsels.............

een diy analoge polysynth, de restanten heb ik nog
nog een analoge polysynth, meer portable was het eenste serueuse prototype voor mijn toenmalige toko JB Elektronics.
type was poly poe( nu het pi teken) 1 ( was bedacht door mijn zusje)
enkele monofone semi modulars.
zal eens kijken of ik nog wat foto´s heb

een digitale polyfone synth, geheel met TTL gebouwd, erm,... erg apart was dat

emax 1
emax II
emu esi32
moog rouge
wat moog modules ( halve modular)
progigy
enkle seq6traks, vondt 1 genoeg
korg ms10,.. enkele;
ms20
siel dk80
yam dx100
dx7
dx9
fb01
en natuulijk de msx versie
oberheim matrix 6
matrix 1000
farfisa compact
ensoniq vfx
esq
formant
en nog veel meer........

:koffie:
 
is het verwerpelijk of slecht in jouw ogen, dan? omdat het aan iets of iemand zou moeten liggen en het wordt 'toegegeven'?

ik ben zelf een grote heen en weer ruiler en schuiver en ik heb niet echt het gevoel dat ik daarover verantwoording aan jou moet afleggen.

.. niet zo kort door de bocht Leo ! .. bedoelde er niets slechts mee, en zoals jezelf kon lezen heb ik der ook al een dertigtal 2dehands verzeuld, dus ben de laatste om hierover te zeuren.

.. was gewoon een bedenking bij het lezen van al die ellenlange lijsten,.. geef toe dat toch iets dit moet triggeren, al is het verzamelwoede, obsessie, ...
 
was niet kort door de bocht bedoeld, gewoon - het ligt aan niks, is ook geen kwestie van toegeven, het gebeurt gewoon.
 
SH101*
MC202 2x (1 = semi modulair, deze heb ik nog)
TB303
TR626
TR808 3x (2 verkocht)*
TR909*
Juno106*
TB303 clone (was een doorzichtig kastje, 1 van de eerste van Syntenco)*
Teisco 110F*
Odyssey MKII
CS10
CS15
CS20m
DX100 (2x)*
FB01 (2x)*
RX8*
RY30*
EPS16+
EPS16+rack
BassStation
SDS400
Machinedrum
Poly800*
X911 (nog niet zeker, de bieder op MP heeft nog niet gereageerd)

*verkocht in 1994/95
De rest tussen 2005 en nu.... :)
 
Laatst gewijzigd:
Yeps, die heb ik nog...
De 303 heb ik aan Gilox verkocht...
Mssn dat ik ooit een X0Xb0X ervoor terug haal....
Als t meezit komt deze week de VC303 binnen.... :)
 
Yamaha cs10
Yamaha TX81z
Korg poly-61
Korg Z1
Alesis ION
Roland JD990
Roland JV880
Roland JP8080
Roland MC202
MFOS minisynth

10 dus... maar ik heb alleen de Z1, JD, JP en MC nog in gebruik
 
ik weet niet hoe het bij andere mensen ligt, mijn lijst is van de huidige dingen die ik heb.
als ik iets koop, en het bevalt niet, dan vliegt het er subiet weer uit.
voor mij perdoonlijk geldt;
er moet een soort chemie zijn bij het bespelen van een synth.
dwz, als ik er op ga spelen, dan moet het zo zijn dat ik ook niet meer wil stoppen.
heb veel gehad wat daar niet aan voldeed, tot vintage moog´s en oberheims toe.
de dingen uit mijn lijst die er wel aan voldoen;
de sixtrak, de ppg, alle bfx synths, en de juno 106, ow ja, en vreemd genoeg de xiosynth.
de rest is eigenlijk overbodig en vervangbaar.
:mega:

Ik zie alles wat ik gehad heb als een vorm van evolutie in aanloop naar het juiste gereedschap. Ik heb veel gehad maar dat waar ik echt muziek mee maak is gebleven, drie hardware synths en een Novation drumstation.
Verder kwam daar nog bij dat software echt de ultieme uitkomst voor mijn type of music was.

Op een bepaald moment kom je voor jezelf ook bij de vraag uit of je muziek wilt maken of synthesizers blijven uitproberen/verzamelen bij mij lag het antwoord zwaar voor de hand maar software heeft wel de doorslag gegeven.
 
bij mij is een synth gewoon gereedschap.
hoewel ik vooral vintage synths vaak erg leuk vind, ben ik niet een verzamelaar.
als ik iets niet gebruik, dan doe ik het weg.
en soms best wel eens met een beetje pijn linksonder in het hartje, maat ik kan het helemaal niet aanzien als dingen ongebruik staan weg te kwijnen.
ze zijn gemaakt om te gebruiken.

:mega:



Ik zie alles wat ik gehad heb als een vorm van evolutie in aanloop naar het juiste gereedschap. Ik heb veel gehad maar dat waar ik echt muziek mee maak is gebleven, drie hardware synths en een Novation drumstation.
Verder kwam daar nog bij dat software echt de ultieme uitkomst voor mijn type of music was.

Op een bepaald moment kom je voor jezelf ook bij de vraag uit of je muziek wilt maken of synthesizers blijven uitproberen/verzamelen bij mij lag het antwoord zwaar voor de hand maar software heeft wel de doorslag gegeven.
 
72 waarvan ik er nog 28 heb (incl. drumdoosjes)

De nieuwste is een Akai EWI4000s (dit weekend, heeft een ingebouwde VA synth), dus back to basics, zelf blazen en velocity toevoegen.
Daar moeten nog wel wat moduletjes bij komen die op breath control kunnen reageren, bv Yamaha VL70m

Ik sluit me verder bij J.Baars aan. Ze moeten gebruikt worden, anders kunnen ze beter naar iemand anders toe.
 
Laatst gewijzigd:
juno 106
kawai k1m
micro modulair
anx1
SY77
wavestation
clavia G2
clavia nordrack 1
alesis micron
mpc1000
access virus KB
blofeld
dsi mopho


nu:
virus snow
dsi tetra
plugiator board in CME
 
Yamaha
Cs1x
S30
W7
EX5
A4000
Motif XS7
S90*
SY77
TG55
Mu100r

Korg
01w/fd
X2
Triton Classic*
Wavestation Ex
Micro X
Poly800
Poly61

Roland
JW50
G800
JV1080 (meerdere keren)
JV2080
XP50
Fantom 76

GEM
Equinox (2x)
S2
S2r

Novation
KSrack
KS5

Ik heb nogal een labiel ruilverleden :engel:
 
Wat ik nog heb aan hardware synth's:

Access Virus TI
Clavia Nordrack 2
Jomox Airbase 99
Korg Radias Rack
Roland JP8080
TC Powercore + PoCo Virus vst plugin

Wat ik heb weg gedaan:

Roland MKS 50
Korg ER1
Korg Microkorg
Roland TR909
Roland TR505
Access Virus Indigo (b)
Access Virus KC
Electron Machinedrum mk1
Roland JP8080
 
Ha! Weer zo'n leuk, triviaal onderzoek. Ik heb hiervan ooit eens een Wordbestandje aangelegd.
Alles, dus niet alleen synths:
Akai ASQ-10
ARP Odyssey Mk 3
Casio SZ-1
Elektor Formant
E-mu UltraProteus
Ensoniq ASR-10 (2 stuks)
GEM S-2 Turbo
Korg Poly 800
Korg M-1
Korg Mono/Poly
Korg Wavestation EX
Korg Prophecy
Kurzweil K-2500S (2 stuks)
Moog Polymoog
Music And More MB-33 II
Oberheim DSX
Roland SPD-8
Roland TR-707
Roland TR-808
Roland TB-303
Roland AX-1
Roland SC-55
Roland AX-7
Roland MC-500 Mk 2
Roland SH-101
Sequential Circuits Pro-One (2 stuks)
SM Pro Audio A08
Solina SL-110
Solina String-Ensemble (2 stuks)
Yamaha CS-30
Yamaha DX-21
Yamaha CS-6x
Yamaha VL-7 version 1

Alesis 1622 mixer
Behringer Composer
Behringer MX-8000 met meterbrug
Coron mixer
DOD Chorus
Doepfer MCV-8
Doepfer MCV-24
Kenton Pro-2000
Korg Interface
Phonic mixer
Realistic reverb
Roland A-880 (2 stuks)
Tascam portastudio
Vestafire reverb
Vestafire MR-10 Pro

Het enige wat nu nog weg zou mogen, is de Yamaha EX-5, maar die bevat alle opties, die me veel geld hebben gekost, dus die gaat hooguit een keer mee op enkele reis naar studio 2 in Thailand.
 
het wordt mij steeds duidelijker dat de synthesizers in Nederland in handen zijn van een ( maximaal ) 10 tal mensen , met legio pseudo's dat spreekt voor zich.

wat een lijsten aan instrumenten toch allemaal
 
Back
Top