Mooie verhalen ...

Wow.. Nap.. je bent iets kwijt man.. wil je er iets over kwijt? Doe het hier.. :D
 
Nou ja, niet zolang je het na 2 maanden en 0 reacties zelf weer omhoog gaat schoppen natuurlijk (zie post #2) :D
:)

8>, idd 0 reacties ...en ik begrijp dat (nog) niet :? Dus wilde het nog 1 keer proberen... Maar daarna zou ik het wel opgegeven hebben hoor c.q. zou er een :slotje: op kunnen.

Met mijn muziek vrienden praat ik uiteraard (ook) over synth's, maar niet uitsluitend. Dat zou ik ook heel erg saai vinden. :Z Eén keer ooit een avond met iemand wezen stappen die uitsluitend over muziek(apparatuur) kon praten :Z... koppijn! Hetgeen 'uiteraard' gelijk een goede smoes was om (eerder) naar huis te willen. :D

Ik zou wel willen weten wat mogelijk de desinteresse voor dit draadje zou kunnen verklaren zonder daar eerst zelf over te gaan speculeren.

Doe het hier..
Nee, laat Nap daar z'n eigen draadje maar voor aanmaken. :D Dán heb ik ook nog wel een paar goede adviezen. ;)
 
Dan zal ik het antwoord zelf maar geven. :D Ik denk niet dat er voor dit draadje desinteresse is, het wordt nl. relatief veel bekeken. Maar niet iedereen heeft tijd (en zin) om een (mooi) verhaal te maken, en dat kan ik begrijpen.

Nu dit draadje toch al besmeurd is toch nog even een opmerking over post #3. Nap zijn humor kan ik vaak waarderen, en ook van deze zie ik de lol wel in. Maar tegelijk maakt hij dit draadje er ook (deels) belachelijk mee. Henk van der Klok wil met zijn reis nl. ook laten zien dat er heel veel vriendelijkheid en gastvrijheid in de wereld is. Ik heb veel gereisd en ik weet dat dit zo is. Mensen die je spontaan een slaapplaats / een maaltijd aanbieden, terwijl ze naar onze maatstaven nauwelijks iets bezitten. Dat ontroerd me! En ze willen niets van je aannemen, omdat ze dit als een belediging zien. Maar iets aannemen zouden wij ook niet willen als we gasten over de vloer hebben. En om dan de 'grap' te maken dat Henk mogelijk ook ergens langs de weg in een greppel voor dood zou kunnen worden achtergelaten ná eerst beroofd te zijn van al zijn spullen vind ik erg misplaatst. Natuurlijk worden er weleens toeristen / reizigers slachtoffer van geweld, maar dit hebben ze meestal toch voor een belangrijk deel aan zichzelf te danken. Sommige dingen moet je nu eenmaal niet doen. Zoals die keer dat ik stond te fotograferen op een plek waar dit niet mocht en door een bewaker in luttele seconden hard tegen de grond gewerkt werd. Dan schrik je wel even...
Nee, Nap heeft dit draadje bewust willen bashen omdat hij het niets vind. Dat mag dat hij het niets vind, maar als mod dien je objectief te blijven vind ik. En het is helaas niet de eerste keer dat ik iets dergelijks constateer. Jammer! In een ander draadje werd hij beschuldigd van het hebben van een elitaire houding, maar dát vind ik wel erg ver gaan.

Ik snap eerlijk gezegd nooit zo goed waarom iemand de noodzaak voelt om een draadje te moeten afbranden. Die negativiteit, ik hou er niet van.

Ik kan het accepteren als een door mij geopend draadje niet enthousiast ontvangen wordt. Maar in dit geval heb ik het nog niet opgegeven. Ik laat me niet direct door slechts 2 negatieve reacties uit het veld slaan. Bovendien zijn er ook (enkele) positieve reacties! Dat moet ook niet vergeten worden!

En voor de duidelijkheid, het is niet mijn bedoeling om er soort van eigen draadje van te maken. Ik hoop nog steeds dat meer forumleden een (mooi) verhaal willen delen.

In de volgende post nog een goed verhaal...voorlopig even de laatste die ik hier neerzet.

En tenslotte een vriendelijk verzoek aan de mod's om dit draadje even op te schonen van al het (off-topic) vuil.
 
Fietsen kwam al even ter sprake in dit draadje en dit brengt mij bij de Tour de France die gisteren van start gegaan is. En die zorgt gelijk al voor heel wat tumult doordat Chris Froome op het laatste moment toch mocht starten van de UCI. De UCI heeft in een (nieuwe) persverklaring een rookgordijn opgetrokken rond de salbutamolzaak van Chris Froome. In soortgelijke zaken zijn andere renners veroordeelt en hij gaat vrijuit. Iedereen weet dat deze zaak stikt en dat dit zeer waarschijnlijk met een grote zak met geld te maken heeft.
Chris Froome is nog nooit populair geweest bij het publiek (en ook niet bij de renners in het peloton). Het publiek jouwt hem al jaren uit en dat is nu nog erger geworden. Drie jaar geleden kreeg hij zelfs van een 'fan' een beker met urine in zijn gezicht gegooid waarbij hij een dopingzondaar genoemd werd. Natuurlijk is dit niet acceptabel, maar iedereen houdt zijn hart vast wat er mogelijk dit jaar tijdens een etappe zou kunnen gebeuren met Chris Froome. Hij heeft weliswaar continu bewaking, maar tijdens een etappe is dat natuurlijk niet te doen. En er hoeft maar één gek te zijn...

Voor de wielerfans is dit allemaal natuurlijk een hele slechte zaak.

Uiteraard wil ik niet dat Chris Froome iets overkomt, maar ik moest gisteren tijdens de 1ste etappe toch wel stiekem hard lachen toen hij met zijn fiets over een hek het skoekeloen (= weiland, ravijn, etc.) in reed. Hij miste maar net een betonnen paaltje. Als hij die geraakt had, dan was het over en uit geweest. Hij kon ongedeerd weer op zijn fiets stappen, maar liep wel veel tijdverlies op. En er was maar één renner van zijn ploeg die vooraan finishte. Een slecht begin dus voor Chris Froome. En ik vind dat een mooi verhaal, want ik hoop dat die onsportieve gast keihard verliest. Het mag niet weer gebeuren vind ik, dat hij iemand van een overwinning afhoudt, zoals Tom Dumoulin van de eindoverwinning dit jaar bij de Giro / de Ronde van Italië.

De crash van Chris Froome...
 
mooie verhalen leveren maar al te vaak mooie muziek op..
het verhaal van toetsenist don airey over een stel bergbeklimmers die van de k2 afkuukelen!!! het klinkt dan ook erg dreigend, vurig, en dramatisch allemaal..

 
op facebook gaat het net even wat makkelijker om ergens weer de draak mee te steken.. sport prestatie,s bv.. ik ga dan liever voor de 500 meter horden loop met een yamaha cs 80 in je nek.....
 

Attachments

  • voe.jpg
    voe.jpg
    55,7 KB · Bekeken: 74
en mooie verhalen zat waar muzikale versies van zijn gemaakt.. nu is mijn enges niet dusdanig goed dat ik gelijk in het verhaal zit maar als je wilt en er moeie voor wil doen zeker met al die web hulpjes als translate ed.. kom je er al snel uit...

 
Dan zal ik het antwoord zelf maar geven. :D Ik denk niet dat er voor dit draadje desinteresse is, het wordt nl. relatief veel bekeken. Maar niet iedereen heeft tijd (en zin) om een (mooi) verhaal te maken, en dat kan ik begrijpen.

Mooie verhalen genoeg. Maar een beetje leuk en leesbaar opschrijven kost inderdaad veel tijd.

En...inderdaad vervelend als het rond of naar aanleiding van een voor jou waardevol en serieus onderwerp geheel onbestuurbaar uit de bocht vliegt.

In plaats van zelf schrijven is het veiliger en makkelijker om naar andermans belevenissen en verhalen te verwijzen.

Zoals bijvoorbeeld de overlevingsverhalen van

Nando Parrado - Miracle in the Andes, 72 Days on the Mountain and My Long Trek Home
Van een van de overlevenden van het rugbyteam dat in 1972 in de Andes neerstortte. Met name bekend vanwege de controverse die ontstond rond kannibalisme.

Of

Joe Simpson - Touching the Void
Over bergbeklimmer Joe Simpson's ongelooflijke prestatie om alleen en gewond een berg af te komen nadat hij voor dood was achtergelaten nadat zijn partner het touw door had moeten snijden waar hij na een val aan hing.

Beide verhalen zijn inmidels verfilmpd.

Nando Parrado's verhaal in een paar munuutjes.


Nando Parrado TEDx Talk 2014


Natuurlijk is er het verhaal van Joe Simpson....maar ook dat van Simon Yates.
De nog steeds hooggewaardeerde medeklimmer die het touw doorsneed...

 
Toch jammer. Begonnen als "mooie verhalen"-topic werd het al snel een reisverhalen-topic en nu is het de zoveelste opsomming van YouTube-filmpjes geworden...
emo.gif
 
mooie verhalen leveren maar al te vaak mooie muziek op..
het verhaal van toetsenist don airey over een stel bergbeklimmers die van de k2 afkuukelen!!! het klinkt dan ook erg dreigend, vurig, en dramatisch allemaal..

https://youtu.be/QqZ31xSL5z8
Mooie muziek zeg!!!
Ik heb het boek van expeditieleider Wilco van Rooijen gelezen over zijn dramatische beklimming van de K2 (in 2008 ). Hij behaalde de top, maar toen hij net aan de afdaling wilde beginnen voltrok zich onder hem een ramp. Een ijslawine had essentiële veiligheidslijnen weggeslagen en enkele uren later bleken elf klimmers het niet te hebben overleefd. Op miraculeuze wijze wist Wilco van Rooijen - met zware bevriezingen - aan de dood te ontsnappen.

De K2 is een heel gevaarlijke berg om de top te halen, een op de vijf klimmers overleeft het niet. Ik begrijp waarom klimmers dit riskante avontuur aangaan, maar ik blijf het heel fascinerend vinden.

Survival boeken, zoals die van Bear Grylls, lees ik ook graag.
 
op facebook gaat het net even wat makkelijker om ergens weer de draak mee te steken.. sport prestatie,s bv.. ik ga dan liever voor de 500 meter horden loop met een yamaha cs 80 in je nek.....
Op het veld trappen ze elkaar half dood, er is geen enkel respect meer. Wel veel drama, zoals ook bij de mensen die ernaar kijken. De drama op het veld en er omheen is denk ik ook dé reden dat ik weleens naar (grote) wedstrijden kijk. Niet naar het Nederlandse voetbal...m.u.v. de OranjeLeeuwinnen. :dubbel:

Bijv. Neymar (Paris Saint-Germain) - met 222 miljoen euro de duurste voetballer ooit - die zich op het veld gedraagt als dramaqueen. Er is uitgerekend dat hij dit WK van de vier gespeelde wedstrijden een kwartier 'geblesseerd' op de grond gelegen heeft. :halleluja Hij zet zichzelf compleet voor schut en op social media barst het van de filmpjes waarin hij bespot wordt. En zijn spaghetti-kapsel, waarvan ik overigens vind dat hij dit zelf moet weten - versterkt zijn imago als clown ook nog eens. Iemand die volledig van het juiste pad is geraakt.
Een WK 2018 filmpje dat ik zocht is (helaas) door auteursrechten beschermd.

En in de meest recente El Clásico (de klassieker tussen FC Barcelona en Real Madrid) nam Lionel Messi wraak op Sergio Ramos (de man met de meeste rode kaarten!) nadat deze iets bij (zijn vriend) Luis Suárez geflikt had.

En ik zou nog wel 'even' kunnen doorgaan met voorbeelden...
Het is eigenlijk triest voor de mensen die van het echte voetbal houden. Maar ja, het voetbal is al veel langer verziekt (door het grote geld denk ik).

Lionel Messi neemt wraak op Sergio Ramos 8) ...
 
en mooie verhalen zat waar muzikale versies van zijn gemaakt.. nu is mijn enges niet dusdanig goed dat ik gelijk in het verhaal zit maar als je wilt en er moeie voor wil doen zeker met al die web hulpjes als translate ed.. kom je er al snel uit...

https://youtu.be/a9LUUZleMcs
Het verhaal gaat over Snow, een albino met genezende krachten. Meer info over het verhaal - in het Nederlands - staat (bijv.) op de volgende website.
http://www.progwereld.org/cms/album/spocks-beard-snow
 
Mooie verhalen genoeg. Maar een beetje leuk en leesbaar opschrijven kost inderdaad veel tijd.

En...inderdaad vervelend als het rond of naar aanleiding van een voor jou waardevol en serieus onderwerp geheel onbestuurbaar uit de bocht vliegt.
Het had ook zomaar een heel ander verhaal geweest kunnen zijn, maar deze stond toen net in de belangstelling.
De uitdaging van Henk van der Klok (zonder geld van Stadskanaal naar Jeruzalem lopen), zijn bijzondere werk in een weeshuis op de grens tussen Thailand en Myanmar, zijn actie om geld op te halen t.b.v. de straatkinderen daar en de positieve boodschap (dat er heel veel vriendelijkheid en gastvrijheid in de wereld is) spreken mij aan. Dat zijn voor mij allemaal serieuze onderwerpen.

En dat wandelen goed is voor je brein / creativiteit wisten we denk allemaal wel, maar in dat YT filmpje wordt dit nog eens bevestigd door die prof.

Mooie verhalen stralen denk ik meestal positiviteit uit, en dat vind ik ook het mooie ervan. De glans ging er (helaas) een beetje vanaf met die negatieve sh*t (en ik moest er daarom wel iets van zeggen).

Maar Von Naphoven kan goede teksten schrijven en ik hoop dat hij stoer is en hier ook een mooi verhaal neerzet.
 
Zoals bijvoorbeeld de overlevingsverhalen van

Nando Parrado - Miracle in the Andes, 72 Days on the Mountain and My Long Trek Home
Van een van de overlevenden van het rugbyteam dat in 1972 in de Andes neerstortte. Met name bekend vanwege de controverse die ontstond rond kannibalisme.

Of

Joe Simpson - Touching the Void
Over bergbeklimmer Joe Simpson's ongelooflijke prestatie om alleen en gewond een berg af te komen nadat hij voor dood was achtergelaten nadat zijn partner het touw door had moeten snijden waar hij na een val aan hing.
Het vliegtuig crash verhaal van dat rugbyteam ken ik, afschuwelijk om zoiets mee te maken.
Dat verhaal van Joe Simpson kende ik nog niet, maar ik begrijp inmiddels dat dit een klassieker is in de bergsport. Ik ga eens bekijken of het boek wat voor me is. Bedankt voor de tip! :)
 
En het paardenbloem verhaal (dat inmiddels denk ik ook een klassieker is geworden)
Zo simpel, maar wie moet er nou niet lachen (bij het kijken van dit filmpje).

 
Toch jammer. Begonnen als "mooie verhalen"-topic werd het al snel een reisverhalen-topic en nu is het de zoveelste opsomming van YouTube-filmpjes geworden...
emo.gif
Valt toch wel mee?! Maar je hebt gelijk dat het idd niet (uitsluitend) de zoveelste opsomming van YouTube-filmpjes moet worden.
Maar jij kan ook een mooi verhaal hier neerzetten (als je zin hebt en tijd over hebt).
 
Back
Top