Nieuwe track ; Infinite future

Robi

Hega
Lid sinds
22 juli 2014
Berichten
4.815
Locatie
Groningen
Heb flink wat dagen aan deze track gesleuteld en ben er deels tevreden over.
Toch heb ik ergens het gevoel dat er nog wel 'meer' uit te halen en te verbeteren valt (ook qua 'overgangen' etc)
Feedback is uiteraard welkom.

https://soundcloud.com/gardens-of-tivoli/infinite-future
 
Over de laptopspeakertjes viel het niet zo op maar met een koptelefoon schrok ik toch best wel een beetje van de toch wel erg dikke bassen en drums. Die mogen van mij echt wel iets minder, nu zijn ze erg overheersend. En de uitgesmeerde delays vind ik af en toe ook te overheersend, drukken de eigelijke lijn af en toe niet weinig naar de achtergrond.

Zijn maar persoonlijke nootjes van mijn persoontje hoor. Hoef je je niets van aan te trekken natuurljk. Maar bij deze een luisteraar met feedback.:W
 
Niet slecht, maar teveel "rare overgangen" naar "nieuwe stukken muziek".. Structureel klopt het niet.. had van deze plaat gerust 3 platen kunnen maken. Mooie geluiden, maar ook hier : klinkt wat dof. Zou het aan mijn speakers liggen sinds vannacht ? Windows heeft weer eens zonder mijn goedkeuring geupdate :(
 
Heb weer een aantal wijzigingen aangebracht en de track ook ingekort en compacter gemaakt.
Ook heb ik geprobeerd om alles vloeiender te laten klinken en om meer structuur aan te brengen (wel erg moeilijk soms).
Ben zelf een stuk meer tevreden momenteel.
 
Vind het toch wel wat jammer dat deze track (nog) niet helemaal uit de verf lijkt te komen.
Wil er vandaag toch nog aan gaan werken.

Wil je snel nog feedback ?

* mooie interessante intro, vanwaar heb je die vocals ?
* de overgang naar je "eigenlijke track" is niet zo goed.. klinkt heel anders..
* die panfluit mag wat "scherper, meer "highs", want hij klinkt dof.
* 1.13", die overgang, neen, dat is het niet.. wéér compleet iets anders.
* coole geluiden tijdens de break", die meer aangekondigd mag worden.
* vette bass, automaten met effecten zou ik zeggen.
* Bass tijdens die "pluck-sessie" mag meer gevarieerd worden.
* dan weer een hele speciale overgang, niet echt vloeiend.
* je mag wat meer variatie brengen in het hoofdthema..
* Leuk einde !

Veel succes vandaag ! :)
 
robi, ik heb de eerdere versies niet beluisterd, wél de laatste versie, die ik zeker mooi vond, de drums, bass, het laag, wel goed aanwezig, maar heeft ook iets van dat het weggedrukt is, ik kan het niet beter uitdrukken. ik bedoel dit overigens positief, het lijkt wat gruiziger, in mijn oren, lo-fi, maar dat is het níet...

de leads, die na ongeveer 2.20 komen, het is waarschijnlik zeker smaak, vind ik niet slecht, maar naar mijn gevoel mogen ze wat minder "netjes", meer de sfeer die er al neer wordt gezet, niet zo doorsnijden. dat kan alsnog scherp, maar wederom ik weet het niet beter uit te drukken.

vocalen, altijd benieuwd waar die vandaan komen, lijken zelf gemaakt.. (aangezien ik vrijwel altijd, op éen lange sample na, een nummer hier nooit geplaatst, eigen vokalen gebruiken.)

ik vond het jammer dat het nummer zo snel eindigde, wat positief is.

ik vond het een mooi nummer, ook evenwichtig, de leads het zal mijn smaak zijn.

hoe is je werkwijze overigens? tegenwoordig benieuwd hoe anderen iets in elkander zetten.

maar met groot plezier geluisterd.

EDIT: jan en ik kruisten elkander in reakties. tegelijkertijd aan het tikken geweest.
 
Wil je snel nog feedback ?

* mooie interessante intro, vanwaar heb je die vocals ?
* de overgang naar je "eigenlijke track" is niet zo goed.. klinkt heel anders..
* die panfluit mag wat "scherper, meer "highs", want hij klinkt dof.
* 1.13", die overgang, neen, dat is het niet.. wéér compleet iets anders.
* coole geluiden tijdens de break", die meer aangekondigd mag worden.
* vette bass, automaten met effecten zou ik zeggen.
* Bass tijdens die "pluck-sessie" mag meer gevarieerd worden.
* dan weer een hele speciale overgang, niet echt vloeiend.
* je mag wat meer variatie brengen in het hoofdthema..
* Leuk einde !

Veel succes vandaag ! :)

Ben momenteel er weer mee bezig.
Het intro heb ik al wat aangepast (betere toonsoort).
De overgang bij 1.13 is wel erg lastig voor me en het is echt even uitzoeken hoe ik dit vloeiender kan laten verlopen.
Persoonlijk vind ik de vocalen wel leuk; dit geeft wel een extra dimensie ook.

Wordt vervolgd...
 
Heb het intro toch helemaal om gegooid en ondermeer bas en een aantal leads ook veranderd.
Heb beetje een dubbel gevoel hierbij.
Was best tevreden over de vorige vorig versie.
Vind echter dat het zo goed en uitgebalanceerd mogelijk moet klinken en heb er daarom ook alles aan gedaan om het uit te diepen.
Ik zal dan ook straks een nieuwe versie gaan plaatsen!
 
Laatst gewijzigd:
Pffff; wat een klus zeg.
Nog steeds niet helemaal tevreden (bas kan ook nog beter).
Toch maar weer geplaatst.
Ben er wel even 'klaar' mee en laat het voorlopig even hierbij.


[https://soundcloud.com/gardens-of-tivoli/infinite-future-try-out
 
Laatst gewijzigd:
haha, moeilijk hé ;)

Wow, deze klinkt heel anders dan ervoor. De overgangen zijn beter, maar toch, ièts is er wat niet klopt. Gebruik je wel eens Reference Tracks ? Ook die grommende bass naar het einde toe, leidt de aandacht van de track volledig af.. Die zou ik weglaten of volledig integreren in de main lead.

Maar laat 'm maar een paar dagen liggen, want ik merk dat je ear-fatigue krijgt. Beter iets nieuws beginnen, en deze binnen een paar dagen/weken opnieuw onder handen nemen.

Good luck Robi ! :-)
 
ja leuk. idd de lead en de bas staan wat hard vergeleken met de rest van de track
 
Back
Top