Pimp Your House, afgewerkt - leer een dingetje of twee..

e-Gloomy-nations

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
12 april 2006
Berichten
12.121
Locatie
België
Hey luitjes,

O.a. dankzij jullie massale hulp heb ik mijn nieuwste track kunnen afwerken. Dit is het resultaat, de nieuwe, afgewerkte track dus :



Hoe de rauwe, eerste versie klinkt zonder feedback, hoor je hier :



Hoe alles tot stand is gekomen dankzij jullie hulp, staat hier beschreven :

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=215572

So, the track below this one on Soundcloud was a raw version, made without any feedback. I asked for some comments on the Image-Line forum, the Nationaal Fruityloops forum and Synthforum. With the help of many members, it sounds like it is now. Many many thanks for that ! Hope you all enjoy it ! Made in FL-Studio 12.5 (April 2018).. Just a track to let you know, that when you pimp your house, you will get a better mental feel. So, let's start painting and put the things you never use in the cellar or on the attick. Special thanks to my girlfriend and Steevm from Austria. Love & peace, Gloomy :-)

Het zou me veel plezier doen om wat luisteraars en feedback te krijgen.

Veel luisterplezier allemaal :dj:

En een fijne, nieuwe start van de week. Dat alles goed mag gaan.

:koffie:
 
Klinkt goed.. goed verzorgd, veel detail geluidjes..
 
Welk gevoel krijg je hierbij ? En zou je er op willen/kunnen dansen ?

Tja, gevoel..

Ik hoor dingen die ik in de jaren tachtig ook hoorde (new wave) en dan in een nieuwer acid-achtig jasje.
Het duistere bevalt me, maar ik moet ervoor in de stemming zijn.

Dansen heb ik sinds mijn 15e niet meer gedaan.. :walker:
Ik heb bijvoorbeeld bij deze track niet de neiging gehad met mijn voet mee te tikken. Maar dat gebeurt zelden.. :-)

:koffie:
 
Klinkt goed.. goed verzorgd, veel detail geluidjes..

Hey Furious5 :)

Hartstikke bedankt man.. ja, ik heb er speciaal op gelet dat ik veel effecten en automations gebruik om het geheel wat te variëren. En ik heb 90% van de feedback die ik erop kreeg kunnen verwerken.

Top van je, thanks ! :okdan:
 
Tja, gevoel..

Ik hoor dingen die ik in de jaren tachtig ook hoorde (new wave) en dan in een nieuwer acid-achtig jasje.
Het duistere bevalt me, maar ik moet ervoor in de stemming zijn.

Dansen heb ik sinds mijn 15e niet meer gedaan.. :walker:
Ik heb bijvoorbeeld bij deze track niet de neiging gehad met mijn voet mee te tikken. Maar dat gebeurt zelden.. :-)

:koffie:

Wow, "jaren 80", "nieuwe acid", "duister".. Precies hoe ik het wil dat het klinkt, dus dank je wel :)

Kleine anecdote : mijn vriendin vraagt al 11 jaar aan me om voor haar te dansen, zoals ik vroeger deed. 11 jaar heb ik geweigerd voor haar te dansen. Tót deze week ergens. Ik zette dit nummer op en begon spontaan te dansen voor haar. Ik zag haar wel degelijk genieten. Maar na twee minuten dansen was mijn pijp uit en ben ik maar gestopt. Ik voelde me heel erg slecht worden. Maar mijn vriendin heeft nu wel een herinnering om nooit meer te vergeten :)

Thanks Bohemen, en een fijne dag nog ! :okdan:
 
Het eerste nummer is cool!

Dank je van harte, Sys. :)

Fijn dat je na een paar dagen ingeschreven bent op SF, reeds feedback geeft op mijn nummer.

Welkom en bedankt ! :okdan:
 
de nieuwe versie is vele malen gelaagder, en meer e-gloomy. wederom lekker!
simpelweg keigoed.

mijn benen kunnen niet stilzitten op de stoel. lekker dansnummer. zou het goed doen op een festival, met bijbehoren "visuele show". zou overdonderend kunnen werken.

en weer mooi, dat er zoveel ideeën inzitten, die mooi aaneengeregen zijn.
 
de nieuwe versie is vele malen gelaagder, en meer e-gloomy. wederom lekker!
simpelweg keigoed.

mijn benen kunnen niet stilzitten op de stoel. lekker dansnummer. zou het goed doen op een festival, met bijbehoren "visuele show". zou overdonderend kunnen werken.

en weer mooi, dat er zoveel ideeën inzitten, die mooi aaneengeregen zijn.

Prachtige commentaar Arjan, dank je wel makker, blij dat je'm mooi vindt. Hier kroop idd heel wat tijd in om te produceren.. maar ik krijg erg goeie kritieken.. doet me deugd. En nu een DJ vinden die deze plaat eens in een grote dancehall wil draaien 8~
 
Vind het origineel zonder feedback beter klinken dan de nieuwe. Maar heb er wel even snel doorheen geluisterd moet ik zeggen.
Over de nieuwe zit een beetje veel galm die de hele track op een vreemde manier 'hol' laat klinken.
Overal compositie van de nieuwe is wel leuker.

Maar goeie tracks wel!

Dank je wel makker, doet deugd om te lezen. Wat betreft de galm, die is in elke track dezelfde hoor. Blij dat je'm leuk vindt ! Top van je ! :okdan:
 
Klinkt goed en de galm klinkt juist lekker!
Voetjes van de vloer!
Mooie klanken en ook niet te lang. Niks meer aan doen...

Cool Dianne, thanks a lot. Ik ben heel erg blij dat JIJ hem leuk vindt. Fijn van je ! En jouw nieuwe plaat heb ik met plezier beluisterd.. 5 maanden is een lange tijd om stil te zitten met het maken van muziek, dus doe zo maar lekker verder. Super ! :koffie:
 
Grote klasse.
Deze track is erg uitgebalanceerd en er zijn mooie invloeden in verwerkt.
Toffe leads ook en heerlijke acid-sounds.

Onze super positieve Robi :D
Maar wel altijd eerlijk !
Dank je wel makker, je feedback geeft me een heel erg goed gevoel.
Ik ben blij dat ik mijn leven hier op dit forum kan delen :P

Liefs,

Gloomy :luv:
 
hoi Gloomer,

Heel erg graag gedaan.
Zelf kan ik inderdaad best wel positief zijn en vind het ook belangrijk om eerlijk te zijn.
Nogmaals; vind het een erg sterke track.

SUPER SUPER SUPER bedankt ! :halleluja
 
Back
Top