Reverb doos

@arv. T is dat je t niet zoekt, maar ik heb nog wel n real-deal Lexicon voor je te koop staan. Mega dik man. En groot! Vakantiegeld komt dr toch aan, dus hoppakee!
 
Geinig draadje en nog niet zo heel oud... Ik zit in dezelfde race voor een reverb doos.

Na wat filmpjes gezien te hebben lijkt die Strymon bigsky erg mooi. Maar ik heb ook
de Boss RV-500 gezien. Daar lijken veel meer tweak opties op te zitten via het
scherm. En voor wat ik kan beoordelen via de diverse YouTube filmpjes klinkt
deze zeker niet verkeerd.

Iemand toevallig ervaring met beide? De Boss kost zo'n 150 Euro minder en
heeft toch meer opties. Dus ik ben heel erg benieuwd waar het verschil nu
eigenlijk in zit voor die 150 euro. Is de Strymon Bigsky klank 150 Euro meer waard?
Iemand ervaring? Eigenlijk zit ik heel erg te dubben om die RV-500 te kopen.
 
Alle suggesties hier zijn nog steeds welkom..
Ik besef wel dat het onderwerp "reverb" nogal een breed kader heeft.
Anyway die oto bam lijkt me ook erg fijn om mee te werken.
 
@arv. T is dat je t niet zoekt, maar ik heb nog wel n real-deal Lexicon voor je te koop staan. Mega dik man. En groot! Vakantiegeld komt dr toch aan, dus hoppakee!

Ik ben wat late to the party maar wat heb je te koop? :D
 
Afhankelijk van hoeveel je wilt besteden zou ik ook een Kurzweil KSP8 overwegen. Heb je er direct eentje met 8 I/O. Geweldige reverbs maar ook talrijke andere bruikbare FX.
De andere Kurzweil FX-bakken zou ik links laten liggen maar de KSP8 is een geweldenaar.
 
Roland DEP-5.
Kost geen drol meer tegenwoordig; voor en paar tientjes duiken ze regelmatig op.

Klinkt lekker vintage en heeft veel hamdson tweak mogelijkheden door de knoppen.
Vooral de lange galmtijd van 99 seconde vind ik heel mooi en lekker Vangelis klinken.
 
Dan heb ik een jaar geleden blijkbaar gehad met vijf tientjes.

Als ik de prijzen op marktplaats tegenwoordig zie is het inderdaad wel even schrikken; het mogen dan misschien vraagprijzen zijn maar de trend is duidelijk.
 
Als pedaal de RV 500 ook ff luisteren, ik heb een H9 en had een Big Sky en de RV500 is echt wel in deze klasse. Hij heeft de Strymon vervangen (was niet echt mijn klank)
 
Doe mij maar een PCM70 of 80 of H3000DSE


Maar allemaal redelijk van prijs en helaas moeilijk vindbaar.
Dat heeft zo zijn reden...
Of nog beter :
https://www.synthforum.nl/forums/sh...e tabletop doosjes lijken me wel interessant.
 
Geinig draadje en nog niet zo heel oud... Ik zit in dezelfde race voor een reverb doos.

Na wat filmpjes gezien te hebben lijkt die Strymon bigsky erg mooi. Maar ik heb ook
de Boss RV-500 gezien. Daar lijken veel meer tweak opties op te zitten via het
scherm. En voor wat ik kan beoordelen via de diverse YouTube filmpjes klinkt
deze zeker niet verkeerd.

Iemand toevallig ervaring met beide? De Boss kost zo'n 150 Euro minder en
heeft toch meer opties. Dus ik ben heel erg benieuwd waar het verschil nu
eigenlijk in zit voor die 150 euro. Is de Strymon Bigsky klank 150 Euro meer waard?
Iemand ervaring? Eigenlijk zit ik heel erg te dubben om die RV-500 te kopen.

gaan luisteren ik heb hem in middels en hij heeft mijn Big Sky vervangen, dat was niet helemaal mijn klank, die RV 500 is echt heel mooi als je wat alternatieve galmen zoekt (niet direkt natuurlijk maar welerg cool en breed!!)
 
Geinig draadje en nog niet zo heel oud... Ik zit in dezelfde race voor een reverb doos.

Na wat filmpjes gezien te hebben lijkt die Strymon bigsky erg mooi. Maar ik heb ook
de Boss RV-500 gezien. Daar lijken veel meer tweak opties op te zitten via het
scherm. En voor wat ik kan beoordelen via de diverse YouTube filmpjes klinkt
deze zeker niet verkeerd.

Iemand toevallig ervaring met beide? De Boss kost zo'n 150 Euro minder en
heeft toch meer opties. Dus ik ben heel erg benieuwd waar het verschil nu
eigenlijk in zit voor die 150 euro. Is de Strymon Bigsky klank 150 Euro meer waard?
Iemand ervaring? Eigenlijk zit ik heel erg te dubben om die RV-500 te kopen.

Zeker gaan luisteren ik heb hem inmiddels en hij heeft mijn Big Sky vervangen, dat was niet helemaal mijn klank, die RV 500 is echt heel mooi als je wat alternatieve galmen zoekt (niet direkt natuurlijk maar welerg cool en breed!!)
 
Als pedaal de RV 500 ook ff luisteren, ik heb een H9 en had een Big Sky en de RV500 is echt wel in deze klasse. Hij heeft de Strymon vervangen (was niet echt mijn klank)

Ja die big sky, das ook nog een optie. Klinkt lekker.
 
@exoterrastrial,

Ik heb meer gelezen over de ruis van een DEP-5 maar snap daar niets van; die van mij ruist absoluut niet.
Misschien als je er een verkeerde signaal in stopt, maar met een goed lijn signaal heb ik nergens last van.
Wel schijnt de DEP-5 last te hebben van de schakelrelais voor de bypass mode, maar ook dat is bij mij goed.
 
Afhankelijk van hoeveel je wilt besteden zou ik ook een Kurzweil KSP8 overwegen. Heb je er direct eentje met 8 I/O. Geweldige reverbs maar ook talrijke andere bruikbare FX.
De andere Kurzweil FX-bakken zou ik links laten liggen maar de KSP8 is een geweldenaar.


Ik vind de Kurzweil Rumour een hele fijne reverb. Uiteraard geen complexe multi fx maar gebruik hem regelmatig als ik snel een mooie en makkelijk te editten reverb wil. De KSP8 heb ik ook en is fantastisch. Axe fx vind ik ook erg fijn.
 
Back
Top