Reverb doos

Arv

Robot
Lid sinds
18 oktober 2001
Berichten
13.098
Locatie
Zuid Holland
Ik heb er geen cheese van gegeten dus here goes. Wat is de beste reverb effects unit heden ten dage? En dan wil ik graag super transparante Lexicon kwaliteit verbs. En wel een stand-alone bakkie graag. :D

Kom maar op!
 
Hey SB!

Hmm, afgaande op de knopjes en de looks dan zou ik de Eventide beter vinden. Zijn ze gelijkwaardig denk je?
Of is je oordeel gebaseerd op een bepaalde klank?

Dank trouwens.
 
@Exo

Ja, leuk die Lexicon. ;)

Maar die hi end bakken zijn leuk, maar hoe realistisch is dat? Die Big sky etc zijn nog te betalen. :D
 
Ik heb het met name over de klank. Vaak is het of de een of de ander die iemand het beste vind. Ik heb een h9 naast de bigsky gehad en voor mij was de keuze zeer snel gemaakt na wat vergelijken. Maargoed niet iedereen is hetzelfde :)

Ik neig ook nu steeds meer naar de big sky.. :)

Is reverb kwaliteit trouwens altijd subjectief? Of bedoel je iets anders..
 
Ik neig ook nu steeds meer naar de big sky.. :)

Is reverb kwaliteit trouwens altijd subjectief? Of bedoel je iets anders..

Ja ik denk het. ik kan alleen proberen te vertellen wat ik hoorde toen ik ze naast elkaar had. De hall en room waren bij beide units super moet ik zeggen. De spring was veel interessanter op de bigsky, veel meer mogelijkheden, veel meer karakter. De blackhole vond ik beetje richting de bloom van de bigsky, maar vond het stereobeeld van de blackhole erg tegenvalken. Dan de modes waarvan ik even niet meer weet of daar ook een eventude variant van was: De magneto mode van de bigsky is erg mooi, is een delay achtige verb. De nonlinear vind ik ook erg koel op de bigsky, en de shimmer is echt fantastisch. De chorale is een beetje te herkenbaar. Eigenlijk miste ik met name karakter en stereobeeld bij de eventide, met name bij de wat minder conventionele modi, maar als het met name om hall/room gaat is eventide ook een goede optie. Mijn mindere liefde voor eventide is ook deels gebaseerd op de timefactor (daar vind ik bijna geen 1 algo interessant van) en de eventide room vst (gratis gekregen, maar past nooit ergens lekker bij)
 
ik heb pitchfactor gehad, weg ermee
blackhole heb ik als plug, mwah mwah hmmm
het is n beetje seksloos vind ik

daarentegen heb ik 4 strymons :D timeline, big sky, flint en el capistan
 
Behringer Rev2496 is voor het geld ook een erg goede 8)
 
Ik neem aan dat je een grapje maakt? ;)

Alleen in zoverre dat ik er een te koop heb, maar staat serieus erg goed aangeschreven. Verhaal gaat dat de algo’s gestolen zijn van Kurzweil oid. Is na hele korte run al uit de handel genomen.
 
De Rev2496 is echt niet verkeerd, hele goeie galmen. Had ik totaal niet verwacht van Behringer. Uiteindelijk verkocht, maar had hem eigenlijk gewoon moeten houden.
 
Niet zo interesse in die Behringer. Is trouwens ook rack, en dat zoek ik eigenlijk niet, maar meer stomp box style.

Ik denk dat ik die Strymon maar is ga beluisteren.
 
Beste stompbox reverb vind ikzelf de Empress Reverb. Voor vintage style Lexicon heb je ook nog de Oto Bam of de Meris Mercury7. Die laatste is geinspireerd door de Blade Runner soundtrack.
 
Hier veel wel gehad, geprobeerd of nog in bezit...
Strymon Big Sky is mooi, maar dedicated rack spul blijf ik fijner vinden.
Bricasti M7 vind ik nonplusultra, maar ook TC4000/M6000, Eventide SP2016 & H8000, Quantec Yardstick hebben een terechte reputatie. Ik ben zelf minder fan van Lexicon (laatste modellen) maar zeker niet slecht. Noem ik effe geen vintage spul... anders blijf ik bezig :D
Maar goed, het blijft vaak afhankelijk van bronmateriaal en bedoeling - realistisch vs effect, korte ambience vs lange galm etc.
 
Oto Bam demo's klinken inderdaad verdraaid goed, erg kenmerkende oldschool digitale reverb klank en eenvoudige bediening.
De Source Audio Ventris Dual Reverb lijkt me ook erg gaaf
 
Ik heb flink m'n best gedaan een paar maanden geleden om er eentje te vinden en ik kwam uit op de Neunaber Immerse reverberator.
Daar zit een spring, hall, plate, shimmer en echo op voor de helft van de prijs van een Strymon maar wel zeker net zo goed klinkt en door best wel wat mensen als natuurlijker wordt gezien ivm Strymon
Klank blijft heel persoonlijk natuurlijk maar kijk even op youtube, daar zie je vergelijkingsfilmpjes van de Neunaber met de andere bekende merken.
 
Back
Top