BEHRINGER Sequential Circuits Pro-One Synthesizer Clone!

Attachments

  • 28577382_10156256382463914_4112341928916729101_n-768x576.jpg
    28577382_10156256382463914_4112341928916729101_n-768x576.jpg
    65,2 KB · Bekeken: 346
Ik ben ook benieuwd wat er in zit. Die as3320 is idd niet 100%. Over die van coolaudio nog niks gelezen. Maar ik ben ook vooral benieuwd naar de 3310.

De AS3310 is ook iets anders VS de CEM3310 maar zou te compenseren zijn volgens ik gelezen heb (en blijkt uit de Diy Pro-One).
Wat het resultaat geeft VS een vintage Pro-One weet ik niet maar denk dat er niet veel verschil zal zijn (knoppen beetje verder of minder instellen).

Het enige nadeel is de 3320 die toch wel belangrijk is voor de typische Curtis sound van de Pro-One en dat schiet dus te kort.

Maar het is dus uitkijken wat er in deze clone zal zitten als het allemaal CoolAudio chips zijn of niet!
 
Maar het is dus uitkijken wat er in deze clone zal zitten als het allemaal CoolAudio chips zijn of niet!

CoolAudio is toch in handen van Behringer (overgenomen van Intersil)? Ligt voor de hand dat ze dat dan hebben gebruikt, toch?
 
Ja precies en al die jongeren in het zwart met veiligheidsspelden in hun oren, zo lekker positief allemaal toen.;)

Beter een veiligheidsspeld in je oor dan een hangslot zeg ik altijd maar..
 
Laatst gewijzigd:
Johoo. mijn Pro 1 is verstuurd naar mij, lijkt me dat Thomann ze dan nu ook op voorraad heeft voor wie nog niet besteld had. :okdan:
 
Johoo. mijn Pro 1 is verstuurd naar mij, lijkt me dat Thomann ze dan nu ook op voorraad heeft voor wie nog niet besteld had. :okdan:

Ben benieuwd naar de bevindingen.
 
De mijne is binnen!

Hij ziet er goed uit, voelt goed aan en hij wiebelt niet.

Eerst ff chillen nu, vanavond maar eens testen. 8~
 
Even kort mee gespeeld. Absoluut lekkere sounds, kan niet direct zeggen of ik t nou 1:1 een clone vind qua geluid, is ook weer even geleden dat ik een pro one heb gehad. Filter lijkt iets anders te reageren als de resonantie wat verder open gaat, het knerpt en snerpt meer zo lijkt het. Ook lijkt het dat je er iets van ruis bij krijgt als de vca open gaat maar misschien was dat bij het origineel ook wel zo.

Hoe dan ook,.eerste indruk, erg lekker bakkie. 8~
 
Effe wat langer mee gespeeld, maar t pro one karakter zit er duidelijk in, het ruisje is me niet meer opgevallen bij de meeste patches, verder klinkt alles er gewoon erg goed aan en is ie geslaagd als clone naar mijn mening.

​​
 
Hier staat hij ook op de operatietafel. Eerste indruk is overwegend positief. Beetje zoals bij de K-2 en Model-D en heel anders dan bij de Odyssey. Binnenkort staat er een origineel naast, dan zal ik eens goed vergelijken. Dat zal in de studio van scarum zijn, dus ik verwacht dat daar wel een opname van zal worden gemaakt.. :D
 
Back
Top