Vsti host met midikanalen voor vsti's?

spdk

ech wel
Lid sinds
21 januari 2002
Berichten
3.296
Locatie
Utrecht
Hoi,

Ik heb een mpc en ik wil daar vst instruments en creamware devices mee aansturen. Met creamware devices gaat dit prima, omdat ik op ieder instrument het midikanaal kan instellen. Maar wat schetst mijn verbazing, dit kan niet met cubase sx. Ik kan dus maar 1 vst instrument aantsturen, alleen het instrument waarvan ik de track actief maak (hetzelfde als aansturen via een masterkeyboard, dat kan ook maar met 1 tegelijk).

Weet iemand een programma/vsthost, waar je de vst instrumenten een midikanaal mee kunt geven? Het hoeft geen sequencer te zijn, alleen maar een proggie om mijn vsti's te hosten.

Alvast bedankt,

groets,

SpdK
 
Pfoe, ik weet wat je bedoelt, en volgens mij heeft Steinberg zoiets ook.

Zou je ff op de homepage moeten kijken. Het is meer een soort host applicatie zonder eigen sequencer als ik het me goed kan herinneren.
 
De KVR site is geweldig voor zoiets.
 
probeer xlutop chainer eens.

http://www.xlutop.com/html/chainer.html

vind ik zelf wel goed werken
ook superhandig om (automatisch!) multisample soundfonts of waves van vsti's te maken.

steinberg heeft iets vergelijkbaars dat v-stack heet geloof ik, maar die heb ik nooit geprobeerd.

wouter
 
Dat chainer is inderdaad precies wat ik zoek, als ik de features zo lees. Gelukkig maar, ik dacht al dat ik niet de enige was met dit probleem }:|

Bedankt mannuh!
 
Met de laatste versie van Steinberg V-Stack kan dat ook. Versie 1 heeft de optie om verschillende midi kanalen per VSTi te kiezen niet.
 
SX kan dat wel. je moet alleen even per track een midi filter aanmaken. (bv kanaal 1 mag alleen luisteren naar midi info komend van midi 1)
 
Werkt dat ook zo met logic?? Ik ben namelijk een compulsief ES2 gebruiker:{

Zijn er nog meer software host proggies??? Ik heb altijd de voorkeur voor de simpelste
 
Back
Top