Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
ik heb daw met rme card en adat extra in/uit
gaat allemaal naar via patchbays naar analoge tafel en naar andere patchbay naar rack/ tafel met analoge randapparatuur.
verder alles midi gekoppeld met daw.
werkwijze varieerd van : daw naar li/re via mengtafel monitors
of analoog geluidjes maken en digitaal verder bewerken
of daw div uitgangen naar analoog spul en weer opnemen in daw
of analoog en via analoge tafel sends naar daw als effect.
en zoiets.
vooral de uitgebreide patchbay mogelijkheden maakt het zo ongeveer 1 groot modulair systeem.
ook voor mensen met weinig geld kan dat bv met 2dehands motu traveller interface heb je sowieso al 8 analoog in/uit. patchbay 25-35 euro 2dehands , klein macky of ander oud tascam tafeltje en je hebt in principe een heel flexibele setup. versterker/ monitor ca 300 euro. kortom voor de prijs van 1 synth heb je een leuke flexibele modulaire hybride studio
Kan ik in een patchbay de beide sends van de mixers op basisniveau mixen en van hieruit 1 mono kabel aansluiten op het effect?
Mijn setup is ook hybride. Als DAW gebruik ik Buzz (oude versie uit 2000 met allerlei patches) met een paar VSTtjes (samplers, ABL2) en tevens tape sync (fsk) naar de 707. Master klok dus via audio. Als de audio hapert, hapert de rest lekker mee en loopt het strak door.
Heb in een ver verleden ooit eens met Buzz gespeeld. Werkt dat nog onder Windows 7 64-bit?
Leuke topic, en die eerste reactie begrijp ik ook niet.
Mijn setup is ook hybride. Als DAW gebruik ik Buzz (oude versie uit 2000 met allerlei patches) met een paar VSTtjes (samplers, ABL2) en tevens tape sync (fsk) naar de 707. Master klok dus via audio. Als de audio hapert, hapert de rest lekker mee en loopt het strak door. De 707 stuurt via een doepfer msy-2 de 606 en de 303 aan met din sync. De midi klok uit de msy-2 gaat terug de PC in, naar een zelfgebouwde MIDI sequencer. Deze stuurt de VST's aan en de externe midi gear (909, u220, juno 106). Audio en midi gaat via een tascam us-1641 (14 analoge inputs) naar Buzz voor effecten en afmixen.
De filosofie is flexibiliteit, er moet gejamd kunnen worden, tracks bouwen is secundair maar wordt naarmate die sequencer vordert steeds praktischer haalbaar. Voorheen programmeerde ik alles in de ingebouwde sequencer van Buzz maar dit was ik op een gegeven moment zat. In de nieuwere versies van Buzz is dit wel verbeterd qua workflow maar toch wilde ik het sequencing gebeuren een beetje meer in eigen hand nemen.
Hee Kanarie ik wil graag wat meer weten over FSK sync en dergelijke vanuit Buzz. Ik was vroeger helemaal lijp van Buzz en ik ben aan het zoeken naar een flexibele host. Ik dacht aan Ableton maar nu je het over Buzz hebt had ik zoiets van hey mijn oude liefde kan ook FSK én het is gratis
Rvooh hier van SF heeft een VST die FSK genereert
http://www.rv0.be/suac.html
Ik heb er mee gestoeid, werkt!