STP 2600 Synthesizer – An Improved Version Of The TTSH ARP 2600 Clone

Vreemd is wel dat op de site van DIYsynth.de er nog niets over te lezen valt.

DIYSynth.de Announced STP 2600 Synthesizer – An Improved Version Of The TTSH ARP 2600 Clone
December 7, 2017 Synth Anatomy Hardware 4

For those who can not wait and are gifted DIY users, the German company DIYsynth.de has announced something very interesting today. In about 6 months, the company will release the STP 2600, an ARP 2600 Synthesizer as a DIY kit. Initially, the developer released the TTSH which was an ARP 2600 Clone DIY Kit. The STP 2600 is the second version and is the successor of the TTSH that contains major updated and improved components.

General informations & features

Much easier build (1 main & 10 module boards)
All VCO’s have 4 waveforms
VCF with 4012 and 4072 revision options
Added Sync, Gate and Trigger
Added ADSR mods
Improved circuits for less noise
Improved Mixer
Digital Reverb
Balanced Outputs
Small (37x32x10cm) sized
Except some ICs everything is Through Hole

The new DIYsynth.de STP 2600 will be available as a DIY kit (PCB, panels, rare parts) in approximately 6 months for an estimated price of 800€ without a case.



http://www.synthanatomy.com/2017/12...oved-version-of-the-ttsh-arp-2600-clone2.html
 

Attachments

  • 24862139_10156056175595513_2838413384103655919_n-768x664.jpg
    24862139_10156056175595513_2838413384103655919_n-768x664.jpg
    73,8 KB · Bekeken: 178
Laatst gewijzigd:
Zo te zien zijn de luidsprekers opgeofferd in deze versie, die een beetje lijkt op wat een Zwitsers bedrijfje van plan was uit te brengen (alleen dan zonder de onderste modules).
Het bedieningspaneel is iets anders ingedeeld om ruimte te sparen. Het ziet er krap uit.
Waarom een digitale galm? Die kun je op een andere manier bekomen. Een verengalm heeft zijn charme. Die van de 2600 Mini Meanie klinkt niet slecht.
Leuke extra's.
Het is dat ik al een Mini Meanie heb...
 
De man achter DIYsynth.de is Patrick Yoricke, LED-man op Muffwiggler. Hij heeft iig veel ervaring met de TTSH, heeft er veel gebouwd (de mijne ook). Misschien heeft hij een deal gemaakt met zthee van humancomparator, de ontwikkelaar van de TTSH. Die had sowieso geen zin meer in nog een run van de TTSH geloof ik. LED-man heeft op die van mij een paar handige modus gezet, mooi als hij die op “zijn” 2600 clone ook er in doet.
Kwalitatief zal dit waarschijnlijk wel dik in orde zijn.
 
Dat denk ik ook, de originele TTSH was echt wel "under-engineered" en LED-man is vanaf het begin af bezig geweest met alle issues.
Wel een beetje jammer dat ze zijn afgestapt van de form factor, IMHO is dat toch ook wel wat de 2600 zo bijzonder maakt.
 
Omdat je als 1-mans-bedrijfje niet tientallen van die machines in elkaar gaat zetten.

Bovendien zouden de kosten voor zo'n synth dan vele malen hoger uitvallen en is niemand meer geinteresseerd.
 
Maar als het zo'n goede 2600 clone is en je laat er wat marketing op los zouden er toch best wat mensen geïnteresseerd zijn. Anders zou Korg ook geen remakes maken.

Als je zelf de uren telt die je er mee bezig bent om het in elkaar te knutselen ben je ook veel geld kwijt. Want tijd is geld. Of je moet het echt leuk vinden.
 
Maar als het zo'n goede 2600 clone is en je laat er wat marketing op los zouden er toch best wat mensen geïnteresseerd zijn.
En hoe ga je mensen overtuigen dat ze 2 jaar moeten wachten omdat je toch echt maar 1-2 van die machines per week kunt bouwen?

Vervolgens is er ook echt geen lol meer aan als je in je eentje al die apparaten in elkaar moet zetten.


Wat ik zeg: als 1-mans-bedrijfje is zoiets echt niet te doen.
 
Laatst gewijzigd:
Vanwaar als die DIY synths tegenwoordig? Als je niet zo'n handige Harry bent ( ik spreek voor mezelf, ook al heet ik geen Harry) heb je er niks aan......

Ik vind het wel een voordeel (met meer zekerheid) naar herstellingen toe.
Zelf solderen met thru hole componenten is toch iets anders dan dat SMD gedoe.

Small (37x32x10cm) sized:
Das wel jammer want das toch aan de kleine kant om al die functionaliteit daarop te krijgen. Natuurlijk zal dit de kostprijs wel weer laag houden.

Nog een quote over de kostprijs:
http://www.synthanatomy.com/ van Diysynth.de schreef:
The Price Info isn’t correct.
A PCB and Panel price is around 250€.
 
Jij kan natuurlijk ook zelf een vriend inschakelen om een DIY synth voor je in elkaar te zetten. Kan die ook een centje bijverdienen. ;)

Als iemand voor zichzelf een synth wil maken en daarvoor toch al een PCB laat maken, dan is het niet zo veel extra werk om wat extra PCBs aan anderen te verkopen. Niet iedereen vindt het echter leuk om een bedrijfje te runnen dat ook mensen in dienst moet nemen om synths voor je in elkaar te zetten en support te leveren.
 
Hello guys,

My name is Enrico and I'm a friend of Patrick (diysynth.de). In fact I live near him and visit him from time to time.
He is probably not aware that there might be some people interested in this here in the synthforum.nl.

I'll visit him after new years eve and I thought I'll let you know I'm here.
Maybe you have some specific questions I should ask him and post his answers here (or we do that together).
I can already say that the STP is not developed by Jon (Humancomparator).

I know that there is a strict rule here to post in dutch but maybe the mods can make an exception.

Best Regards,
Enrico
 
LED-man, 7. Februar 2018:
"Prototype Panel liegt seit heute auf der Fräse, sollte dann in 2 Wochen vom Siebdrucker bei mir sein. Dann mal sehen ob wir zu Kickstarter gehen, ist noch in Klärung. Soll ja DIY bleiben."


 
Ben benieuwd of de STP 2600 nog doorgaat. Op diysynth.de staat nu:


This shop closed on 23 April 2018, i closed my side business due to private themes.
All orders til 23 April 2018 was shipped.
 
Volgens mij wel, op de Facebook pagina wordt nog wel af en toe wat gepost. Op 26 juni nog een versie met knoppen. Maar ik geloof dat LED-man met een scheiding bezig was en dat iemand anders het stokje over ging nemen.
 
weet iemand welke deze is ? 'MS2600' ,ik vind niks op het net,ziet er erg gaaf uit:
 

Attachments

  • MS2600-01.jpg
    MS2600-01.jpg
    48,5 KB · Bekeken: 132
Back
Top