FabFilter Pro-L 2 Limiter

Versie 2 van de FabFilter Pro-L limiter plug-in - met nieuwe en verbeterde features - is direct beschikbaar.

1k0.jpg


Key features:
https://www.fabfilter.com/products/pro-l-2-limiter-plug-in

Prijs: € 169
Upgrade prijs (vanaf Pro-L naar Pro-L 2): Afhankelijk van hoeveel FabFilter plug-ins je al hebt. (*)

* In mijn FabFilter account staat: Tijdelijk met 65% korting voor € 59,15 / daarna 40% korting (dat zou dan € 101,40 moeten zijn)
 
Bij mij staat er niets over 'tijdelijk', en volgens een medewerker blijft de upgrade prijs gelijk maar misschien verschilt dat per persoon?

In ieder geval veel mooie toevoegingen, die ik bij de oude versie toch een beetje miste. Aantrekkelijk ! :D
 
Ik heb Pro-L maar zie niet zo gauw of de verbeteringen/uitbreidingen in Pro-L 2 voor mij relevant zijn. Surround mixen doe ik niet, en veel van de andere termen en codes/standaarden die worden genoemd zeggen me niet veel.

Is er ergens een Jip en Janneke variant van de new features list?
 
Bij mij staat er niets over 'tijdelijk'.....
In mijn account staat 40% én 65% genoemd, maar voor de korting is het percentage van 65% toegepast. Wanneer 40% korting dan van toepassing zou zijn staat niet uitgelegd. Het was mijn veronderstelling dat 65% korting wellicht dan tijdelijk zou zijn, maar het staat er dus niet zo. Hoe het precies zit blijft mij vooralsnog onduidelijk.
 
Geen idee, ik zit op mijn werk. Zal hem vanavond wel even aan de tand voelen.
 
Die lees ik gevoelsmatig liever af in m’n DAW zelf.

Welke DAW is dat dan? Bij mij hebben zowel Pro Tools als Ableton Live dat niet: dan gebruik je een 3rd party plugin. Het is fijn om zoiets in de laatste plugin te hebben.

Natuurlijk hoef je al die nieuwe extra's niet te gebruiken en de oude versie voldoet ook prima dan. Binnenkort eens testen.



Wat een vreselijk slecht geluid in het filmpje met Sander en Darcy trouwens. Dat noem ik geen goede reclame.
De video's van Dan Worrall zijn altijd erg goed!
 
Welke DAW is dat dan? Bij mij hebben zowel Pro Tools als Ableton Live dat niet: dan gebruik je een 3rd party plugin. Het is fijn om zoiets in de laatste plugin te hebben.


Cubase.
Ik heb ook Live en daar zit het idd niet in nee. Lufs meter als plug-in moet idd wel als laatste in je master zitten en moet je nog verplicht de masterfeder op 0db houden anders zie je nog niet wat je doet.

Zeker een mooie toevoeging maar toch, in het licht van de loudness-war wel ironisch dat er lufs zit op een loudness maximizer. Soort van anti-tank wapen op een tank. :)
 
Ik heb 2 weken geleden met black friday pro-L teruggekocht, nu Reason vst support heeft. Heb het jaren in cubase de beste limiter gevonden dus nu weer terug.

Tot mijn verbazing zie ik dat ik nu ook een pro-L 2 upgrade licentie heb, blijkbaar zat ik in een grace period ?

Edit: inderdaad: https://www.fabfilter.com/forum/3077/pro-l-2-and-auria#comment10644

Hi guys,

We'll offer a version of Pro-L 2 for Auria soon, but not tomorrow. And if you've just purchased Pro-L, don't worry: we'll have a grace period so you'll get the update to v2 for free.

Cheers,
Frederik (FabFilter) — Dec 4, 2017

Edit 2:
Ook op facebook wordt het bevestigd door fabfilter, upgrade aanbieding verloopt ook nooit :okdan:
 
Laatst gewijzigd:
Ik ga deze update (met 65% korting voor € 59,15) wel doen, het is nl. een hele goede limiter die ik altijd gebruik. En ik zie dan later wel wat de nieuwe en verbeterde features in Pro-L 2 precies voor me betekenen.
 
Floris Klinkert en Frederik Slijkerman - twee Hollandse gasten met een passie voor goed klinkende en vernieuwende plug-ins. Ik vind het wel heel bijzonder / knap dat veel van hun plug-ins industriestandaarden geworden zijn.
https://www.fabfilter.com/about
 
Yep, hij is uit en ik kan zeggen dat hij erg fijn is! Ik ben betatester (stiekum zelfs alfa tester in dit geval) dus ik heb hem al een maand of 2 in gebruik en het is echt een flinke stap voorwaarts! De pro-l was mijn go to limiter, maar soms pakte ik wat anders, nu eigenlijk niet meer.

De nieuwe algoritmes zijn erg fijn en voegen echt iets en ook de bestaande algoritmes zijn er op vooruit gegaan en klinken 'volwassener'.
Ook de metering is geweldig en de truepeak functie is super, geen isp's meer zelfs zonder oversampling. Oversampling zelf is nu tot max 32x, kost dan wel veel CPU kracht, maar dat is logisch.
 
In een wereld die overspoeld is van compressors mis ik altijd goede en voor mij bruikbare limiters. De enige die ik echt standaard gebruik en waar ik blij van wordt is de sonnox limiter.

Voor de mensen die deze al in gebruik hebben en de vergelijking kunnen maken; Heeft deze limiter de kracht in combinatie met tranparantie van de sonnoximiter? Ik vond v1 van de fabfilterlimiter niet krachtig genoeg al is de interface wel iets waar ik vrolijk van wordt. Ik hoop dus dat deze ook qua sound en power nu bruikbaar is geworden voor een mierenneuker als ik :)

Graag hoor ik jullie ervaringen
 
Back
Top