Fabfilter Pro-L limiter

Van Nederlandse makelij en in mijn ogen de meest transparant klinkende limiter, de Fabfilter Pro-L.
Ik heb deze draaien en ben erg onder de indruk en is mijn main limiter geworden.

attachment.php


Fabfilter Pro-L: youtube tutorial

Meer info: Fabfilter Pro-L

De plugin is verkrijgbaar voor €169 en is meteen beschikbaar.
 

Attachments

  • screenshot_pro-l_full.jpg
    screenshot_pro-l_full.jpg
    167 KB · Bekeken: 91
Last edited by a moderator:
Dat is niet hard genoeg meer deze dagen, maar dat is een andere discussie.
Als jij er tevreden over bent moet je hem gewoon blijven gebruiken. Zelf denk ik dat ik idd de fabfilter ga kopen.
Ieder zijn eigen mening : )
 
Ik ga misschien ook wel voor Fabfilter, horses for courses as they say.
de ene keer wil je wat kleur, de andere keer multiband en dan weer transparantie.
fabfilter voor de loudness en bijv Vengeance Multiband voor de kleuring er voor is ook een aardige combi kom ik net achter :)
 
Vengeance mb heb ik nog niet getest. Doe ik binnenkort.
 
Vengeance zou ik niet inzetten als transparante limiter, maar meer als kleurdoos
 
aangezien het NL product is, misschien Powewrbuy voor Synthforum?
indien de prijs onder de 100 komt doe ik mee!
 
UAD Precision Limiter heb ik ook...in vergelijking gaat de Pro-L wat verder zonder te distorten,en heb je meer instellingen (o.a. ook dithering en oversampling)...

ik heb deze geprobeerd naast Voxengo Elephant en de limiter van Izotope Ozone...Elephant is ook erg goed maar iets te ingewikkeld en onduidelijk naar mijn smaak...Ozone heeft een soort kleuring die me niet bevalt...dus uiteindelijk heb ik Pro-L maar aangeschaft...

Slate fg-x lees ik veels te veel problemen over,ga ik niet eens aan beginnen voordat ze hun zaken op een rijtje hebben...

Bx xl wil ik wel eens proberen,maar lees idd ook vaak hetzelfde als wat Faab zegt : gaat niet hard genoeg...overigens is die ook gemaakt om juist te kunnen kleuren...

Andere limiters : de PSP Xenon staat bij veel masteraars hoog aangeschreven,wil ik ook nog wel eens testen...

Opvallend pluspunt nog ff : dit is de eerste versie van Pro-L en hij loopt meteen als een zonnetje op mn 64bit systeem...plus is ook een vst3...daar kunnen een hoop andere fabrikanten nog wat van leren...
 
Als je de Pro-L aanschaft, kun je 'm dan zonder problemen op meerdere systemen installeren?
 
Vengeance heb ik ook getest...vond ik niet echt boeiend....alleen die trucjes zijn leuk,maar vraag me af hoe vaak je dat in de praktijk ook werkelijk gaat gebruiken...en als je dat weghaalt hou je een gewone multiband compressor over...die standaard al in Cubase zit...daarnaast heb ik ook al UAD Multiband,dus multiband zat...;)
 
ik zie allemaal vergelijkingen met andere limiters

daarin geenb enkele keer de sonnox limiter!!
die hoor je ook nauwelijks limiten !!
 
ik zie allemaal vergelijkingen met andere limiters

daarin geenb enkele keer de sonnox limiter!!
die hoor je ook nauwelijks limiten !!

die was ik vergeten ja :P moet ik ook nog eens testen...
 
heb hem wel naast de oxford sonnox gehad.

met de fab lijkt er meer dynamic in te zitten beter geluid dus.
 
Laatst gewijzigd:
gewoon doen! (ik lijk Maurice de Hond wel..)
Maar geloof alles want hij is gewoon echt goed! En ook na langere tijd (maand of 2)
 
Opvallend pluspunt nog ff : dit is de eerste versie van Pro-L en hij loopt meteen als een zonnetje op mn 64bit systeem...plus is ook een vst3...daar kunnen een hoop andere fabrikanten nog wat van leren...

Dat is inherent aan de werkwijze van Fabfilter. Al hun plugins gebruiken dezelfde basis voor communicatie met de host en dus zit hier een rock solid implementatie achter waar veel ervaring in zit.

Ik vind het echt een topbedrijf. Heb de EQ en Limiter nog niet gekocht maar die ga ik gezien de kortingen als je al klant bent zeker nog halen.
 
Izotope limiter is ook erg goed, denk dat je met de meeste tools wel goede resultaten kan behalen, ieder met hun eigen karakter. ('t is net hardware ;) )
 
Het meesterlijkste aan deze plugin vind ik het feit dat als je ALT (of Command op Mac) vasthoudt en je de input gain slider omhoog beweegt, het output volume omgekeerd evenredig omlaag gaat.

Op deze manier kun je precies horen wanneer er vervorming optreedt zonder jezelf voor de gek te houden!!!
 
Het meesterlijkste aan deze plugin vind ik het feit dat als je ALT (of Command op Mac) vasthoudt en je de input gain slider omhoog beweegt, het output volume omgekeerd evenredig omlaag gaat.

Op deze manier kun je precies horen wanneer er vervorming optreedt zonder jezelf voor de gek te houden!!!

Helemaal mee eens geniale zet dit:okdan: fabfilter leverd echt klasse spul.
 
Back
Top