2d or 3d

Origineel geplaatst door Slipperman
als je echt met stereo gaat werken en dus echt een stereomix gaat maken met veel aandacht voor het geluidsveld dan moet je denk toch met koptelefoon mixen aangezien je zo beter je stereoveld hoort. overigens> hoe dichter je bij de geluidsbron zit hoe zachter hij kan om het zelfde geluidje te horen zeg maar...

Nee sorry, dat is niet verstandig.
Kun je wel tussendoor doen maar niet als hoofdbron.
 
Origineel geplaatst door Sander02
Op welke manier (praktisch) hou je daar rekening mee Soundtrooper?

Eerst je mix volledig afmixen op je speakers, en dan pas via de koptelefoon checken of er geen vreemde dingetjes in je mix gebeuren, miniscule kraakjes o.i.d.
Zelf gebruik ik de koptelefoon trouwens niet vaak. Ik vertrouw op m'n monitorspeakers, behalve voor het laag. Daarvoor zijn ze niet volledig geschikt (Spirit Absolute 2). Ik controleer m'n mixen daarom op verschillende speakers, en in de auto (30cm. Magnat baspijp voor het echte laag :duivels: )
 
Origineel geplaatst door Tom Thomas
Ik heb even naar je track geluisterd.
Het is niet mijn stijl maar ik hoor wel duidelijk wat je bedoelt.

Wat jij mist is gewoon een hoop laag mid frequenties.
Het lijkt me sterk dat dit komt door je digitale mixer dus duik eens goed in je mix.
Als je geen of te weinig laag mid in je mix hebt zitten zul je altijd die warmte missen die je zoekt.
Je kan hem erin krijgen door bepaalde sounds te eq'en of bepaalde warme plugins te gebruiken.
Ik zou echter als eerste naar de sounds zelf luisteren.
Misschien een extra (achtergrond) sound toevoegen of een andere sound een octaaf lager spelen kan al een hoop doen.

Een analoog mengpaneel klinkt denk ik voor hardcore sowiezo beter.
Analoge componenten geven sowiezo al een lichte distortion waardoor het allemaal
lerkkerder gaat klinken en hardcore is toch bijna één en al distortion! (als ik het zo mag zeggen)

gr. Tom


p.s. Je geluidskaart zegt me niet veel maar als je geluiden opneemt, vallen en staan deze bij je A/D conversie.
Laat een synth anders eens gewoon een lekker vet deuntje spelen via midi. Neem deze op met je geluidskaart en speel hem als audio weer af.
Is hij nog steeds net zo vet?


Ik denk dat Tom gelijk heeft kimo.

er zit gewoonweg geen power in je midlaag terwijl v.a. (zonder analyzer gecheckt hoor) 1,2 - 1,5 Khz de stem zo te horen wel weer goed zit.
Moet er wel bij vertellen dat ol over 2 lullige computer labtec speakertjes zit te luisteren.
De mastering is afgescheiden van internet (kben gek)

Als je nu met een c1 of een c4 multiband de freq's tussen 200Hz en 1,5Khz een beetje opkrikt/pompt dan zal het allemaal wel wat steviger worden, maar het blijt natte vingerwerk met een MP3.
Ik kan het echte laag niet goed horen op deze speakers.

En ook denk ik inderdaad dat je beter af bent met een analoge mixer. Dan ga ik erwel van uit dat je dit soort muziek wilt blijven maken en niet opeens liedjes gaat maken voor onze geliefde frans bauer:D

succes
 
Frans bouwer RULLLESSSS :):):):):)

lig et nu aan mij of heeft die gozer nu een stem als een emmer ?? klingt heel neuzig en toon berijk heeft ie volgens mij ook niet .. nah frans is voor mij de enige echte hardcore

heb een beetje geprobeert em meer hardcore te maken

luister maar even .

http://members.lycos.nl/mischajacobi/

wel even save as doen


mischien iets te maar tklingt al iets meer als hardcore ook al heb ik er helemaal niks mee
 
Oke, ik ga morgen nog wel wat dingetjes proberen...

Nog 1 vraagje.... ik heb een DIGITALE MIXER, en jullie zeggen allemaal dat Analoog beter is voor hardcore, dat is me al vaker verteld.... Maar wat maakt die mixer van ons nu DIGITAAL? Alles van de Synths en Sampler gaat via kabels naar de mixer, da's allemaal ANALOOG volgens mij, toch? Ik stuur het ook ANALOOG via tulp uit naar de ANALOGE ingang van m'n geluidskaart......

Daarom mijn vraag, wat maakt een digitale mixer digitaal? :) Speelt er zich binnenin dat ding een ander proces af dan bij een Analoge mixer? (sorry, ik weet echt het verschil niet goed.....)


Voor als ik over zou gaan op een analoge mixer:
Ik ben zeer gehecht aan de RECALL knop van de mixer, dat ik met 1 druk op de knop de settings van een mix kan herroepen... Zijn er ook analoge mixers die dit hebben?
 
Origineel geplaatst door The Es-Kimo
Oke, ik ga morgen nog wel wat dingetjes proberen...

Nog 1 vraagje.... ik heb een DIGITALE MIXER, en jullie zeggen allemaal dat Analoog beter is voor hardcore, dat is me al vaker verteld.... Maar wat maakt die mixer van ons nu DIGITAAL? Alles van de Synths en Sampler gaat via kabels naar de mixer, da's allemaal ANALOOG volgens mij, toch? Ik stuur het ook ANALOOG via tulp uit naar de ANALOGE ingang van m'n geluidskaart......

Daarom mijn vraag, wat maakt een digitale mixer digitaal? :) Speelt er zich binnenin dat ding een ander proces af dan bij een Analoge mixer? (sorry, ik weet echt het verschil niet goed.....)


Voor als ik over zou gaan op een analoge mixer:
Ik ben zeer gehecht aan de RECALL knop van de mixer, dat ik met 1 druk op de knop de settings van een mix kan herroepen... Zijn er ook analoge mixers die dit hebben?

Verschil is dat een digitale mixer het analoge signaal na binnenkomst via z'n DA converter omzet naar een digitaal signaal (nullen en enen) en dat alle signaal berwerking in de mixer dus digitaal gebeurt. Equelizing is dus een bereking in de mixer terwijl bij een analoge mixer het signaal versterkt of verzwakt wordt door bijvoorbeeld opamps (operational amplifiers) of een discrete schakeling (uit afzonderlijke componenten bestaand). Om het geluid weer hoorbaar te maken stuurt de mixer het digitale signaal door een AD converter zodat er weer een analoog signaal uitgegooid wordt dat je via je versterker, luidsprekers of actieve monitors kunt versterken en beluisteren. Een analoge mixer heeft geen DA converters en laat het signaal dus ook analoog.
 
Origineel geplaatst door mischa

heb een beetje geprobeert em meer hardcore te maken

luister maar even .

http://members.lycos.nl/mischajacobi/

wel even save as doen


mischien iets te maar tklingt al iets meer als hardcore ook al heb ik er helemaal niks mee [/B]

Wat heb je veranderd als ik vragen mag?

-Hij is een stuk harder, dus compressie (want bij mij zat de piek al op -0,3 DB ofzo)...
-En ik hoor een klein beetje distortion volgens mij... het klinkt wat rauwer....
 
Back
Top