Roland Boutique D-05 Linear Synthesizer

Volgens mij wordt die Cloud D50 software wel geupdate binnenkort zodat je het als editor kan gebruiken ook, maar goed er zijn meer dan genoeg opties om het makkelijk te editten, wellicht kan je er ook een Behringer BCR2000 aanhangen?

Een echte D50 wordt niet goedkoper door dit ding denk ik, alleen maar duurder misschien stiekem wel?

Hier wat mp3s met soundbytes uit de D05 exclusief voor SYNTHFORUM ;p 100% alles uit de D05, ook FX (en dat is best wel een coole FX processor die er in zit, in lijn met Rolands eind jaren 80 wollige reverbs)

http://www.pacificmicro.org/D50patch Jazz Tapes U5-12.mp3 (patch met alleen de digi waves, bijna mellotron achtige stoffige warmte)

http://www.legowelt.org/D05patch05-1DubTechnosequence.mp3 dubby chords, beetje freaken met de envelopes de filters met de joystick, heeft dus 4 filters per geluid, een voor iedere osc, is heel simpel te selecteren met dedicated knopjes voor iedere part)

http://www.legowelt.org/D05arpeggioORBstyle.mp3 space ambient arp, na een tijdje wordt de portamento aangezet (die werkt dus ook op polyfone geluiden!)

http://www.legowelt.org/D05arpeggioRolandMonostyle.mp3 De D05/D50 heeft ook een monofone mode voor lekkere strakke porta bassen

http://www.legowelt.org/D50amateurSpaceJazz.mp3 En die monofone mode kan je op een keyboard split doen zodat zoals bij deze patch de bovenste helft een monofone portamento lead synth doet en de onderste helft van het keyboard een polyfone ambient pad string zonder portamento

http://www.legowelt.org/D05-PARASPACEambientArp.mp3 PARA SPACE AMBIENT

zal zo nog wel wat meer mp3tjes op mijn website zetten
 
Laatst gewijzigd:
Gave sounds. Ik had de D-50 al best lang ergens half op de radar maar ben nooit zo'n fan van hele oude bakken kopen, wat dat betreft is die Roland Cloud versie en wellicht op termijn die D-05 wel een uitkomst. Heb me er al kostelijk mee vermaakt gisteren.
 
Je kan natuurlijk ook de d05 aanschaffen, alle patches die je nooit kon krijgen rippen en in je d50 gebruiken. Daarna de d05 weer wegdoen.... :duivels:
 
Heeft de echte zoveel toegevoegde waarde dan? Editen van de front end lijkt me niet optimaal en ik lees veel over kapotte keyboards/aftertouch. Nieuwe bak met 3 jaar garantie, sequencer en USB lijkt me een stuk prettiger.
 
Als synth is de orginele D50 natuurlijk prachtig, slique, gestroomlijnd, mooi design, goed afgewerkt, -dat keyboard (als het werkt of is gerepareed) speelt wel erg fijn - dat editten van de front end valt echt wel mee hoor. Joystick in de linker hand, door de menuutjes/knopjes gaan met de andere en lekker freaken!

Helemaal top is natuurlijk gewoon je D05 op je D50 zetten en je hebt een bitrimbale/8 osc D50 monster droomsynth.
 
Editen van de front end lijkt me niet optimaal


Dat zal je, als je geen editor geinstalleerd hebt, toch ook moeten doen op de d05.
Helemaal top is natuurlijk gewoon je D05 op je D50 zetten en je hebt een bitrimbale/8 osc D50 monster droomsynth.


Misschien een idee voor de mk2 ?!
 
Dat zal je, als je geen editor geinstalleerd hebt, toch ook moeten doen op de d05.



Misschien een idee voor de mk2 ?!

Ik bedoel dat het origineel geen meerwaarde heeft m.b.t. de bediening. Bij de andere Boutiques is het origineel qua bediening een stuk beter omdat er niet van de kabouterknopjes opzitten, maar bij de D-50/05 maakt dat niets uit omdat er amper knoppen opzitten.
 
....dus voor je $240 per jaar krijg je dan onbeperkt toegang tot alle Roland Cloud zooi én heb je na een jaar een plugin naar keuze 'gespaard'.
Ja, en van die Roland Cloud zooi is de analoge zooi niet goed genoeg (ACB / Analog Circuit Behavior :dubbel::dubbel::dubbel::dubbel::dubbel: ) en dan is wat mij betreft alleen de D-50 nog interessant. En daarvan heb ik veel liever het origineel - de D-50 (of D-550) uit de 80's. Maar daar kan/mag iedereen uiteraard anders over denken.

De Korg Legacy collectie is de absolute top in VSTi's. Maar dat is mijn mening maar natuurlijk.
Top bundle van legendarische Korg synth's, hoewel ik zelf alleen de MS-20 en Polysix gekocht heb. Ze zijn regelmatig in de sale met 50% korting.

En de V Collection van Arturia dan ? Is dat nix voor jou ?
Die valt mij erg tegen! Er zijn wel enkele positieve uitzonderingen, zoals bijv. - hoewel niet zo goed als het origineel - de SEM V.
Analoge synth's zijn nog steeds niet erg goed als VSTi remake's te maken.

Qua emulatie van bestaande analoge synths vind ik de OP-X Pro II plugin (Oberheim emulatie) denk ik wel een van de beste.
Dat was 5 jaar geleden zeker (nog) het geval! Maar de tijd is niet stil blijven staan, en ik vind dat Arturia met de Matrix-12 V en de SEM V anno 2017 dichterbij het origineel komt. De OP-X Pro II is overigens tot 24 september a.s. met ca. 50% korting in de aanbieding.

Een echte D50 wordt niet goedkoper door dit ding denk ik, alleen maar duurder misschien stiekem wel?
Ik denk ook dat die (steeds) duurder gaat worden.
Een (digitale) D-50 als VSTi vind ik op zich niet verkeerd, maar niet de Cloud D-50 die dus minstens $240 gaat kosten. De Korg Legacy collectie is een goed voorbeeld hoe het beter zou kunnen. Maar een Cloud Subscriber Program is denk een stuk interessanter / lucratiever voor een fabrikant. En daarvan is Roland een duidelijk voorbeeld.
 
Kan iemand mij uitleggen waarom iedereen zo enthousiast is?
Ik heb een paar maanden geleden een dx-27 weggegeven omdat ik juist dat programmeren zo vervelend vind.
Ik vind het draaien en schuiven aan knoppen nou juist zo leuk.
Dat is ook waar veel mensen hier op het forum over klagen als een synthesizer niet hands on is omdat er te weinig knoppen op zitten.
Nou ben ik niet echt bekend met de D-50 en de nieuwe boutique versie maar da's toch ook vooral programmeren ipv draaien en schuiven?
 
Dan acht ik de kans groot dat er ook wel eens een JD-08 kon komen :eureka:


Ik zou niet weten hoe ze zoveel knopjes / schuiven op het frontje zouden kunnen krijgen. Die moeten wel eeeerg klein worden dan. Ik geef een Cloud versie meer kans.

Volgens mij wordt die Cloud D50 software wel geupdate binnenkort zodat je het als editor kan gebruiken ook, maar goed er zijn meer dan genoeg opties om het makkelijk te editten, wellicht kan je er ook een Behringer BCR2000 aanhangen?


Tja, dan hadden ze ook net zo goed een normale (lees: niet inimini) versie kunnen maken met geintegreerde controller.
 
Ik zou niet weten hoe ze zoveel knopjes / schuiven op het frontje zouden kunnen krijgen. Die moeten wel eeeerg klein worden dan. Ik geef een Cloud versie meer kans.

Ik heb niks met PC's laat staan met de Cloud, dus geen VST's voor mij maar gewoon hardware synths en anders niks :?
 
Die Legowelt zie ik de laatste tijd zo vaak in reclame filmpies langskomen, is-ie soms de nieuwe Jordan Rudess? ;)

sddefault.jpg
 
Laatst gewijzigd:
@Hanz Ik kots ook van die endorsements. Geen enkele van die endorsers doen het voor niks.. dus zelfs als Bach uit zijn graf komt om de laatste gear te endorsen, caveat emptor blijft geldig.
 
Back
Top