Roland Boutique D-05 Linear Synthesizer

Ik kreeg pas na een halve dag zwoegen die installer opgestuurd, en die validatie ging ook niet geheel soepel. maar dat was redelijk dicht op de introductie dus het zal nu wat rustiger zijn op hun servers.

Die Cloud manager blijft een gedrocht overigens. Hakt er ook rustig geheel in windows 98 traditie een installatie in op een moment naar (zijn) keuze. Zo'n Concert library waar ik nooit om had gevraagd zo midden in een opname. Top actie.
 
Gîh! Synth madurodam Roland.
Komt me voir dat Korg eigenlijk hetzelfde doet, maar dan in Gadget, waardoor je aan de ene kant netto goedkoper uit bent, maar aan de andere kant bent overgeleverd aan de grillen van Apple. Yammie doet het eigenlijk maar halfbakken met die paar refaces. Zou iig nog een VL reface kunnen gebruiken.

Wat is beter? Boutique, gadget of reface?
 
De Korg Legacy collectie is de absolute top in VSTi's. Maar dat is mijn mening maar natuurlijk. Al jaren precies wat ik nodig had, op OSX en iOS. Geen gedoe maar gewoon een serie plugs die je kunt kopen.
 
Nee daar vond ik weinig aan eerlijk gezegd. Digitale synths lenen zich een stuk beter voor een VSTi remake als je het mij vraagt ;)
 
Ik ben ook niet kapot van die Arturia V collectie. Zitten best wat bruikbare dingen bij, maar als emulatie van het origineel vind ik ze niet heel geslaagd. Wel veel synths/presets voor je geld.

Qua emulatie van bestaande analoge synths vind ik de OP-X Pro II plugin (Oberheim emulatie) denk ik wel een van de beste.
 
Een principe dat ruikt naar aggregated device en aanverwante narigheid :D

Plugin, voor dit soort emulaties een veel beter plan. Wat ik je brom.
 
Je kan toch gewoon je telefoonoplader oid als voeding gebruiken naar usb? Of ben ik nu heel armoedig aan het denken?
 
Mijn oude oplader werkt hier niet op 8) Maar ja, bijna 400 voor dat ding vragen en geen aansluiting voor een normale voeding maken IS armoedig...
 
Denken in problemen :D

Maar denk ook wel dat de plugin een betere optie is. Ik zit nu een uurtje met die D-50 plugin te spelen en merk dat ik meer tijd doorbreng in het schuifjesscherm dan op de 'normale' frontend. Sounds editen lijkt me geen pretje op dat ding zonder externe programmer of software editor.
 
Die plugin is echt te gek! Was los echt een no brainer geweest, als ze nou een kleine digital legacy collection zouden doen a la Korg zouden ze net zovel succes hebben waarschijnlijk. Die JP's ken ik allemaal niet etc, maar JD990, D50, , W30-emulatie, SoundCanvas voor de kaasknakkers die generaal midi willen uitnodigen, dat zou iedereen wel willen toch?
 
Leuk filmpje van Eric Persing (voormalig Roland sound designer, nu big cheese van Omnisphere/Keyscape maker Spectrasonics) over de ontwikkeling van de originele D-50:



En spelend :
 
Eerste boutique bakje waar ik enthousiast over ben. Leuk ding! Toffe intro ook Smackos!
 
Back
Top