Roland Boutique D-05 Linear Synthesizer

Ja,ik ga de D-05 terug aanschaffen,als ik een goede 2de hands vind,bingo.De vele soundbanken die je van het internet kunt downloaden,er zitten vele pareltjes bij hebben me over de streep getrokken.Tuurlijk zijn er wel echte D-vijftigers in omloop,blijven oude tuig en worden steeds duurder(reveal in oplomst?).Plus heb geen plaats meer.En de 05 klinkt als de echte'(ja heb de echte gehad).Dus de puristen onder ons trekt maar eens goed aan jullie oren.
 
Om dezelfde redenen heb ik er ook een tweedehands gekocht. De originele D-50 heb ik nooit gehad. Ik heb ook de DT programmer erbij gekocht, maar helaas geeft de D-05 geen parameterveranderingen die je met de programmer instelt, weer. Zoals met oude bakken moet je alles op het gehoor doen.
 
Ben zelf al sinds 89 de bezitter van een D20 en die zal ik niet snel aan de deur zetten. Vooral patches die afgeleid zijn van de "warm pad" fabriekspatch klinken fantastisch. , Zowel in het hoog als in het laag. Een synth waar vroeger dikwijls om gelachen werd maar waar ik nooit een moment spijt van heb gehad 8).

:doei:
Danny
 
Een synth waar vroeger dikwijls om gelachen werd maar waar ik nooit een moment spijt van heb gehad 8).

:doei:
Danny
Je moet nooit lachen om een synth. Met elk instrument valt wel wat creatiefs te doen. Zeker met een D-20.
 
Ik zat te kijken voor een D-05, meer oriënterend, maar die worden niet meer gemaakt. Voor mijn gevoel is de D-05 relatief kort te koop geweest. Het lijkt mij namelijk een synth die echt wat toevoegd aan een (vooral) VA setup.

Als ik nu kijk wat er 2e hands voor gevraagd wordt, dan lijkt dat ook niet meer in verhouding te staan...al lijkt dat welvoor alle synths te gelden. B.v. De JP80#0.
 
Volgens mij zijn de meeste Boutiques vrij kort op de markt geweest.
De JP-08 was mijn eerste Boutique en die is daarna volgens nooit heel makkelijk leverbaar geweest.
De D-05 wel iets langer en de TB-03 is nog steeds te krijgen.
Van bijna alle Boutiques zijn inmiddels wel plugins in Roland Cloud te vinden.
 
Back
Top