dromen over synths..

bliepertronic

Vintage kloon
Lid sinds
16 december 2004
Berichten
3.184
Locatie
utrecht en omstreken
ja hoor vanacht was het weer zo ver.. dromen dat alles was gestolen..
gelukkig toen ik wakker werd stond alles er nog...
maar ook alles wat ik ooit heb verkocht werd gejat........
 
Dat kan meerdere oorzaken hebben, maar vaak komt dit door oververmoeidheid / stress. Even bij de huisarts langs ...

Nah, topicstarter lijdt overduidelijk aan GAS. Sommigen nemen heel drastische stappen, https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=209595 om er los van te geraken, al dan niet onder invloed van huisgenoten. Anderen erkennen dat het blijkbaar in de genen zit en accepteren het maar.:P
 
Toen ik net met semi-modulars begon woelde ik soms nachten met koortsachtige dromen/visioenen over draden en patchgaten en eindeloos heen en weer prikken ... werd doodmoe wakker.
 
Toen ik net met semi-modulars begon woelde ik soms nachten met koortsachtige dromen/visioenen over draden en patchgaten en eindeloos heen en weer prikken ... werd doodmoe wakker.

Hahaha... ik herken dat van toen ik laatst onze cd moest mixen. Koortsachtige dromen over mengpanelen, patch routings, compressoren, reverb settings enzovoort. Slopend en vermoeiend... nu is het klaar!

:)
 
ik had een aantal jaar geleden een VJ crew waar ik regelmatig visuals deed op feesten. Als ik dan om 8 uur 's ochtends eindelijk eens in bed lag, zag ik constant die visuals als ik probeerde te slapen. ook niet prettig. probeer misschien je hoofd leeg te maken voordat je gaat slapen? Ik heb een mediteer app genaamd headspace waar ik enorm relaxed van word. en veel rustiger van inslaap val
 
ja hoor vanacht was het weer zo ver.. dromen dat alles was gestolen..
gelukkig toen ik wakker werd stond alles er nog...
maar ook alles wat ik ooit heb verkocht werd gejat........

Wat hooihuis zegt zo zie ik het ook.
Het lijkt erop dat je je zodanig indentificeert met je spullen dat je onbewust het gevoel hebt dat als de spullen gestolen worden er niets van je overblijft.
En zelfs als je dingen verkoopt zie je dat als iets ernstigs in je onderbewustzijn.
Tenminste zo komt het op mij over, je maakt je op een onbewust niveau toch best zorgen over je spullen schijnbaar.
Het is natuurlijk nooit leuk als je dingen kwijtraakt maar bij jou neemt het wel stevige vormen aan.
 
SLK droom

SLK droom

Zeer herkenbaar, toen ik net mijn Mercedes SLK had droomde ik ook vaak dat hij of gestolen, beschadigd of een aanrijding had. Steeds terugkerend was dat ik geen mobiel bij mij had en er een moest lenen van een voorbijganger om 112 te bellen, maar wat ik ook probeerde iedereen aan de lijn maar geen 112. En heerlijk om wakker te worden, uit het venster kijken en dan te beseffen dat het maar een droom was, :halleluja
 
Zeer herkenbaar, toen ik net mijn Mercedes SLK had droomde ik ook vaak dat hij of gestolen, beschadigd of een aanrijding had. Steeds terugkerend was dat ik geen mobiel bij mij had en er een moest lenen van een voorbijganger om 112 te bellen, maar wat ik ook probeerde iedereen aan de lijn maar geen 112. En heerlijk om wakker te worden, uit het venster kijken en dan te beseffen dat het maar een droom was, :halleluja
Woon jij in een mooi huis achter een hoog hek of zo dat je een SLK 's nachts buiten kunt laten staan? Een vriendin van me had haar sportauto altijd voor haar deur op de oprit staan en die vond haar auto een keer 's morgens met een bijtend vloeistofje over de lak. Die kon ze gelijk helemaal afschrijven (met tranen in de ogen)...
 
SLK

SLK

Woon jij in een mooi huis achter een hoog hek of zo dat je een SLK 's nachts buiten kunt laten staan? Een vriendin van me had haar sportauto altijd voor haar deur op de oprit staan en die vond haar auto een keer 's morgens met een bijtend vloeistofje over de lak. Die kon ze gelijk helemaal afschrijven (met tranen in de ogen)...

Jammer dat sommige droeftoeters op die manier hun afgunst menen te moeten projecteren. Hier toe nu toe geluk gehad (afkloppen), SLK staat voor de deur in een 'normale' woonwijk in Rotterdam, wel eens eieren en serpentines uit een spuitbus er op gehad maar geen bijtende producten. Ik zou denk ik ook met tranen en woede in de ogen staan. Hard gespaard/gewerkt voor deze auto en mijn synth's. Ook regelmatig meegemaakt, in de tijd dat ik nog wel eens een optreden deed in een café o,i,d, dat ze het nodig vonden om aan de knoppen mijn van mijn analoge synth's, zonder geheugen, te draaien en dan lachend naar hun vrienden keken. En dan ook nog verontwaardig reageren als ik daar een opmerking over maakte, want het was toch hun stamkroeg. :stupid
 
nou zijn dat soort dromen vrij makkelijk te verklaren, ik heb veel te veel synths weg gedaan waar ik later weer veel spijt van kreeg.. en ook ben ik tot 2 keer toe uit mijn studio ruimte gezet zeker de erste ruimte een groot vervallen landhuis waar ik op zolder een studio had gebouwd met name voor commerciele doeleinden beginnende bandjes ed.. maar ook veel eigen projecten met veel gast muzikanten die ik wel eens uitnodigden om wat mee te komen spelen..dat soort dromen komen nog erg vaak terug..het huis waar ik met mijn ouders en broers 40 jaar heb gewoond voorniks omdat het pand op de slooplijst stond werden wij wegens renovatie plannen uitgezet omdat wij dat toch nooit hadden kunnen betalen.. maar zo,n unieke plek krijg je niet snel meer terug.. ik kon daar op zolder alleherrie van jewelste maken mijn ouders hadden er verder weinig last van.. hier een filmpje van zo,n studio jamsessie project met beelden van dat huis ook
 
Leuk verhaal Blieper, die man met die mixer heb ik eerder gezien in het topic pakkende songs.
Lijkt me te gek wel zo'n groot landhuis waar je lekker je gang kan gaan.
 
Rotterdam
Waar ze dus een keer 's nachts - in een verpauperde wijk - een ruitje van mijn auto ingetikt hebben :D ....naast die schade ook lakschade. :( Gelukkig niets gestolen en in de auto alles ongemoeid gelaten. :okdan:
 
.....een groot vervallen landhuis waar ik op zolder een studio had gebouwd met name voor commerciele doeleinden beginnende bandjes ed.. maar ook veel eigen projecten met veel gast muzikanten die ik wel eens uitnodigden om wat mee te komen spelen..dat soort dromen komen nog erg vaak terug..
Dit / je verhaal doet me sterk denken aan de nostalgische gevoelens die een nummer als "De vrienden van vroeger" van Boudewijn de Groot oproept. Dat ik overigens ook een heel mooi nummer vind.
[btw: Leuk dat je dit filmpje geplaatst hebt!]

 
hier is de man met de mixer weer..basseur theo ((ted) hayes
di het podium als een prachtige uitlaat klep zag daar hij zijn jeugd in wassenaer (spreek dit bekakt uit) heeft door moeten brengen.. en later een baan kreeg als bank employeur in het nette pak en zijn zeer opvallende beschaafde manier van praten..


met het project ted hayes heeft hij nog in de finale van de grote prijs van nederland gestaan en zelfs hoger geeindigd dan total touch die toen ook mee deden
 
Back
Top