Dromen over synthforum?

krautrock1958

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
22 september 2016
Berichten
7.067
Locatie
Apeldoorn
Ik had vannacht een droom die verband hield met sf.
Ik stond in Amsterdam op de Weteringschans bij het weteringplantsoen te wachten op de tram met een Moog eurorack module met een soort bijbehorende platte rechthoekige houder van kunststof (bijna laptopgrootte) met in het midden de uitsparing waar de module inpaste en verder had ik m'n laptop bij me.

Forumlid @ProgHead kwam aangelopen (ken hem niet peroonlijk) en die had precies hetzelfde bij zich en we gingen samen naar een of ander adres en op een gegeven moment toen we daar bij een huis aangekomen waren gingen we naar binnen en daar konden we de modue updaten en activeren voor gebruik, dan moest die houder waar de module inpaste nog wel aangesloten worden op de usb van de laptop en ik had geen draadje bij me maar @ProgHead had 'm meegenomen en zo verliep voor ons beiden het update proces voorspoedig.

Daarna werd ik wakker want ik moest even naar het toilet dat was het einde van de droom.

Even later viel ik weer in slaap en droomde dat ik op het eindpunt weer een tram instapte en even een praatje had met de bestuurder, die vertelde dat ie forumlid Bianca was en vertelde dat ie van der Wal in het echte leven heette.
Ik reede een eindje mee en ondertussen kletsten we een beetje verder over synthesizers en apparatuur en op een gegeven moment stapte ik uit en dat was het wel zo'n beetje.

Ik vroeg me vanochtend af of er andere sf leden zijn die wel 'ns een droom hebben gehad ivm sf, zo ja, plaats dan hier je droom.
 
Nee gelukig niet. :-)
Hoewel het forum natuurlijk een toffe plek is met toffe mensen zoals jij.
Maar goed denk dat je nu een 3e graads GAS te pakken hebt.

Mijn laatste droom was ik aan het surfen met vrienden in NL.
De golven gigantisch hoog en was erg tof....
Man man ik mis de zee.
 

@krautrock1958

Een hele eer dat ik in je droom verschenen ben! De kwestie van het aansluiten van mijn modular op een laptop (voor het maken van opnamen) is hier op het forum ook al eens besproken. Ook over de Moog Mavis hebben we het vaker gehad. Zelf heb ik nog niet over het SynthForum gedroomd, wel over DSP, patches, etc. Maar wat niet is kan nog komen, ik vraag mij uit nieuwsgierigheid ook wel eens af wat voor mensen er achter de forumnamen en avatars schuilgaan. Een paar forumleden heb ik ook in het echt ontmoet.
 
toen we daar bij een huis aangekomen waren gingen we naar binnen en daar konden we de modue updaten en activeren voor gebruik, dan moest die houder waar de module inpaste nog wel aangesloten worden op de usb van de laptop en ik had geen draadje bij me maar @ProgHead had 'm meegenomen en zo verliep voor ons beiden het update proces voorspoedig.
Ja, dit is natuurlijk gesublimeerde sex.
 
Speciaal voor jou deze dan maar, @krautrock1958 :

sfdream.jpg


;)
 
... goed gereedschap is het halve werk.

Overigens als we op de Freudiaanse toer gaan geeft onderstaande droomfragment mij meer te denken:

Even later viel ik weer in slaap en droomde dat ik op het eindpunt weer een tram instapte en even een praatje had met de bestuurder, die vertelde dat ie forumlid Bianca was en vertelde dat ie van der Wal in het echte leven heette.

Van der Wal als verhaspeling van van De Wallen?
 
Dromen kunnen ook een bron van inspiratie zijn, en soms vind je oplossingen voor problemen in een droom.

Tip: schijf dat dan wel onmiddellijk na het ontwaken op, voordat je de details weer vergeet.
 
Laatst gewijzigd:
Ja, of het brengt iets uit je onderbewuste naar de oppervlakte, dat kan ook.

Zolang je maar niet droomt over een Akai Timbre Wolf, of Akai Dan. Een goede therapeut zoeken als dat wel het geval is, lijkt me.
 
Ik denk niet dat ik ooit over SF en zelfs nog nooit over synths heb gedroomd. Ik kan me het i.i.g. niet herinneren. Maar toch wel mooi te lezen dat het forum in de dromen van haar leden soms een rolletje speelt..
 
Ik ook iets dergelijks: ik had een prachtige djembe gekocht (in het echt), kostte ruim 500€ en in mijn droom werd deze gestolen.
Dát was k#t wakker worden kan ik je zeggen…
 
Freud zou zeggen dat je erover droomt omdat je weet dat je last hebt van GAS en hoarding maar nog niet klaar bent om er wat aan te doen.
 
lijkt me leuk als je dromen ergens overgaan... dat ze een verhaallijntje hebben...
Ik droom altijd iets als "ik draag een groene broek" en dat was t dan...

wel heb ik 1x een nachtmerrie gehad dat ik werd overvallen en neergestoken in een donker park... door ernie van sesam straat....
doe mij dan die groene broek maar.
 
Back
Top