ROLAND CLOUD

Om maar even in Roland's open wond te roeren, wat is Korg hier goed in zeg, sodeju :D
 
Chasing werkt wel op de D50. Aftertouch heb ik toch nooit aan gedaan.. nooit wat van begrepen :)
Het is geen rompler hoor. Ik krijg er aardig hetzelfde gevoel van een D50 bij. Stuk cleaner/mider warm.. wat ze allemaal hebben die cloud/plugout dingen.

CPU in Ableton is een wereld van verschil dan in Logic.
In Ableton kan ik de Juno en Jupiter beide openen afspelen terwijl in Logic alles vastloopt met alleen die Jupiter..

Tot nu toe vind ik de Juno leuker dan die Jupiter
 
Ik wou die piano van ze uitproberen, maar de 'cloud rendering' met de 1TB sample-set is nog niet actief, en dan hou je een slappe vaatdoek Sound Canvas piano van 160MB over.

De maandprijs voor alleen een D50-plugin is het me ook niet waard.
 
Ableton is sowieso veel beter voor je CPU dan Logic. En het draait, maar echt van harte is het niet. Grappig genoeg was vooral m'n eerste sessie kansloos, nu gaat het al wat beter, zeker als Automap etc uit staat.

Speel graag een moppie op het toetsenbord, dan is aftertouch best een aanwinst ;) zeker met een digitale synth.

Ga hier even verder pielen, eens qua Juno beter dan Jupiter, en ook beter dan die Tal clone. En clean? Vooral wat dunner en harder. Vooral het midden drukt tegen het vervelende aan, wat ik met die Boutique's ook had. Vermoeiende sound voor mn oren.
 
Ja precies ja. Het mid is idd vrij heftig. Dat is wat ik niet kon verwoorden.
Was idd bij die boutiques ook.

Ableton is sowieso veel beter voor je CPU dan Logic. En het draait, maar echt van harte is het niet. Grappig genoeg was vooral m'n eerste sessie kansloos, nu gaat het al wat beter, zeker als Automap etc uit staat.

Speel graag een moppie op het toetsenbord, dan is aftertouch best een aanwinst ;) zeker met een digitale synth.

Ga hier even verder pielen, eens qua Juno beter dan Jupiter, en ook beter dan die Tal clone. En clean? Vooral wat dunner en harder. Vooral het midden drukt tegen het vervelende aan, wat ik met die Boutique's ook had. Vermoeiende sound voor mn oren.
 
Sinds kort staat er geen 'BETA' meer bovenaan de site van Roland Cloud.. Heb de indruk dat er binnenkort (misschien op 8-08?) een nieuwe update komt en dat dan de beta periode voorbij is en dus ook de prijs verhoogt van 20 naar 30 euro per maand.

Ik heb me dus snel ingeschreven, zodat ik voor de prijs van 20 euro lid kan blijven, in de hoop dat er wel snel een nieuwe plug-out polysynth uitkomt voor mijn System-8, anders vind ik het niet waard..
 
Ik heb mn sys8 het weekend verkocht.
Veel plezier met de Cloud. Het is een mooi initiatief.
Ik hou het ff voor gezien!
 
Ik zie het juist wel zitten voor mee op vakantie, die cloud, maar vrees een beetje dat het enkel 19.90 per maand is als je gelijk voor een jaar bijtekent oid. Daar kijg ik altijd zo'n koop er 4 en krijg er 2 kado gevoel van, terwijl ik er nooit 4 wil maar gewoon 1 fles afwasmiddel. Wegwezen met je 4.

Maar wie weet ben ik wel weer gewoon sombermans, zoals altijd...
 
Ik zie het juist wel zitten voor mee op vakantie, die cloud, maar vrees een beetje dat het enkel 19.90 per maand is als je gelijk voor een jaar bijtekent oid. Daar kijg ik altijd zo'n koop er 4 en krijg er 2 kado gevoel van, terwijl ik er nooit 4 wil maar gewoon 1 fles afwasmiddel. Wegwezen met je 4.

Maar wie weet ben ik wel weer gewoon sombermans, zoals altijd...

Ik heb gewoon de probeer versie gedaan, en helemaal niet geklikt op Abonnementen enz en bij mij doet die het gewoon in FL Studio, ik heb wel Roland Cloud van de pc afgesmeten maar de Jupiter 8 en Roland D50 blijven gewoon werken in FL Studio.
 
De Cloud Anthology 1987 is niet hetzelfde als de Cloud D50. De Anthology is een rompler. De cloud D50 wel degelijk een ACB VST.


Na een jaar lidmaatschap van Roland Cloud mag je Ć©Ć©n VST onbeperkt blijven gebruiken ook na verlopen van je lidmaatschap.
 
Ah JV1080, nice, ik had toch liever dan ook de Integra7 gezien (met al zijn rom uitbreidingen erin ook) Net iets beter kwa sound. Al hebben die ouwe JVs ook wel wat. Maar ja dat is de hardware, die software is toch weer net iets anders.

Maar een goede rompler in plugin formaat (a la JV1080 etc) is er nog niet. Of het is zeer sumier of het is gelijk een 200 GB samplelibrary (kontakt etc) Het mooie aan een echte HW rompler is dat je lekker snel door de presets kan draaien terwijl je track afspeelt, kan je heel snel geluiden checken die goed in je arrangement passen, dat doe je met een kontakt library gewoon niet, dat is niet instant.
 
Roland Cloud Adds TR-808, TR-909 VST, AU Plugins

Check effe Synthopia, voorlopig:

Ahead of the 2018 NAMM Show, Roland Virtual Sonics has announced that it is making software versions of the Roland TR-808 and TR-909 available via Roland Cloud ...
 
Roland Cloud Adds TR-808, TR-909 VST, AU Plugins

Check effe Synthopia, voorlopig:

Ahead of the 2018 NAMM Show, Roland Virtual Sonics has announced that it is making software versions of the Roland TR-808 and TR-909 available via Roland Cloud ...

Als die als een multioutput plugin komen, dan ga ik ook over op de cloud...
 
M'n TR-8 kan ik gebruiken als Remote Controller voor de TR-808 Cloud Plugin, Heel erg cool vind 'k !!

Ik heb de TR-8 in Sync draaien met de ERM Multi Clock,
De TR-8 Midi out naar de Midex8, en dus zo naar de TR-808 Plugin
die dus op de Sync en Midi Noten draait vd TR-8, in Ableton,,
 
De System-1 werkt ook prima als controller voor de System-8, Juno-106 en Jupiter 8 ook al kun je de plugouts alleen op de System-8 hardware gebruiken. Echt top.
 

Attachments

  • Expanded-UI.jpg
    Expanded-UI.jpg
    106,2 KB · Bekeken: 146
Back
Top