Geluid dempen in flat

een doos in doos constructie werkt alleen als het goed is uitgevoerd, zonder lekken door bijvoorbeeld elektra-dozen, en stomme constructiefoutjes zoals een enkel contactpunt. Het is duur en lastig, voor in een woning zou ik dat niet aanraden, eerder precies nagaan waar het probleem nu precies zit, dat aanpakken en rekening met elkaar houden.
 
Om het door McGyverGear aangegeven gevaar te voorkomen, zou gewoon dikkere/zwaardere glas plaatsen een veiligere optie zijn.

Ik heb in mijn kozijn gekozen voor een iets dikkere geluidsdempende versie glas. De geluidsreductie werd ook mede bereikt door 2 verschillende diktes. Plus dat het niet is verbonden door aluminium maar een soort kunstof of rubber.. (ben ff kwijt wat het was.)
Misschien is het ontbreken van aluminium ook wel de redding geweest (afwijkend uitzettingscoefficient) maar ik ga het risico niet meer nemen..

Hou er ook rekening mee dat dikker glas in grotere afmetingen niet zijn te plaatsen mbv manskracht. Had ook eerder voor dikker glas gekozen.. zou nog meer DBs schelen met geluid naar buiten.. maar was te zwaar om te plaatsen via die glaszetters.. moest ik een kraan voor inhuren..
 
Gewoon hok huren ergens waar geluid geen probleem is. Laag goed aanpakken en hoog beetje dempen. Hoog mix je op goede koptelefoon. Laag op speakers. Laag doe je wel op volume als je het goed wil doen. Maar kan in 5 minuten gepiept zijn bij elektronische muziek.

En zelfs box in box wordt niks in een flat. Meestal te kleine kamers tenzij je de grote woonkamer gebruikt. Voor realistische bassen heb je lengte nodig. En box in box verkleint alles.

Daarnaast zijn flats meestal huur. Dus weer opleveren in staat zoals bij levering.
 
Ja.... waar ik me meer zorgen om maak is het feit dat ik net ben verhuisd.... een tascam M3500 mixer heb en nu maar een klein slaapkamertje van 7,6m2 met ook nog eens een schuine wand met raam. Enige optie is dus dat ik met bed aan het raam ga slapen (hoogslaper) maar dan heb je weer die geluiden van buiten (ik slaap dan voor het raam). De buurman die om 5am naar z'n werk gaat die ik fluitend over het looppad hoor lopen. Ik wil dus nu eigenlijk die geluiden van buitenaf tegenhouden....Ik zat te denken om allemaal platen piepschuim voor het raam te plakken maar ik weet niet of dit gaat helpen. Het liefste geen dure constructies want daar heb ik geen budget voor (waarom woon ik anders in een flat? ahahhaha)
 
als je dus onder 't dak woont zegt niks dat de geluidslek 't raam is, het is misschien de rolluik of het dak...
Of hoor je 't echt op één plek? Onder de raam kan ook als de silicone vergeten is (had ik een keer in 'n huur stek) Maar als het goedkope kunststof ramen zijn met amper 3 sluitpunten - veel erger wordt 't niet.... Misschien kan je er tochtstrip in doen.
Er is niks zo stil als een degelijk houten raam voor geluid te isoleren (beweerde een ramen verkoper)
Enkel glas is trouwens stiller dan oud dubbel glas schijnt 't...
 
Ja.... waar ik me meer zorgen om maak is het feit dat ik net ben verhuisd.... een tascam M3500 mixer heb en nu maar een klein slaapkamertje van 7,6m2 met ook nog eens een schuine wand met raam. Enige optie is dus dat ik met bed aan het raam ga slapen (hoogslaper) maar dan heb je weer die geluiden van buiten (ik slaap dan voor het raam). De buurman die om 5am naar z'n werk gaat die ik fluitend over het looppad hoor lopen. Ik wil dus nu eigenlijk die geluiden van buitenaf tegenhouden....Ik zat te denken om allemaal platen piepschuim voor het raam te plakken maar ik weet niet of dit gaat helpen. Het liefste geen dure constructies want daar heb ik geen budget voor (waarom woon ik anders in een flat? ahahhaha)

wat dacht je van oordoppen? is iets handiger.
 
wat dacht je van oordoppen? is iets handiger.

Hehehe ik doe niks anders. Gezeik over geluid 's nachts snap ik niet.

Verder die m3500 komt voor 400 euro van MP volgens mij. En bed en mixer in 7m2? Ehhhh
 
wat dacht je van oordoppen? is iets handiger.

Heb ik al....ik woon op de bovenste verdieping. Langs het gangpad.... is nogal gehorig... vandaar dat ik mij afvraag of het zin heeft om het raam met piepschuimplaten o.i.d. te bekleden ;)
 
Ik woon ook in een flat. Gelukkig bovenverdieping dus geen buren boven mij om rekening mee te hoeven houden. Ik heb een dikke rubber mat onder tapijt laten leggen om de onderburen wat te ontzien.. Daarop standaarden waar de monitors op staan. Ik heb de onderburen nog nooit horen klagen. Tapijt dempt het geluid ook goed binnenskamers in een redelijk grote ruimte dus minder last van reflecties.

Verder produceer ik tegenwoordig weinig hard geluid meer. Ik heb Mackies met basfilters die ik soms aan zet als ik hard wil draaien. Toen ik hier net kwam wonen draaide soms goed hard en kwamen buren uit een andere portiek aanbellen. Ik maakte vroeger andere muziek, meer Bas georienteerd met veel sub-laag (Drum'n'bass, Dustep, Trap). Ik ben in de loop der jaren van de hardere varianten afgestapt wat het voor de buren een stuk aangenamer maakt. Ik heb nu ook de basfilter op de monitors uit.
 
Heb ik al....ik woon op de bovenste verdieping. Langs het gangpad.... is nogal gehorig... vandaar dat ik mij afvraag of het zin heeft om het raam met piepschuimplaten o.i.d. te bekleden ;)

Geef gewoon je directe buren die oordoppen anders. Probleem opgelost.
 
Piepschuim platen.. Begin er niet aan, het heeft misschien 1% nut.
Ik zou me meer mentaal aanpassen en niet proberen je raam (je wil ook wel wat zonlicht denk ik) dicht te kitten ofzo..
 
Piepschuim platen.. Begin er niet aan, het heeft misschien 1% nut.
Ik zou me meer mentaal aanpassen en niet proberen je raam (je wil ook wel wat zonlicht denk ik) dicht te kitten ofzo..
Het is sowieso al helemaal donker want ik heb het afgeplakt met verduisteringsfolie op het raam.
 
Wat je ook kunt doen is proberen uit te vissen hoe groot het een probleem is voor de buren.
Misschien zijn ze chronisch doof en valt niks ze op.
 
Piepschuim platen.. Begin er niet aan, het heeft misschien 1% nut.

Inderdaad, en dan is 1% nog aan de hoge kant; je kunt net zo goed een zijden onderbroek voor het raam hangen.

Piepschuim is alleen bruikbaar als THERMISCHE isolatie; doet helemaal niets voor of tegen geluid.

Als je niet in de (financiële) positie bent om de, verschillende reeds aangedragen, werkelijk effectieve aanpassingen te implementeren, zul je wellicht met de situatie moeten leren leven; soms is het gewoon niet anders. :(
 
brandgevaar

brandgevaar

Welke techniek je ook kiest, let op dat je geen brandgevaar creëert (cfr buitenisolatie Londons flatgebouw!). Piepschuim zou ik nooit gebruiken.
 
Om de bas weg te halen, kun je een Subpac http://subpac.com gebruiken. Meningen zijn zeer verdeeld. Hier bevalt-ie zeer goed (zowel voor de buren als onszelf).
 
Back
Top