MAP-01 aan de praat krijgen?

VandB

Ingeburgerd
Lid sinds
24 april 2008
Berichten
28
Locatie
Barneveld
Mode Machines MAP-1 aan de praat krijgen?

Via een Synthforum collega heb ik de MAP-01 arpeggiator op de kop weten te tikken. Helaas lukt het me niet hem te configureren zodat ik er een (soft)synth mee kan aansturen, terwijl het zo'n simpel apparaat is (of zou moeten zijn). Mijn midi kennis is helaas niet heel erg groot. Heeft iemand ervaring met dit apparaat?
Mijn test configuratie: Ubuntu Studio met UA Volt externe geluidskaart waaraan via midi de MAP-01 hangt. Ik gebruik midisnoop om het midisignaal te monitoren. Via Jack koppel ik de midi in van de Volt aan bv een softsynth of aan Ardour dat ik als DAW gebruik.
Het systeem herkent het apparaat , er komt een signaal uit en ik kan de velocity en note aanpassen: zie foto. Helaas krijg ik in Ardour geen enkele midi signaal. In de softsynth Qsynth zie ik midi activiteit, maar ik krijg geen geluid.

Kan iemand me op weg helpen?
 

Attachments

  • Midisnoop MAP-01.png
    Midisnoop MAP-01.png
    160,3 KB · Bekeken: 35
1. MAP-01 midi-out aan UA midi-in?
2. poorten en midi-channel goed ingesteld in de computer?
 
Dank @Eraser127 . Er komt signaal in mijn midi monitor app, dus volgens mij is dat goed gegaan. Ik heb het midi kanaal aan beide kanten op 1 staan. Geen resultaat

Ik heb trouwens ook even de arpeggiator direct - via usb - aan mijn laptop gehangen. Dat gaf hetzelfde beeld.
 
- Stuur je wel een noot/noten (via een midi keyboard bijv.) naar de midi in van de map01?
- in de manual staan er opties voor interne en externe clock.. om even snel te testen zou deze op interne clock moeten staan
- die ene noot c2 velocity11 die je in je midisnoop ziet, heeft een velocity van 11 (van de 128) ,dat kan evt ook te zacht zijn om te horen afhankelijk van hoe hard alles staat in je computer...

zo maar wat gedachtes...
 
Dank je J@ker, topper!! :hallelujadit heeft me zeker geholpen. Ik stuurde inderdaad geen midi in..... ahum.... Toen ik mijn midi keyboard aansloot op de in- poort van de map01 werkte het direct, zelfs zonder dat ik op het keyboard speel.

Ik ga nu lekker verder spelen.8)
 
Back
Top