MKS50 - Hoovert niet

spdk

ech wel
Lid sinds
21 januari 2002
Berichten
3.288
Locatie
Utrecht
Hallo,

Ik heb een MKS50 en volgens mij hoovert hij niet zoals het hoort. Ik heb vroeger een Juno gehad en die klonk heel anders.

Je hoort hier echt de modulatie op SAWTOOTH3 heen en weer klapperen, maar dat magische van een hoover hoor ik er niet aan af.

Ik heb een sampletje gemaakt als voorbeeld.

Ik heb alles op 0 gezet behalve:

- L1 127
- T2 127
- Sawtooth 3
- PWM draai ik eerst tot de helft open,
- Dan draai ik de PWM Rate open

Volgens mij zou hij dan moeten hooveren toch?

Als laatste draai ik, uit onmacht, de CHORUS er nog in.

Kan iemand behoordelen of ik iets verkeerd doe? Super bedankt! :mega:
 
En hier de sample ...
 

Attachments

  • Hoover.wav
    3,7 MB · Bekeken: 42
Die sub is mijns inziens om het geluid wat kleur te geven, maar die echt hoover sound maak je toch enkel met pwm op de sawtooth 3?
 
Laatst gewijzigd:
Die sub is mijns inziens om het geluid wat kleur te geven, maar die echt hoover sound maak je toch enkel met de sawtooth 3?

Bij de originele "What the" patch stond alles open volgens mij..

Hier iemand die de settings langsskipt :D

 
Ik heb echt het idee dat er iets kapot is bij mijn mks.
 
Die saw met pwm uit mijn mks klinkt meer als een normale gedetunede saw, niet echt speicaal of zo.
 
Ik heb 2 x Juno 1 (maar momenteel niet hier). Zou ze volgende week eens kunnen aansluiten en opnemen met de PWM op de zaag? Ben ook wel benieuwd nu, maar ik vind het niet echt klinken als iets wat defect is ofzo. :)
 
Heb je de filters al eens uitgeblazen? Soms raken die na vele jaren lucht verplaatsen wel eens verstopt en hoovert hij niet meer zo goed... :beard:
 
Moduleert de lfo de main osc wel ?

Bedankt voor je reactie, maar het gaat mij om het feit dat het moduleren van de pulse width van sawtooth 3 niet klinkt zoals ik verwacht. Zoals je in mijn bijlage kunt horen, hoor je die pwm heel duidelijk moduleren, wat resulteert in een soort detuned saw, normaal is het effect veel subtieler en verandert het karakter veel meer als 1 geheel. Ik mis ook hogere frequenties volgens mij, die gegenereerd worden bij pulse width modulatie op die saw 3.
 
Hoe klinken de andere geluiden, hier kan je de presets checken


Die wav klinkt inderdaad niet helemaal kosjer lijkt ook een beetje out of tune enzo?
 
Bedankt voor je reactie, maar het gaat mij om het feit dat het moduleren van de pulse width van sawtooth 3 niet klinkt zoals ik verwacht. Zoals je in mijn bijlage kunt horen, hoor je die pwm heel duidelijk moduleren, wat resulteert in een soort detuned saw, normaal is het effect veel subtieler en verandert het karakter veel meer als 1 geheel. Ik mis ook hogere frequenties volgens mij, die gegenereerd worden bij pulse width modulatie op die saw 3.

begin en eindwaardes zijn wel af te lezen ??
 
Hoe klinken de andere geluiden, hier kan je de presets checken Die wav klinkt inderdaad niet helemaal kosjer lijkt ook een beetje out of tune enzo?

Inderdaad, hij klinkt als een simpele detuned saw die ik uit iedere vst kan halen. Dat aparte karakter wat alleen de juno kan, hoor ik helemaal niet terug.

Goed idee om de presets door te lopen, ik verwacht dat die "what the" preset er ook tussen staat, als die ook nergens naar klinkt, naar mijn mening, zal ik hem ook ff psoten, dan is het wat duielijker.

begin en eindwaardes zijn wel af te lezen ??

Wat bedoel je precies? Welke waardes?
 
Ik heb vanavond de "What The" preset geladen en die klonk prima. Daarna heb ik opnieuw een een eigen hoover getracht te maken en die klonk ook zoals ik hoopte. Misschien dat het aan mijn mengtafel in combinatie met de chorus lag of zo. Ik snap nog niet helemaal waar het mis ging, maar waarschijnlijk bij mij zelf. Bedankt voor de tips en de aandacht, excuus voor de opgelopen spanningen, iedereen kan weer rustig gaan slapen. Thanks.
 
Back
Top