TR-8 of Drumbrute? Aaaaahhhhhhhh

tuurlijk
clap en hatsen zijn goed, die 3 jetsers leuk om te freaken:)
maar er komt geen totale beat met punch uit de vermona
gewoon niet
 
tuurlijk
clap en hatsen zijn goed, die 3 jetsers leuk om te freaken:)
maar er komt geen totale beat met punch uit de vermona
gewoon niet

Mwah een diepere 808 achtige kick werkt wel. Maar ik heb een losse MBase, een 202, een MonoTribe, een 606 en een sampler dus ik zit niet verlegen om wat voor kick dan ook eigenlijk.

Wat ik echt doodzonde vind (op de MK II) dat je op drum kanalen wel een nutteloze distortion hebt maar geen losse decay voor de pitch. Als dat er op had gezeten met een mooi holle curve dan was het al prima geweest.
 
Ben wel blij met m'n drumbrute! Tr8 sprak me niet aan, klonk goed, maar vond em toch te digitaal of steriel? We werden in ieder geval geen vrienden. De disco bediening werd t ook niet.
Drumbrute vind ik wel prettig.
Maar beoordeel beide vooral zelf op sound en workflow.
 
De tr8 deed het voor mij niet, de drumbrute echter WOW. Ben geen groot fan van arturia maar de drumbrute is echt waanzinnig.
Een vd beste toevoegingen in m'n studio van het laatste jaar. fan-tas-tisch apparaat.
De kick(s) zijn niet zo sterk. En de snare is wellicht een smaak kwestie.
Maar de rest is echt een enorme toevoeging voor id studio.

Workflow is ook geweldig en divers.
 
Gewoon een 19" sampler die je vol kan steken met drumkits en sequencen met je Pyramid. Koop je tegenwoordig al vanaf 100€ of zo...
 
Ik bezit geen van beide machines waar je het over hebt. Maar de meeste reviews die ik op YT zie/hoor en op internet vinden de TR08 beter dan de Drumbrute. Zoals anderen hier al zeggen: vooral de kick drum is niet al te "brute" op de Brute. En als je heftige house wilt maken moet je volgens mij wat distortion op de bass drum zetten en wat delay op de snare denk ik...

Laat die TR08 nu aparte "uitgangen" hebben voor z'n instrumenten (kick, snare etc.). In een ander topic heb ik eens gevraagd hoe dat werkt op de TR08 en dat gaat via USB. De TR08 gedraagt zich als een (USB) geluidskaart met een stuk of tig uitgangen (1 voor elk instrument) van 96 kHz. Dat betekent wel dat de TR08 hiervoor moet samenwerken met en DAW en een goede computer.

Succes met kiezen: ik ben benieuwd. Laar horen wat het uiteindelijk is geworden. :)
 
Laat die TR08 nu aparte "uitgangen" hebben voor z'n instrumenten (kick, snare etc.). In een ander topic heb ik eens gevraagd hoe dat werkt op de TR08 en dat gaat via USB.
. :)

Even corrigeren dit: met de USB op de Tr8 heb ik geen ervaring, maar hij heeft standaard gewoon 4 outputs, 2 mix (stereo) en 2 assignable. Dus zonder DAW ook prima te gebruiken. Nb: Niet te verwarren met de TR09...
De Drumbrute wint het wel qua aansluitingen overigens.
 
Ik heb ze hier naast elkaar. Al tijdje in gebruik en sync ze zodat ik "best of both worlds" kan toepassen.
De punch/hq sound uit de TR-8 en de rest uit de DB.
De randomness knop en step repeat op de DB zijn erg handy en super voor breaks en fills.

Ik had gehoopt toch, dat de DB een helderder hihat had, maar helaas. Kun je oplossen met wat fx/eq natuulk.
 
Even corrigeren dit: met de USB op de Tr8 heb ik geen ervaring, maar hij heeft standaard gewoon 4 outputs, 2 mix (stereo) en 2 assignable. Dus zonder DAW ook prima te gebruiken. Nb: Niet te verwarren met de TR09...
De Drumbrute wint het wel qua aansluitingen overigens.
Bedankt voor de correctie: ik zie op Google ineens dat de Brute flink wat analoge uitgangen heeft! Wat een gaaf ding is dat toch hè? Als de base drum wat zwaarder zou zijn... :)
 
Heb zelf de TR8 in gebruik en heb een poosje met de DB gespeeld. De tr8 heeft via USB 14 outs, 1-2 zijn stereo mix, 3-14 mono voor de rest. De kanalen kunnen alleen met een rate van 96khz, dus het vreet CPU. Heb je een macbookje van een aantal jaren oud, dan kan dit een probleem worden, zeker met wat effecten van je daw eroverheen. Mijn keuze voor de tr8 ipv de db was vooral door de 909. Daarbij is de update (100,-) met 7x7 sound erg goed. Live is ie ook goed te gebruiken, icm laptop.

De db heeft wel een eigen sound die je moet liggen, en voor mijn gevoel was het iets harder werken voor mooi bruikbaar geluid. Maar met wat energie kan je hier hele mooie dingen mee doen. Uiterlijk is, voor mij, vele malen beter dan de tr8 en de analoge outputs zijn beter geregeld. Voor techno/house ed ga tr8, voor andere genres kan de db de beste keuze zijn als main drummachine.

edit: afhankelijk van je budget, kijk anders ook even naar de MFB tanzbar / tanzmaus
 
*knoop*hak

*knoop*hak

Ik ben eruit!

Het is de TR-8 geworden :mega:

Bedankt voor al jullie input :okdan:
 
Als je ergens gaat luisteren check de JD-xi dan ook even. Ik en een vriend van mij hebben beide een TR-08 gehad maar weggedaan omdat de JD ook fijne drumkits heeft. Natuurlijk geen modelling als de TR-08 maar wel erg fijn en redelijk tweakable.

Krijg je er ook nog 2 polysynths bij en een analoge mono :D


 
Laat die TR08 nu aparte "uitgangen" hebben voor z'n instrumenten (kick, snare etc.). In een ander topic heb ik eens gevraagd hoe dat werkt op de TR08 en dat gaat via USB.


Volgens mij kan dat dus ook zonder DAW (als ik de handleiding goed begrijp):

Schermafbeelding_2017-04-11_om_23.54.01.png


Schermafbeelding_2017-04-11_om_23.45.34.png



Ik ga het morgen ff proberen.
De buren weten inmiddels ook dat ik een drumsynth heb aangeschaft }:|

update:
Ook in de volgende video wordt bovenstaande bevestigd:
 
Laatst gewijzigd:
Ik ben eruit!

Het is de TR-8 geworden :mega:
Een goede keuze (lijkt mij), tenminste als je - met een budget van max. 600€ - een drum machine wilt hebben met sounds van de TR-808/909 klassiekers. En de klankkwaliteit is goed, Roland heeft dit met modelling van het origineel erg goed voor elkaar gekregen. Minpunten zijn er helaas ook: Alleen X0X sounds, geen eigen samples, slechts 4 outputs (mét panning!), een matige effect sectie, een beperkte sequencer, een beperkte instrumenten keuze bij het maken van kits - bijv. geen kit met zowel een 808 als een 909 kick, etc.

Er bestaat overigens een Roland 7X7-TR8 Expansion (TR-707 + TR-727) met daarin ook - vanaf software versie 1.2 - de sounds van de Roland TR-606 (én ook nieuwe sounds van de TR-808/909). Deze uitbreiding kost 100€. Ik zou dit persoonlijk niet doen.


En er bestaan overlays voor de TR-8 als je het groene AIRA jasje niet mooi vind.
http://www.synthgraphics.com/Roland-TR8-TR808-TR909.html

Of je geeft 'm zelf een likje verf...
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=205524&page=2
(post #27)

De DrumBrute is een erg leuke analoge drumbak met veel mogelijkheden voor relatief weinig geld. De sequencer en de fijne workflow werken erg uitnodigend om er lekker mee aan de slag te gaan. Eén probleem: hij klinkt - BD, SD, Clap, Hats - helaas als een Arturia (en dat is niet mijn smaak).

De drumdoosjes van MFB, Vermona en Cyclone moet je allemaal een keer geprobeerd hebben. Tempest, Analog Rytm en Tiptop Audio (euro modulair) zijn een stuk duurder.
 
de 7x7 expansion moet je natuurlijk WEL doen. meer sounds!
 
2e hands kopen, marktplaats staat er vol mee ( misschien met een reden) Bevalt het niet, voor dezelfde prijs doorverkopen.
 
De sequencer en de fijne workflow werken erg uitnodigend om er lekker mee aan de slag te gaan.
Dit is dan weer wel echt een tof pluspunt, jammer dat de sounds niet zo goed bevonden worden.
(ik denk ook al een tijdje na over een drumbrute, maar wil ook graag kekke house/techno sounds kunnen maken ..)
 
Met die overlay is volgens mij ook een LED-mod gedaan (bijv. alle sliders zijn oranje ipv groen).
 
Back
Top