TR-8 of Drumbrute? Aaaaahhhhhhhh

[off topic] Tjeemig de peemig! Wat ben ik klaarblijkelijk een snob zeg. Ik wist niet dat ik zo kan veranderen van "Gear Lust" door alleen een leuk uiterlijk. Met zo'n eenvoudige overlay ziet die TR-08 er voor mij in eens 400 Euro duurder uit. :)


Naast de eenvoudige overlay zijn alle LEDs zijn met de hand vervangen/gesoldeerd en ook die (lelijke) groene rand is grijs geverfd:
 
De LED mod doet inderdaad ook een boel. Raar dat Roland dit zelf niet als een "edition" aanbiedt. De Boutique sized TR09 ziet er gelijk een stuk gelikter uit terwijl hij op de meeste vlakken onderdoet voor de TR-8.
 
Gewoon nog even blijven twijfelen en ondertussen doorsparen, dan koop je ze gewoon beide ;) en dan 2e hands kun je ze altijd nog met geen/nauwelijks verlies verkopen. Voordeel is dat hè ze san 1 op 1 kunt vergelijken.
 
Mijn advies is door sparen voor de Elektron die je eigenlijk zou willen kopen...Ik denk dat vele hier wel eens eerder een drumdoos of synth hebben gekocht waarbij ze achteraf toch spijt kregen van de aankoop en zouden willen dat ze iets meer geduld konden opbrengen...Met die Elektron koop je ten eerste wat je eigenlijk wil hebben en en ten tweede loop je minder snel tegen beperkingen aan die je op de andere 2 genoemde machines wel hebt...ik zou balen als ik tijdens het maken van een track ineens de functionaliteit mis die de Elektron je wel kan bieden...en mocht je na verloop van tijd toch ook weer eens met een daw willen werken dan bied de Elektron je ook nog eens goede integratie d.m.v overbridge
 
Heb er twee gehad, met en zonder 7x7 expansie. Telkens liep ik weer in de val van de recreation van de legendarische drummachines. Maar dat is het niet echt. Gif groene flikkerlichtjes. Het is ook maar net wat je zoekt. Ik gebruik de d16 plugins en dat werkt voor mij beter/flexibeler. Ik zag geen meerwaarde in de tr8 t.o.v. die plugins. En de prijs van de tr8 tov een Drumbrute. Anyway. Succes met de keuze!
 
Gewoon een 19" sampler die je vol kan steken met drumkits en sequencen met je Pyramid. Koop je tegenwoordig al vanaf 100€ of zo...


Top advies! Ik zag deze post past achteraf. Ik denk dat ik er zeker ook binnenkort ééntje erbij aanschaf voor de wat minder standaard drumsamples :okdan:
 
En toch lijkt de tr8 me helemaal niks :(


Hij werkt prima. Pretty straight forward zeg maar.
Ik zou bijna willen zeggen: 'What you see is what you get', maar mooi is 'ie niet (dat is natuurlijk maar een mening).

Het geluid klinkt goed, zelfs zonder de expansion (die ik wel binnenkort ga aanschaffen).
Van tevoren had ik al meegekregen dat hij behoorlijk 'playable' is en dat is 'ie zeker.

Ik heb hem voor een goed prijsje kunnen kopen en mocht ik hem zat worden, dan verschijnt 'ie wel hier op de Marktplaats :)

Nogmaals: iedereen bedankt voor jullie mening en adviezen. Wordt zeer gewaardeerd :okdan:

Gezien ik eruit ben, mag er wat mbt een :slotje: op deze thread!
 
Zonder enige twijfel is de Vermona DRM de beste DC (lonely at the top) en de AR leuk voor erbij (evenals de DB)

Kijk ook eens naar de Alpha Base van Jomox, die laten ze (volgens eigen zeggen) uitvoerig zien v.a. 20 april (Superbooth., Berlijn)
 
Ik wil de user interface van de DrumBrute mét de analoge sound engine van de Tanzbär. :)

Een Analog Rytm wordt door een Tanzbär omver geblazen (vind ik). Analoog is denk ik een minder sterk punt van de AR. Drum samples van de AR zijn natuurlijk wel ok. Op de 2e plaats - erbij voor moderne drum geluiden en experimenten - een Vermona DRM1 MKIII. Die lijkt mij ook een goed alternatief als je (nog) niet wilt beginnen aan modulair.

Jammer dat de workflow van de Tanzbär niet erg intuïtief is. Misschien went dit na verloop van tijd (maar ik denk het niet). Er gaan geruchten dat MFB een nieuwe drum computer aan het bakken is. Ik ben benieuwd.

En ik ben ook benieuwd naar de Jomox Alpha Base, hoewel Jomox het voor mij tot nu toe steeds net niet was. Maar misschien dit keer wel. Deal breaker kan nog de prijs zijn, want op internet wordt een - niet officiële - prijs van € 1.699,-- genoemd.

En NI Maschine moet genoemd worden, hoewel dit geen drum computer is.

Voor wie de Tanzbär nog niet kent...

 
VInd de tr8 nou niet echt een sound hebben voor psytrance, misschien hatjes en percussie, maar kick niet echt. Zou ik voor de elektron kiezen, is toch meer synth achtig? Kun je beter geluiden shapen iig, tjsip' jes, tjoefp en Tsjoep kickjes etc
 
VInd de tr8 nou niet echt een sound hebben voor psytrance, misschien hatjes en percussie, maar kick niet echt. Zou ik voor de elektron kiezen, is toch meer synth achtig? Kun je beter geluiden shapen iig, tjsip' jes, tjoefp en Tsjoep kickjes etc

Oh ja dat klopt. Een Waldorf Attack is eigenlijk ook een hele relaxte drumsynth. In het algemeen maar helemaal voor dat soort dingen. Die envelopes zijn echt super mooi te tweaken voor dat soort plok klop tjip tjaf tssk sounds. Die VST heb ik jaren gebruikt en ik snap niet waarom hij nooit zo populair was.
 
Oh ja dat klopt. Een Waldorf Attack is eigenlijk ook een hele relaxte drumsynth. In het algemeen maar helemaal voor dat soort dingen. Die envelopes zijn echt super mooi te tweaken voor dat soort plok klop tjip tjaf tssk sounds. Die VST heb ik jaren gebruikt en ik snap niet waarom hij nooit zo populair was.

Volgens mij klonk die toch vrij dun. Maar voor psy misschien wel de ideale bak.
 
Back
Top