TR-8 of Drumbrute? Aaaaahhhhhhhh

n00b

Ingeburgerd
Lid sinds
28 februari 2015
Berichten
47
Ik breek nu al dagen mijn kop op de vraag: koop ik nu een Roland TR-8 of een Arturia Drumbrute? :? Eerst dacht ik dat ik een TR-09 wilde hebben, maar nu ben ik er iig uit dat die is afgevallen.

Ik lees zoveel voors en tegens over beiden, dat ik het nu echt niet meer weet en daarom nu jullie hulp vraag.

Even ter verduidelijking: ik wil weg van een DAW en heb inmiddels een Squarp Pyramid aangeschaft en ben nu nog opzoek naar een goede drumcomputer/synth.
Het genre dat ik produceer is Psytrance.

Ik ben benieuwd of hier bezitters zijn van de TR-8 en/of de Drumbrute die mij kunnen vertellen waarom ze danwel voor de 1 of de ander zijn gegaan?
Natuurlijk ben ik ook benieuwd naar de mening van diegene die geen van beiden hebben, maar wel kunnen beargumenteren wat hun keuze zou zijn!


Bij voorbaat dank voor jullie input! :okdan:

Grt,

n00b
 
De hats en de kick van de drumbrute vind ik niks aan. Wel erg prettige looks.
 
Roland percussie is toch wel de Maggi van de dance. Lastig om tracks te vinden waar het niet in zit. Met een DAW kun je ook de TR-8 kanalen apart afmixen. Ik vind persoonlijk de TR-8 ook goed genoeg klinken en dat heb ik met veel andere machines niet. Een TR-909 klinkt wel nog iets beter maar kost je ook 10x zo veel, dat geld kun je in het begin beter in andere dingen steken.

En dan later een keer een Vermona DRM, DrumBrute of zo'n TT-606 er bij halen voor de analoge "magic". Maar ik zou het knap vinden als mensen in moderne tracks ineens horen van "hee dit is een TR-8 volgens mij, geen echte 909*".

*tenzij men voor de scatterpoep of andere nieuwerwetse fratsen gaat
 
Als je die "classic" techno/house sound wil zou ik zonder twijfel voor de TR gaan...
Voor de "modernere" sound zou ik eerder voor de Vermona gaan...
De Drumbrute is leuk voor "erbij" maar zou ik nooit als enige drumdoos willen...
Als je er maar 1 mag kiezen (owv minimalistische redenen) zou ik voor de Elektron AR gaan...

Hoop dat je er wat aan hebt...
 
Welke Drumbrute demo ken je zelf (op Youtube bijvoorbeeld) waar hij lekker klinkt?
 
Laatst gewijzigd:
Roland percussie is toch wel de Maggi van de dance. Lastig om tracks te vinden waar het niet in zit.

Dat is idd toch wel het genre waar ik 'in zit'. Ik neig dan ok zeker naar de TR-8 op dit moment.

Met een DAW kun je ook de TR-8 kanalen apart afmixen.
Dat is dus gelijk 1 van de minpunten van de TR-8 tov de Drumbrute, waar je meerdere outputs hebt. Ik wil juist af van een DAW.

Pluspunt van de TR-8 is dan weer dat de output wel stereo is en ik dus beschik over panning.

Moeilijk, moeilijk....:erm:
 
Als je die "classic" techno/house sound wil zou ik zonder twijfel voor de TR gaan...
Voor de "modernere" sound zou ik eerder voor de Vermona gaan...

Hoop dat je er wat aan hebt...

Bedankt voor je suggesties. Naar wat ik heb begrepen van de Vermona, is het lastig om er een 'goede' sound uit te krijgen. Ook vind ik het persoonlijk handig wanneer ik een patch zou kunne opslaan.

Wanneer ik een Elektron AR zou vinden die binnen mn budget ligt, dan zou ik dat zeker overwegen :okdan:
 
Welke Drumbrute demo ken je zelf (op Youtube bijvoorbeeld) waar hij lekker klinkt?

Tja, daar heb je een punt. Meestal klinken ze een beetje gedempt/gemoffeld.
 
MFB Tanzbar

MFB Tanzbar

Ook ben ik wel benieuwd naar jullie mening over de MFB Tanzbar. :eureka:

Naar wat ik kan horen in de verschillende video's en demo's, klinkt deze erg goed.

Iemand die er één of beiden heeft en er een goede mening over heeft?
 
de tanzbar klinkt anders dan de tr8 idd. Maar ik vind 'm erg fragile van bouw.
Hij is ook veel ingewikkelder in gebruik. Vooral de leds die "3" kleuren hebben moet je leren "zien"
 
als je een bak wil die uit zichzelf al lekker rost, dan tr8
ideale jambak die goed klinkt
beetje tweaken en klooien is met drumbrute leuk, maar klinkt doffig slappig in vergelijking, hij sprankelt niet echt
vermona is slappe punchloze fuckbak
 
Ik snap dat mensen drumcomputers kopen.. directe toegang tot drumsounds. En easy te programmeren etc. Maar je zit wel vast een bepaalde sound van de machine. Heb je wel eens aan een sampler gedacht, zo’n electribe bijvoorbeeld. Je kan dan een hele zooi drumsounds met de nodige variaties inladen en zo heb je tr909, 808 of welke andere drumcomputer dan ook… het is een ideetje..

Ik ben laatst wat videos gaan checken van drumcomputers.. en kwam deze tegen van MFB. Dit klinkt erg lekker:

• Tanzbar



• Tanzmaus



• Hier een demo van verschillende populaire nieuwe analoge bakjes:

http://youtu.be/f2-3Vly02o8?list=PLotowUVIItYnL9wtvvxzuo0zbZBdBCZCK
 
als je een bak wil die uit zichzelf al lekker rost, dan tr8
ideale jambak die goed klinkt
beetje tweaken en klooien is met drumbrute leuk, maar klinkt doffig slappig in vergelijking, hij sprankelt niet echt
vermona is slappe punchloze fuckbak

Duidelijk!
 
... Heb je wel eens aan een sampler gedacht, zo’n electribe bijvoorbeeld. Je kan dan een hele zooi drumsounds met de nodige variaties inladen en zo heb je tr909, 808 of welke andere drumcomputer dan ook… het is een ideetje..


Ik had idd eerst een Electribe 2 Sampler aangeschaft om af te stappen van een DAW en mijn overige hardware te sequencen. Helaas had deze wat beperkingen: o.a. maar 4 bars, (wel de mogelijkheid om patterns te chainen, maar daarbij worden effecten als delay/reverb e.d. abrupt afgekapt).

Ik heb uiteindelijk besloten deze te retourneren en heb voor de Squarp Pyramid gekozen.

Het gevolg is dat ik daardoor dus wel opzoek moest naar een drumsynth/computer.

Ik ben laatst wat videos gaan checken van drumcomputers.. en kwam deze tegen van MFB. Dit klinkt erg lekker:

• Tanzbar

http://www.youtube.com/watch?v=pJbN_qNVcRc

• Tanzmaus

http://www.youtube.com/watch?v=fPyXKsot7WA

• Hier een demo van verschillende populaire nieuwe analoge bakjes:

http://youtu.be/f2-3Vly02o8?list=PLotowUVIItYnL9wtvvxzuo0zbZBdBCZCK


Ik heb inmiddels uren Youtube-demo's en reviews bekeken en kwam daar deze ook tegen (van dezelfde maker als bovenstaande video):



Het wordt er allemaal niet makkelijker op. :frons:

Ben nu zelfs aan het twijfelen of ik idd niet gewoon die ET 2 Sampler gewoon erbij moet aanschaffen :erm: :?
 
als je een bak wil die uit zichzelf al lekker rost, dan tr8
ideale jambak die goed klinkt
beetje tweaken en klooien is met drumbrute leuk, maar klinkt doffig slappig in vergelijking, hij sprankelt niet echt
vermona is slappe punchloze fuckbak
De Vermona is prima als aanvulling niet als enige bron van drums. Gebrek aan punch als je er typische kicks uit probeert te halen misschien. Clap en snare zijn echt goed, hihats zijn zeker bruikbaar en die drie drumkanalen gebruik ik vooral voor Tom, conga of fx achtige dingen.

Wel precies een stoffige sound die je per kanaal door een mixer moet trekken om het goed te laten klinken.

Een TT606 klinkt meteen goed maar is gelimiteerd qua parameters.
 
Ik vond dit trouwens wel een erg grappige 'demo' van de Vermona:

 
Back
Top