7x7 Expansion kopen voor een tweedehands TR-8... wel of niet doen?

Die update, zit die bij een Roland cloud inbegrepen? Zona welk abonnement?
de 606 update is een firmware/os update. De 707/727 expansion is een betaalde update die je niet meer kan kopen of installeren zonder sleutel.

Ik heb nog een tr8 liggen trouwens met de 707/727 expansion. Ik kan die eventueel verkopen. Wel ophalen dan aub. Doos en alles zit erbij. Ik heb al een TR8s
Enigste wat eraan mankeert als je heel snel de schuif voor de crash schuift dan veranderd ook de ride met volume, keertje schoonblazen of niet als een gek eraan gaan zitten trekken :)

375euro als ik zo eens rondkijk op marktplaats.
 
okey, k ben geen roland cloud support, maar de TR8 Update moet je betalen via de roland cloud, maar die is voor goed, niet per maand,
of ik zag die TR7x7 staan bij de rest van de life time key''s

je kan een maand gratis roland cloud proberen,, maar dan zie je mss enkel de link om het aan te kopen,
 
De 7x7 expansie heb ikzelf goed jaartje geleden ook aageschaft aan 75 euro, er werd toen gemeld dat die erna niet meer verkrijgbaar meer ging zijn..vind het wel leuk om hebben. heb onlangs gedacht van naar de TR8S te gaan, maar hou van de Tr8 eenvoud
 
Gewoon eerst lekker met de huidige set werken!
Pas wat kopen als je het echt mist (en niet omdat 'het' er is).
Persoonlijk zou ik dan (als je echt wat mist) nog eerder deze weer verkopen en de TR8S op de kop tikken via MP.
Daar zitten ze (als ik het goed heb) allemaal in en die gaat veel verder qua modelling.
 
Ik heb heel wat reacties gemist, zie ik... Sorry, ik raakte afgeleid door werk en gedoe - bedankt voor jullie inzichten! Ik houd voorlopig de TR-8 even zoals hij is, en ik sync hem nu met mijn Drumbrute. Helaas heb ik tot nu toe veel minder tijd gehad om ermee te spelen dan ik had gehoopt/gedacht... ik woon erg klein en om mensen te kunnen ontvangen moet ik mijn muziekspulletjes echt opbergen. En dus ook alles weer opbouwen en aansluiten voordat ik aan de slag kan. Even snel wat jammen lukt daardoor maar zelden.

Mijn €0,02 over TR-8 vs Drumbrute:
  • De sequencer van de Drumbrute is uitgebreider en vind ik sneller werken, maar de performance controls en de scatter-knop van de TR-8 maken de laatste beter voor live tweaken;
  • Klankkwaliteit van de beide machines is onvergelijkbaar - de TR-8 klinkt veel gepolijster, meer 'af' en meer 'thuis'... niet zo gek natuurlijk want iedereen die regelmatig muziek luistert, hoort die sounds al jaren (al dan niet bewust). Daarom vind ik de Drumbrute klankmatig spannender maar wel minder goed inpasbaar.
 
Ik heb heel wat reacties gemist, zie ik... Sorry, ik raakte afgeleid door werk en gedoe - bedankt voor jullie inzichten! Ik houd voorlopig de TR-8 even zoals hij is, en ik sync hem nu met mijn Drumbrute. Helaas heb ik tot nu toe veel minder tijd gehad om ermee te spelen dan ik had gehoopt/gedacht... ik woon erg klein en om mensen te kunnen ontvangen moet ik mijn muziekspulletjes echt opbergen. En dus ook alles weer opbouwen en aansluiten voordat ik aan de slag kan. Even snel wat jammen lukt daardoor maar zelden.

Mijn €0,02 over TR-8 vs Drumbrute:
  • De sequencer van de Drumbrute is uitgebreider en vind ik sneller werken, maar de performance controls en de scatter-knop van de TR-8 maken de laatste beter voor live tweaken;
  • Klankkwaliteit van de beide machines is onvergelijkbaar - de TR-8 klinkt veel gepolijster, meer 'af' en meer 'thuis'... niet zo gek natuurlijk want iedereen die regelmatig muziek luistert, hoort die sounds al jaren (al dan niet bewust). Daarom vind ik de Drumbrute klankmatig spannender maar wel minder goed inpasbaar.
Mooie combi.
Die drumbrute is zeker met wat losse effecten ook heel mooi te krijgen heb ik gehoord.
 
Ik heb dr DrumBrute ook gehad, vond 'm te "houterig" en subtiel klinken op dat moment, hoewel de kicks wel goed zijn. De sequencer is idd fantastisch, net als alle hands-on controls. Hij kan fantastisch klinken met wat pedaaltjes op de juiste plekken: Maar dat geldt eigenlijk voor elke drummachine wel, als je op jacht bent naar onconventionele sounds.
 
Back
Top