Portals of Light [Feedback Gevraagd]

Dr van Lansberg

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
18 februari 2011
Berichten
11.028
Locatie
Amsterdam
Waarde luisteraar,

Graag zou ik vertellen dat ik het de afgelopen 8 maanden zodanig druk heb gehad dat ik niet ben toegekomen aan het maken van muziek. Niets is echter minder waar. De laatste 8 maanden is er wel sprake geweest van een tekort aan inspiratie. Ik heb mezelf er dan ook toe moeten dwingen om deze track af te ronden. Hij stond al enige tijd in de koelkast.

Het is een trackje geworden op 82 BPM, dus dansbaar zou ik hem niet willen noemen. De vocals komen van Ashley Apollodor. Ik heb wat geschoven in de melodielijn. Omdat haar zang dreef in de reverb, is dat in het tweede deel helaas hoorbaar geworden. Maar het afmaken van de track was voor mij nou eenmaal net even belangrijker dan het zoeken naar de perfecte acapella. De gitaar is weer eens door mijn steun en toeverlaat Franco Quadroni ingespeeld.

Ook nu sta ik open voor tips, advies, ideeën en andere zaken die de track kunnen verbeteren.

Dank en weesch gegroet!

 
2 keer beluisterd en kan niet veel anders zeggen dan dat de track m.i. Behoorlijk "af" klinkt. Lekkere laid back track waar toch behoorlijk wat uurtjes in zitten lijkt me zo. Hoor wat je bedoeld met de accapella, dat is het enige tip die ik zou geven als je het zelf niet al gedaan had. Op zich komt de vocal redelijk goed door nog hoor, harder zou ik m niet zetten. Het lijkt wel of de padssounds een beetje vechten met de vocals qua freq. de meeste pads/string sounds zitten ook precies waar de vocals zitten. Dat is het enige wat me opvalt en waar misschien met minor edits nog iets te verbeteren valt.
 
er is maar weinig dat in aanmerking komt voor verandering.

Wat je kan aan sleutelen nog om te verfijnen is die droge rimshot (wat eq,hoog weg en reverb op,maar dof om hem langer te maken).

enkele sounds hier en daar micromaal beetje zachter.

en enkele keren delay op de bassline om alternatief iets vloeiend te hebben in het geheel.

verder is het allemaal prima en klinkt het heel relax ,cool EN mooi!
 
Mooi werk Doc!

Misschien heel misschien zou ik de gitaar iets meer een eigen plek geven in de song.. Imo he
 
Lekker stemmig, al vooruitlopend op een broeierige zomer? Ik zou er wel (veel?) meer laag in willen, dat maakt het nog lomer/ontspannender. (Maar misschien zit het er wel in, maar komt het niet uit mijn speakers...)
 
Damn, dit vind ik echt vet! Mooie dynamiek in de compositie, mooie dynamische klanken, veel ruimte in de mix en toffe reverbs.

Doet me wat aan fourplay denken hier en daar...
 
prachtige track!


Wat opbouwende kritiek:
- de tweede keer dat de vocal erin komt zou ik er zelf uithalen, die is nu vals ten opzichte van de akkoorden (atonaal), de akkoord progressie onder de vocal (de tweede keer) vind ik geweldig.
- gitaar melodie zou ik wat meer uitwerken, het voelt nu iets te gezocht aan.

De mix en sounds vind ik enorm goed!
 
2 keer beluisterd en kan niet veel anders zeggen dan dat de track m.i. Behoorlijk "af" klinkt. Lekkere laid back track waar toch behoorlijk wat uurtjes in zitten lijkt me zo. Hoor wat je bedoeld met de accapella, dat is het enige tip die ik zou geven als je het zelf niet al gedaan had. Op zich komt de vocal redelijk goed door nog hoor, harder zou ik m niet zetten. Het lijkt wel of de padssounds een beetje vechten met de vocals qua freq. de meeste pads/string sounds zitten ook precies waar de vocals zitten. Dat is het enige wat me opvalt en waar misschien met minor edits nog iets te verbeteren valt.

er is maar weinig dat in aanmerking komt voor verandering.

Wat je kan aan sleutelen nog om te verfijnen is die droge rimshot (wat eq,hoog weg en reverb op,maar dof om hem langer te maken).

enkele sounds hier en daar micromaal beetje zachter.

en enkele keren delay op de bassline om alternatief iets vloeiend te hebben in het geheel.

verder is het allemaal prima en klinkt het heel relax ,cool EN mooi!

Goeie tips. Die eq op de pads kan ik wel automaten. Vind hem namelijk los van de zang best ok as is. Die rimshot vond ik eigenlijk wel lekker zo droog, maar na nog eens goed geluisterd te hebben, hoor ik inderdaad ook nog wel iets van volume's die kunnen worden aangepast. Delay vind ik een goed idee. Dat zijn zo van die details waar ik niet meer aan denk als ik de boel eenmaal heb staan.

Dank voor het luisteren heren!
 
Mooie uitgebalanceerde track.
Klinkt naar mijn gevoel ook erg 'af'.

Dank voor het luisteren Robi.

Echt heel chill. Prachtig gemixed, heerlijk dat fm basje ook. Echt super!

Ja, dat basje liep ik ook toevallig tegenaan. Is gewoon een preset die ik iets heb getweaked. Komt uit de Nexus. ben zelf verder ook wel tevreden over de mix en dan met name over de ruimtelijkheid.

Mooi werk Doc!

Misschien heel misschien zou ik de gitaar iets meer een eigen plek geven in de song.. Imo he

Bedoel je dan harder zetten of iets anders eq-en? Verder dank uiteraard.
 
Lekker stemmig, al vooruitlopend op een broeierige zomer? Ik zou er wel (veel?) meer laag in willen, dat maakt het nog lomer/ontspannender. (Maar misschien zit het er wel in, maar komt het niet uit mijn speakers...)

Zou eigenlijk best kunnen. Ik zie net dat ik de eerste aanzetten half april 2016 heb gemaakt :). Ik denk dat je het laag mist omdat er inderdaad vrij weinig in zit. Ik heb in de laatste gang nog wat lage noten bijgetekend in de pads. Los hiervan en de bass zit er geen laag in. Ik zal eens nadenken wat ik er dan in zou kunnen stoppen. Ik beloof echter niets :).

Damn, dit vind ik echt vet! Mooie dynamiek in de compositie, mooie dynamische klanken, veel ruimte in de mix en toffe reverbs.

Doet me wat aan fourplay denken hier en daar...

Het was wel even puzzelen om over de verschillende sporen de dynamiek te combineren moet ik je zeggen. Drums, percussie, plucks, bass. Over die reverb, tot aan afgelopen woensdag heb ik altijd op elk spoor eigen reverb toegevoegd. Ik had gasten over de vloer aan wie ik wat liet horen. Een van die gasten die zelf ook produceert benoemde dit direct en gaf als tip mee dat ik beter gewoon een send kan gebruiken waardoor de sporen wat fijner smelten. Ik kan me herinneren dat ik hier op het forum wel eens vaker feedback heb gekregen over het feit dat de verschillende sporen te veel van elkaar te ondersheiden waren, te onafhankelijk klonken. Voor de reverb heb ik trouwens de standaard Reverence van Cubase gebruikt. KLinkt prima voor het soort muziek dat ik graag maak.

Fourplay ken ik niet maar het klinkt een beetje viezig.

Lekkere track, mooie opbouw. Kan weinig zeggen over de mix, die klinkt gewoon super. Heerlijk met het zonnetje hier wat door de ramen komt.

Dankjewel voor het luisteren Krek en je mooie compliment. Wordt gewaardeerd.
 
voor mij klinkt hij zeker af. een glijdt heerlik, dit nummer, zeer smooth. waar ik ook een zwak voor heb. zeer mooi geproduceerd. mooie details. lekker gitaarwerk, mooie sounds, heel erg open. ik word door deze track omringd.
ja, een zon!

Mooi compliment. Thanks!

prachtige track!


Wat opbouwende kritiek:
- de tweede keer dat de vocal erin komt zou ik er zelf uithalen, die is nu vals ten opzichte van de akkoorden (atonaal), de akkoord progressie onder de vocal (de tweede keer) vind ik geweldig.
- gitaar melodie zou ik wat meer uitwerken, het voelt nu iets te gezocht aan.

De mix en sounds vind ik enorm goed!

Ook mooie complimenten. Dank Quifster. Die gitaar heb ik eigenlijk alleen vlak nadat ik het bestand had ontvangen, goed naar geluisterd. De beste heer zit in Italië, doet dit voor z'n lol en ik durf hem eigenlijk niet zo goed een tweede keer te vragen om wat wijzigingen in te spelen. Had ik inderdaad al eens gedaan omdat ik met zij eerste versie iets minder tevreden was. Maar nu ik de track nog een paar heb beluisterd, moet ik wel eerlijk zeggen dat ik het 100% procent met je eens ben.

Kan het zijn dat je niet de vocal zelf hoort die atonaal is, maar de reverb die erop zit? De eerste keer heb ik de originele zanglijn gebruikt. Bij de tweede keer heb ik een paar kleine verschuivingen gemaakt. Op het originele bestand zat erg veel reverb. En als je dan gaat pitchen, pitch die reverb er nog een beetje achteraan, maar in de verkeerde toonsoort. Weinig wat ik daaraan kan veranderen denk ik. Kan natuurlijk ook zijn dat ik ik simeplweg niet weet hoe ik dat zou moeten/kunnen oplossen.

Mooi! :)

Dank! :)
 
Back
Top