Behringer Model D clone

Behringer is bezig aan een Model D clone, zelfs voor €500-1000...
Ben wel eens benieuwd, ze zouden ook deze ook eurorack willen maken.

642350d1489063458-behringer-mini-model-d-good-idea-d_p0cqj_fisheye.jpg


Nieuws:

http://www.synthtopia.com/content/2017/03/04/behringer-building-a-budget-minimoog-clone/

http://www.factmag.com/2017/03/06/behringer-budget-minimoog-clone-planned/

:okdan:
 
Last edited by a moderator:
Nu ben ik benieuwd. Hoe zag je icoontje er eerst uit?


Niets bijzonders, dat fotootje van Uli ( zonder ikoon achtergrond ) :okdan::halleluja


Maargoed, zonder dollen, Uli is de synth markt aan het democratiseren, en dat is erg mooi, werd het tijd voor, dat iedereen zijn handen op een Moog of ander dope bakkie kan leggen 8o) Zonder nier te hoeven verpatsen :kroon:
 
Niets bijzonders, dat fotootje van Uli ( zonder ikoon achtergrond ) :okdan::halleluja


Maargoed, zonder dollen, Uli is de synth markt aan het democratiseren, en dat is erg mooi, werd het tijd voor, dat iedereen zijn handen op een Moog of ander dope bakkie kan leggen 8o) Zonder nier te hoeven verpatsen :kroon:


  1. Toen sprak Uli B deze woorden:
  2. 'Ik ben de HEER, uw God, die u uit China, uit de slavernij, heeft bevrijd.
  3. Vereer naast mij geen andere goden. Zeker geen Moog
  4. Maak geen godenbeelden, geen enkele Moog afbeelding van iets dat in de hemel hier boven is of van iets beneden op de aarde of in het water onder de aarde.
  5. Kniel voor Moog niet neer, vereer ze niet, want ik, de HEER, uw God, duld geen andere goden naast mij. Voor de schuld van de ouders laat ik de kinderen boeten, en ook het derde geslacht en het vierde, wanneer ze mij haten;
  6. maar als ze mij liefhebben en doen wat ik gebied, bewijs ik hun mijn liefde tot in het duizendste geslacht.
  7. Misbruik de naam van Behringer niet, want wie zijn naam misbruikt laat hij niet vrijuit gaan.
  8. Houd de sabbat in ere, het is een heilige dag. Noodle een patch of zo
  9. Zes dagen lang kunt u werken en al uw arbeid verrichten,
  10. maar de zevende dag is een rustdag, die gewijd is aan de HEER, uw God; dan mag u niet werken. Dat geldt voor u, voor uw zonen en dochters, voor uw slaven en slavinnen, voor uw vee, en ook voor vreemdelingen die bij u in de stad wonen.
  11. Want in zes dagen heeft de HEER de Model D en de aarde na-gemaakt, en de zee met alles wat er leeft, en op de zevende dag rustte hij en maakte hij patches en beats. Daarom heeft de HEER de sabbat gezegend en heilig verklaard.
  12. Toon eerbied voor uw vader en uw moeder maar nie voor Moog. Dan wordt u gezegend met een lang leven in het land dat Uli u geven zal.
  13. Pleeg geen moord.
  14. Pleeg geen overspel.
  15. Steel niet.
  16. Leg over een ander geen vals getuigenis af.
  17. Zet uw zinnen niet op het huis van een ander, en evenmin op zijn vrouw, op zijn slaaf, zijn slavin, zijn rund of zijn ezel, of wat het ook maar toebehoort.'
 
  1. Toen sprak Uli B deze woorden:
  2. 'Ik ben de HEER, uw God, die u uit China, uit de slavernij, heeft bevrijd.
  3. Vereer naast mij geen andere goden. Zeker geen Moog
  4. Maak geen godenbeelden, geen enkele Moog afbeelding van iets dat in de hemel hier boven is of van iets beneden op de aarde of in het water onder de aarde.
  5. Kniel voor Moog niet neer, vereer ze niet, want ik, de HEER, uw God, duld geen andere goden naast mij. Voor de schuld van de ouders laat ik de kinderen boeten, en ook het derde geslacht en het vierde, wanneer ze mij haten;
  6. maar als ze mij liefhebben en doen wat ik gebied, bewijs ik hun mijn liefde tot in het duizendste geslacht.
  7. Misbruik de naam van Behringer niet, want wie zijn naam misbruikt laat hij niet vrijuit gaan.
  8. Houd de sabbat in ere, het is een heilige dag. Noodle een patch of zo
  9. Zes dagen lang kunt u werken en al uw arbeid verrichten,
  10. maar de zevende dag is een rustdag, die gewijd is aan de HEER, uw God; dan mag u niet werken. Dat geldt voor u, voor uw zonen en dochters, voor uw slaven en slavinnen, voor uw vee, en ook voor vreemdelingen die bij u in de stad wonen.
  11. Want in zes dagen heeft de HEER de Model D en de aarde na-gemaakt, en de zee met alles wat er leeft, en op de zevende dag rustte hij en maakte hij patches en beats. Daarom heeft de HEER de sabbat gezegend en heilig verklaard.
  12. Toon eerbied voor uw vader en uw moeder maar nie voor Moog. Dan wordt u gezegend met een lang leven in het land dat Uli u geven zal.
  13. Pleeg geen moord.
  14. Pleeg geen overspel.
  15. Steel niet.
  16. Leg over een ander geen vals getuigenis af.
  17. Zet uw zinnen niet op het huis van een ander, en evenmin op zijn vrouw, op zijn slaaf, zijn slavin, zijn rund of zijn ezel, of wat het ook maar toebehoort.'

Amen:mega:
 
  1. Toen sprak Uli B deze woorden:
  2. 'Ik ben de HEER, uw God, die u uit China, uit de slavernij, heeft bevrijd.
  3. Vereer naast mij geen andere goden. Zeker geen Moog
  4. Maak geen godenbeelden, geen enkele Moog afbeelding van iets dat in de hemel hier boven is of van iets beneden op de aarde of in het water onder de aarde.
  5. Kniel voor Moog niet neer, vereer ze niet, want ik, de HEER, uw God, duld geen andere goden naast mij. Voor de schuld van de ouders laat ik de kinderen boeten, en ook het derde geslacht en het vierde, wanneer ze mij haten;
  6. maar als ze mij liefhebben en doen wat ik gebied, bewijs ik hun mijn liefde tot in het duizendste geslacht.
  7. Misbruik de naam van Behringer niet, want wie zijn naam misbruikt laat hij niet vrijuit gaan.
  8. Houd de sabbat in ere, het is een heilige dag. Noodle een patch of zo
  9. Zes dagen lang kunt u werken en al uw arbeid verrichten,
  10. maar de zevende dag is een rustdag, die gewijd is aan de HEER, uw God; dan mag u niet werken. Dat geldt voor u, voor uw zonen en dochters, voor uw slaven en slavinnen, voor uw vee, en ook voor vreemdelingen die bij u in de stad wonen.
  11. Want in zes dagen heeft de HEER de Model D en de aarde na-gemaakt, en de zee met alles wat er leeft, en op de zevende dag rustte hij en maakte hij patches en beats. Daarom heeft de HEER de sabbat gezegend en heilig verklaard.
  12. Toon eerbied voor uw vader en uw moeder maar nie voor Moog. Dan wordt u gezegend met een lang leven in het land dat Uli u geven zal.
  13. Pleeg geen moord.
  14. Pleeg geen overspel.
  15. Steel niet.
  16. Leg over een ander geen vals getuigenis af.
  17. Zet uw zinnen niet op het huis van een ander, en evenmin op zijn vrouw, op zijn slaaf, zijn slavin, zijn rund of zijn ezel, of wat het ook maar toebehoort.'


:halleluja:halleluja:halleluja:halleluja:halleluja:halleluja:halleluja:halleluja



Het begin van een nieuwe sekte... die groter gaat worden dan Scientology :D
 
...Maar het demo nummer v/d B. Model D op 11:30 minuten start is wel effe wat anders dan flauwe Italo zut zeg! Die Synthmania wordt een steeds interessantere youtuber wat mij betreft.


grappig, dat nummer vind ik juist 1 brok ellende
 
Tergend inderdaad. Geef mij maar die eerdere A/B test, dit soort muzak wekt niet bepaald de kooplust op :D
 
En momenteel met de dolle dagen van Keymusic voor slechts 345 EUR minus 10% korting te koop.
Niet bij Keymusic, maar vandaag (27 mei) en morgen (28 mei) is de B. Model D wel bij Bax voor 345 EUR minus 10% korting te koop...
[ik heb het net - met kortingscode KA518 - geprobeerd én het werkt]
 
Niet bij Keymusic, maar vandaag (27 mei) en morgen (28 mei) is de B. Model D wel bij Bax voor 345 EUR minus 10% korting te koop...
[ik heb het net - met kortingscode KA518 - geprobeerd én het werkt]

Bedankt voor de tip!:mega:
 
Heeft dit behringer ding ook externe cv controlled vca en vcf ?

Dat vind ik een erg leuke toevoeging op de Re issue van moog.
 
Yup, Loud cv (in) en Cut CV (in)
Maar dat zat ook op het origineel toch?


Sync en PWM zal ik wel waarderen. Wellicht kunner de MiniMoog mods op de BH Model worden toegepast.
 
Heeft dit behringer ding ook externe cv controlled vca en vcf ?

Dat vind ik een erg leuke toevoeging op de Re issue van moog.

Ze hebben de re-issue van Moog gecloned, dus je kan het raden. Maar de originele Minimoog had die inderdaad ook. Het enige wat meer exotische aan de originele is de s-trigger input en met name haar plugtype. Maar ook die connectors/kabels zijn gewoon nog te koop. Hier een fotootje van een seventies kont:

cp_545_Figure_5_Minimoog_back_panel.jpg
 
Back
Top