Behringer Model D clone

Behringer is bezig aan een Model D clone, zelfs voor €500-1000...
Ben wel eens benieuwd, ze zouden ook deze ook eurorack willen maken.

642350d1489063458-behringer-mini-model-d-good-idea-d_p0cqj_fisheye.jpg


Nieuws:

http://www.synthtopia.com/content/2017/03/04/behringer-building-a-budget-minimoog-clone/

http://www.factmag.com/2017/03/06/behringer-budget-minimoog-clone-planned/

:okdan:
 
Last edited by a moderator:
Ik vraag me af waarom. Zijn er problemen, is het geluid niet mooi of is het een saaie synth ?

Ik vind dat de sound okay is en hij is zeker niet saai.
Als je niet redelijk wat ervaring heb in synthese kan het even duren voor je echt deze synth kent .
En hij voelt wat plastic in vergelijking met andere/duurdere synths maar als je in dezelfde prijsrange kijkt naar bijv de boutique van Roland dan maakt het niet veel verschil.
Je kan een synthesizer van plusminus 350 euro nou eenmaal niet vergelijken met een synth die 5 of 10 keer zoveel kost als het om bouwkwaliteit gaat maar voor het geld krijg je veel synth.
Ik heb zowel de boog als de neutron nu in huis en ik denk dat je op zich een goede beslissing neemt als je eerst met de neutron verder gaat.
Want wat mij betreft is dit echt een voltreffer van Uli waar je heel veel uit kan halen en echt een topsynth is qua mogelijkheden.
Een monosynth die heel veel kan en waar je zeker voorlopig je handen vol aan hebt.
Behalve als je het specifieke moog geluid zoekt natuurlijk want dan is de kloon voor die prijs wel een hele aardige synth natuurlijk.
Ik ben natuurlijk niet zo ervaren als sommige anderen hier op het forum maar dit is hoe ik er tegen aan kijk.
 
Ik vind dat de sound okay is en hij is zeker niet saai.
Als je niet redelijk wat ervaring heb in synthese kan het even duren voor je echt deze synth kent .
En hij voelt wat plastic in vergelijking met andere/duurdere synths maar als je in dezelfde prijsrange kijkt naar bijv de boutique van Roland dan maakt het niet veel verschil.
Je kan een synthesizer van plusminus 350 euro nou eenmaal niet vergelijken met een synth die 5 of 10 keer zoveel kost als het om bouwkwaliteit gaat maar voor het geld krijg je veel synth.
Ik heb zowel de boog als de neutron nu in huis en ik denk dat je op zich een goede beslissing neemt als je eerst met de neutron verder gaat.
Want wat mij betreft is dit echt een voltreffer van Uli waar je heel veel uit kan halen en echt een topsynth is qua mogelijkheden.
Een monosynth die heel veel kan en waar je zeker voorlopig je handen vol aan hebt.
Behalve als je het specifieke moog geluid zoekt natuurlijk want dan is de kloon voor die prijs wel een hele aardige synth natuurlijk.
Ik ben natuurlijk niet zo ervaren als sommige anderen hier op het forum maar dit is hoe ik er tegen aan kijk.
Is de Boog niet veel "makkelijker" voor beginners als de Neutron? Geen patchmogelijkheden met kabels, 3 oscillators die alle 3 hun eigen knoppen hebben. Geen dubbele functies voor de knoppen enzo. Enige nadeel is wellicht dat het apparaat z'n patches niet opslaat. Dwingt je tot creativiteit en originaliteit.
 
Is de Boog niet veel "makkelijker" voor beginners als de Neutron?

Voor beginners is ook een Boog niet een synth waarvan je alle ins en outs in een paar dagen kent.
Net wat je zegt; je zal toch elke keer weer van scratch af moeten beginnen om een sound te bouwen.
Ik persoonlijk vind dat terwijl ik pas een paar jaar met synths bezig ben wel een voordeel omdat je op die manier alle nuances en mogelijkheden leert kennen omdat je niet even een preset intoetst.
Maar inderdaad; door de uitgebreide patchbay is de Neutron wel een synth die een nog grotere diepgang heeft als de Boog en het dus langer duurt voor je die echt helemaal kent.
Maar ik heb 't idee dat de topicstarter geen beginner is dus ik denk dat hij met de Neutron een hele goede keuze doet en voorlopig flink wat lol heeft van z'n aankoop.
 
Heb wat knopjes verwisseld van plaats
Daardoor minder snel tuneknob aanraken als ik waveform verander en betere controle over cutoff en volume
Zijn er nog mensen die wat aanpassingen gemaakt hebben ?
 

Attachments

  • IMG_7084.jpg
    IMG_7084.jpg
    64,9 KB · Bekeken: 75
Vind de Boog, zoals hij blijkbaar is gaan heten in de volksmond, bepaald niet slecht klinken van wat ik ervan heb gehoord. Van wat ik van de Neutron heb gehoord gaat die meer in de richting van de Eurorack synths wat klank betreft. Al is dat natuurlijk een vergelijking waar je heel veel commentaar op kunt geven, I know.
 
Vind de Boog, zoals hij blijkbaar is gaan heten in de volksmond, bepaald niet slecht klinken van wat ik ervan heb gehoord. Van wat ik van de Neutron heb gehoord gaat die meer in de richting van de Eurorack synths wat klank betreft. Al is dat natuurlijk een vergelijking waar je heel veel commentaar op kunt geven, I know.

Ik snap de vergelijking wel. Je kan de neutron veel uitgebreider patchen waardoor je wat exotischer verbindingen kan maken. De analoge delay zorgt ook voor wat minder conventionele geluiden dan de standaard analoge monosynth en doordat je ook een VCA offset kan instellen kan je ook wat meer drone-achtige patches maken. De 'klank' van eurorack hangt verder natuurlijk compleet af van welke modules je er in hangt.

Nog wel een leuk vergelijkingsfilmpje die ook al in de Peak thread langs kwam. Ik vind de Boog hier helemaal niet slecht uitkomen, lekker in-your-face geluid zo;
https://www.youtube.com/watch?v=2Mm2GO-HYSA
 
Vind de Boog, zoals hij blijkbaar is gaan heten in de volksmond, bepaald niet slecht klinken van wat ik ervan heb gehoord. Van wat ik van de Neutron heb gehoord gaat die meer in de richting van de Eurorack synths wat klank betreft. Al is dat natuurlijk een vergelijking waar je heel veel commentaar op kunt geven, I know.

Precies wat 4-Tek al zegt en door die patchbay kan je lekker allerlei kanten op maar ik moet zeggen dat ik vooral ook het filter en de morphing mogelijkheden tussen de golfvormen tussen de erg goed vind.
Maar ook met de Neutron kan je bijv lekker een monobass maken hoor, echt een goed ding van Behringer.
 
Weet iemand waarom, wanneer je gebruik maakt van de externe audio-input, het geluid al gaat overloaden rond volumestandje 2? Is dat een bewust keuze, voor het mooi, omdat dat bij het origineel ook zo is?
 
Dan is je external source too hot ...
volume daarvan omlaag zetten
 
Zie weinig nieuws bij moog ea
vraag me af of andere synthproducenten niet een beetje met de handen in het haar zitten ? Hoe moet je concurreren met een minimoog van nog geen 300 euro ...??
 
Zie weinig nieuws bij moog ea
vraag me af of andere synthproducenten niet een beetje met de handen in het haar zitten ? Hoe moet je concurreren met een minimoog van nog geen 300 euro ...??

denk dat het wel mee valt allemaal. Gewoon zorgen dat je interessante nieuwe dingen ontwikkelt of zorgen dat je producten altijd weer een stap beter zijn. Laat het budget clonen aan Behringer over. Op een gegeven moment heeft iedereen dat ook gehad.

Moog heeft pas de Grandmother uitgebracht, dus zo weinig nieuws is er nu ook niet.
 
Heb mijn Boog gekocht en is onderweg. Ben echt onder de indruk van de demo's. Iemand al de pitch cv out, sync, multi CV in mod gedaan?
Ga een eurorack wand maken en daar wat Boogs, BH Pro 1, BH ms20 en wat eurorack in hangen. Wellicht koop ik een tweede boog.

BTW super bedankt voor het patch boek,

Cheers,
 
Denk wel dat moog last heeft van de boog.
wellicht dat sommige mensen na een boog ook een moog aanschaffen. Maar Moog past zich natuurlijk gewoon aan en maakt nu andere exclusiefe producten. Je kan je dan af vragen of dat geforceerd is. Je ziet wel dat rond de release van de boog moog meer goedkopere synths heeft uitgebracht. Ze hebben altijd geprobeerd om exclusief te blijven. Nou ja dat lukt nog steeds bv met de One. Jeetje thanks Uli voor de Boog!
 
Back
Top