Elektron Digitakt: Eight voice digital drum computer & sampler

Beat making powerhouse

attachment.php


Compact, rugged and to the point. Digitakt is a formidable drum machine. With an astounding feature set and an exquisite digital sound engine, the stage is set for a striking encounter.
Rhythm is a fundamental part of music. Off-kilter beats, four on the floor workouts, polyrhythmic excursions all serve the same purpose. They provide musical structure and sometimes they even make us dance.
Digitakt is a new compact drum machine from Elektron. It contains all the necessary tools to make people move to the beat. A digital and highly flexible sound engine, sampling capability, a live-friendly sequencer, the means to control external MIDI gear. Round it off with a super crisp OLED screen and wonderfully tactile back-lit buttons. Done deal.
Drum machines are something of an Elektron speciality. With the Digitakt we show why.


Digitakt highlights


  • 8 internal audio tracks
  • 8 dedicated MIDI tracks
  • 1 × Multi-mode filter per audio track
  • 1 × Assignable LFO per track
  • Delay and Reverb send FX
  • Sampling capability

  • 64 MB sample memory
  • 1 GB +Drive storage
  • 2 × ¼” input & 2 × ¼” balanced output
  • 1 × High Speed USB 2.0 port
  • MIDI IN, OUT and THRU ports
  • Overbridge support
 

Attachments

  • DigitaktWeb.jpg
    DigitaktWeb.jpg
    40,4 KB · Bekeken: 253
Last edited by a moderator:
De meeste drummers spelen anno 2017 nog altijd met 4 monofone stemmen. :D
 
Standaard is mono drumgeluiden pannen in een stereo bus, van TR8 tot 909. Ik kan me zelfs voorstellen dat je een echte drumkit ook mono mic'd per instrument en dan stereo uitmixt in je daw.
 
Dat bv een octatrack of mpc stereo is is ook meer omdat het ook loopers zijn. Dat is de digitakt uitdrukkelijk niet, time stretching zit er ook niet op.
 
Elektron heeft wat sounds bekend gemaakt en Bax de prijs van € 650,00 naar € 769,00
 
Weet er iemand wanneer deze uit komt? Heb hem vandaag besteld op bax.

Grtz

Edit: heb mailtje naar bax zelf gestuurd, als ik iets hoor, laat ik het weten :-)
 
Laatst gewijzigd:
Vind t een verdomd mooi ding :) Alleen balen dat ik nu het geld niet heb en dat die 10 procent korting alleen vandaag op bax is, anders had ik t wel geweten! 760 vind ik dan net iets aan de te hoge kant..
 
Vind t een verdomd mooi ding :) Alleen balen dat ik nu het geld niet heb en dat die 10 procent korting alleen vandaag op bax is, anders had ik t wel geweten! 760 vind ik dan net iets aan de te hoge kant..

Ja, awel, het is daarom dat ik het nu al besteld heb, vind het wel klote dat er nog geen release date is. 8D
 
Onderstaande mail kreeg ik als antwoord van bax-shop, het lijkt me vrij onmogelijk, maar goed, you never know, heb toch een mailtje terug gestuurd met de vraag om nog eens te dubbel checken.

Ik hou jullie op de hoogte.

Wim | Bax Music (18/04/2017 09:22 29):
Beste Tim

Bedankt voor je e-mail.

Volgens onze huidige gegevens moet deze vandaag binnen komen dus ik verwacht dat u deze binnen een paar dagen mag verwachten.



Met vriendelijke groet,

Wim | Bax Music
Bax Music

Olympiastraat 4
4462 GG Goes

Tel NL: (+31)(0)113 212703
Tel BE: (+32)(0)3 6052226
Fax: (+31)(0)113 252203

helpdesk@bax-shop.nl
www.bax-shop.nl

Voor al je vragen kun je ook onze Veelgestelde vragen raadplegen
Volg Bax Music op Facebook, Twitter, Google+, Instagram en YouTube

Wandel door onze winkels in Google Streetview

Op deze email is deze disclaimer van toepassing.
 
Ja, die online demo is enorm beperkt, heb er ook al eens mee geprutst.

Ik heb antwoord gehad van bax-shop.

Ik zou toch eerstdaags de digitakt ontvangen!! Ben eens benieuwd!
 
de standaard sounds die zijn toch niet bekend? die zijn geheim!
 
Vind t een verdomd mooi ding :) Alleen balen dat ik nu het geld niet heb en dat die 10 procent korting alleen vandaag op bax is, anders had ik t wel geweten! 760 vind ik dan net iets aan de te hoge kant..

Actie geldt vandaag ook nog!!
 
Als er wat mooie demo waren op YouTube of waardaan ook. of interessante gebruikers ervaringen dan had ik hem misschien wel aangeschaft met de Bax korting. Voor de volle mep vindt ik hem wat over prized.
 
Actie geldt vandaag ook nog!!

Heb vandaag ff gebeld naar Bax en ik kan de korting dus blijkbaar meenemen als ik een order plaats in winkelwagentje tot een week ofzo :okdan:
Nu is het wel zo dat ik dan 4 weken moet wachten voordat ie binnenkomt want dat ding is erg populair...twijfels twijfels twijfels! Kan ook nog ff zeggen wacht ff voordat er wat meer over bekend is 8~
 
Heb vandaag ff gebeld naar Bax en ik kan de korting dus blijkbaar meenemen als ik een order plaats in winkelwagentje tot een week ofzo :okdan:
Nu is het wel zo dat ik dan 4 weken moet wachten voordat ie binnenkomt want dat ding is erg populair...twijfels twijfels twijfels! Kan ook nog ff zeggen wacht ff voordat er wat meer over bekend is 8~


Super van die actie! Ik zou nog wel iets willen kopen, dus ik zet het in mijn winkelwagentje en dikorting blijft nog een week staan?
 
Super van die actie! Ik zou nog wel iets willen kopen, dus ik zet het in mijn winkelwagentje en dikorting blijft nog een week staan?

Dat is tegen mij gezegd ja, maar moet eerlijk bekennen dat het niet echt bleek te werken =( Zal morgen nog maar eens met de klantenservice bellen of het nog kan.
 
Levertijd is nu ineens 4 weken... terwijl dat gisteren 4 dagen was. Ligt dat aan Elektron of aan de dozenschuiver ?
 
Back
Top