Elektron Digitakt: Eight voice digital drum computer & sampler

Beat making powerhouse

attachment.php


Compact, rugged and to the point. Digitakt is a formidable drum machine. With an astounding feature set and an exquisite digital sound engine, the stage is set for a striking encounter.
Rhythm is a fundamental part of music. Off-kilter beats, four on the floor workouts, polyrhythmic excursions all serve the same purpose. They provide musical structure and sometimes they even make us dance.
Digitakt is a new compact drum machine from Elektron. It contains all the necessary tools to make people move to the beat. A digital and highly flexible sound engine, sampling capability, a live-friendly sequencer, the means to control external MIDI gear. Round it off with a super crisp OLED screen and wonderfully tactile back-lit buttons. Done deal.
Drum machines are something of an Elektron speciality. With the Digitakt we show why.


Digitakt highlights


  • 8 internal audio tracks
  • 8 dedicated MIDI tracks
  • 1 × Multi-mode filter per audio track
  • 1 × Assignable LFO per track
  • Delay and Reverb send FX
  • Sampling capability

  • 64 MB sample memory
  • 1 GB +Drive storage
  • 2 × ¼” input & 2 × ¼” balanced output
  • 1 × High Speed USB 2.0 port
  • MIDI IN, OUT and THRU ports
  • Overbridge support
 

Attachments

  • DigitaktWeb.jpg
    DigitaktWeb.jpg
    40,4 KB · Bekeken: 250
Last edited by a moderator:
Sample transfer/management via Overbridge zou meer dan welkom zijn. :okdan:

Tot nu toe let Elektron er altijd op dat ze bij de planning/lancering van nieuwe producten dat ze complementair zijn aan elkaar en niet de wind uit de zeilen halen van elkaar. Zo kan bvb de AR geen externe gear sequencen, daarvoor moet je de OT kopen. Het zou me dan ook sterk lijken als de DT met de OT zou concurreren.

De DT lijkt me eerder een AR zonder het analoge, een instapversie om je hooked te maken in de hoop dat je al snel upgrade naar de AR/OT.

Het is misschien idd wel terug tijd om een nieuwe MD+MM in dit formaat te maken met dedicated synth engines (machines) want dit is idd een beetje een halve Elektron. Leg een paar honderd euro bij en je hebt een MPC die hierin (drum sampling/sequencing) toch wel beter is...
 
Het IS de AR zonder de analoge kant, dat heeft Elektron al aangegeven. De engine is die van de AR. Qua midi sequencing zie ik ze niet verder gaan qua polyphonie dus het zal dezelfde sequencer zijn als in de A4 en AR, met max 4 noten. Daar kan ik vrij weinig mee(voor midi), maar dat is persoonlijk(lang leve mn Squarp!)

MPC is leuk maar zal wel een stuk minder klinken qua filters etc. Daar is Elektron nou eenmaal stukken beter in dan Numark. En qua sequencer is de Elektron ook een stuk flexibeler op veel vlakken, vooral polymetriek etc en probability triggers etc.
 
Ik wil graag van deze thread gebruik maken om te melden dat ik geloof ik over mijn GAS heen ben.
Ik vind bijna niets meer interessant wat er uitkomt.
Een heerlijk gevoel.
Dit gaat me veel geld schelen :)
 
Voor een drumsampler is overbridge redelijk onbruikbaar met zn 27ms latency. Laat die full versie maar liggen dus...
 
ik heb gisteren de DT bij bax besteld voor €650,-
niet lang daarna schoot de prijs ineens omhoog naar €769,- en is nu blijkbaar weer gezakt naar €650,-
vermoedelijk heb je hem voor een "goeie" prijs als je nu pre-ordered bij bax.

ben wel benieuwd, lekker compact en handig voor simpele live set-up lijkt me, dan kunnen de OT en AR in de studio blijven.
 
€769 is de adviesprijs op de site van Elektron. Dan lijkt me €650 (met 10% korting t/m maandag) een mooie aanbieding.
 
Ik zou eerst willen weten of de midi sequencer ook chords aan kan en hoeveel midi cc er in te stellen zijn. Maar 585 euro is ook best interessant.
 
Ergens gelezen (maar kan 't niet meer vinden) dat je alleen mono samples erin kan stoppen.

Kan 't haast niet geloven... of zijn er meerdere die dit hebben gelezen/gehoord ? Of is dat vanwege de Octatrack...
 
Klopt, het is een mono drumsampler, net als de Rytm.
 
Het is een drummert hè, dat zijn meest monosamples. Ik denk ook dat je hem het beste kan vergelijken met de Rytm en niet met de Octatrack, wat veel mensen doen. Het grote voordeel van de DT ten opzichte van de Rytm is dat hij ook daadwerkelijk direct kan samplen via de inputs (die dan weer stereo zijn dus erg verwarrend) Ik heb al gelezen dat je veel kan doen met de sample an sich, ik denk dat we daar nog niet genoeg van weten, ik hoop op vette granuaire dingen... Iets verder dan wat de Rytm kan zeg maar....

Die interactieve demo vind ik ook wel een beetje sneu persoonlijk. Het Teaser filmpje daarboven vind ik wel weer vet klinken.... Ik ben vooralsnog nog steeds geïnteresseerd.
 
De vergelijking (maak ik zelf ook) vanwege de midi sequencing die overigens veel verder moet gaan dan de OT en de Monomachine samen, naast de sample optie. Het lijkt mij wel dat als je er stereo in stopt, dat het er ook uit moet komen (stereo outputs) en drum is alleen voor panning (zoals Vermona DRM)
 
Back
Top