Elektron Digitakt: Eight voice digital drum computer & sampler

Beat making powerhouse

attachment.php


Compact, rugged and to the point. Digitakt is a formidable drum machine. With an astounding feature set and an exquisite digital sound engine, the stage is set for a striking encounter.
Rhythm is a fundamental part of music. Off-kilter beats, four on the floor workouts, polyrhythmic excursions all serve the same purpose. They provide musical structure and sometimes they even make us dance.
Digitakt is a new compact drum machine from Elektron. It contains all the necessary tools to make people move to the beat. A digital and highly flexible sound engine, sampling capability, a live-friendly sequencer, the means to control external MIDI gear. Round it off with a super crisp OLED screen and wonderfully tactile back-lit buttons. Done deal.
Drum machines are something of an Elektron speciality. With the Digitakt we show why.


Digitakt highlights


  • 8 internal audio tracks
  • 8 dedicated MIDI tracks
  • 1 × Multi-mode filter per audio track
  • 1 × Assignable LFO per track
  • Delay and Reverb send FX
  • Sampling capability

  • 64 MB sample memory
  • 1 GB +Drive storage
  • 2 × ¼” input & 2 × ¼” balanced output
  • 1 × High Speed USB 2.0 port
  • MIDI IN, OUT and THRU ports
  • Overbridge support
 

Attachments

  • DigitaktWeb.jpg
    DigitaktWeb.jpg
    40,4 KB · Bekeken: 251
Last edited by a moderator:
vind over het algemeen de elektron's wel (te) complex, misschien moet ik met deze maar weer eens een poging wagen ;-) eerst maar eens wat demo's afwachten
 
Hij is volgens mij super beperkt, alleen samples en geen interne synth engine zo te zien, maar toch wil ik 'm. Ik gebruik mn a4 nu alleen om eurorack te sequencen omdat ik zo fan ben van de sequencer. Met deze zou ik via yarns 4 kanalen kunnen sequencen waar ik er nu maar 2 kan doen via de a4.
 
zou een prima centrumpie van een livesetup kunnen zijn lijkt mij. het is ietsje meer over de grens van elektron gedacht en dat is denk ik wel goed van ze. daarnaast kan je met zo'n prijs nog wat meer lui binnenharken in de elektron wereld. die seq naar buiten toe is wel fijn natuurlijk he
 
Ik vind het formaat wel geweldig eigenlijk en het feit dat hij helemaal digitaal is geeft aardig wat ruimte voor toekomstige toevoegingen gezien hun (inmiddels met pensioen) Machinedrum en Monomachine, maar of ze daar dan ook wat mee gaan doen moet je maar afwachten.

Vraag me ook af of het Midi Sequence gedeelte polyfoon gaat worden, maar dat denk ik eigenlijk niet.

Het is nu gewoon een 'Rytm Light' zonder suiker en met Midi sequencing :)
 
Is dit nou niet gewoon een Novation Circuit met een beeldschermpje?
 
Hij is volgens mij super beperkt, alleen samples en geen interne synth engine zo te zien, maar toch wil ik 'm. Ik gebruik mn a4 nu alleen om eurorack te sequencen omdat ik zo fan ben van de sequencer. Met deze zou ik via yarns 4 kanalen kunnen sequencen waar ik er nu maar 2 kan doen via de a4.

Ik ben benieuwd of en hoeveel midi cc (+ waarde) je kan uitsturen en of dit per step mogelijk is. Wellicht net zoiets als de Octatrack ?
 
En chromatic mode? Betekent dat chromatisch kunnen spelen van samples met midi keyboard? Polyfoon? Inclusief looping, filter, adsr etc.?

Mooi ding trouwens. Tof dat ze niet alles helemaal vol hangen met LEDjes zoals zo veel tegenwoordig. :okdan:
 
Zat al ff te kijken naar een squarp pyramid en nu duikt deze op. Quasi zelfde prijsklasse maar natuurlijk 2 verschillende toestellen die wel enkele dingen gemeen hebben. Zal er dus vanaf hangen hoe uitgebreid de midi sequencer is op die Elektron want de van de Pyramid is wel enorm uitgebreid natuurlijk.
Verder vind ik 2 outputs wel aan de lage kant maar als de interne fx goed zijn valt daar eventueel wel mee te leven.
 
Damn wat een schatje. Hoop ook dat polyfoon sequencen per kanaal mogelijk is.
 
Zag net op het Elektronauts forum dat er geen synthese in the Digitakt zit, alleen een sample engine. Dus meer een OT light, dan een digitale Rytm...

Vind dit persoonlijk wel jammer, maar we zullen zien hoe koel dit gaat worden...
 
Het is het digitale deel van de Rytm, de sample engine, los in een kleinere behuizing. De extra functies zullen ook voor de Rytm beschikbaar komen en ook de software om samples heen en weer te slepen zal voor beide zijn. Met de OT heeft het allemaal weinig van doen.
 
Het is het digitale deel van de Rytm, de sample engine, los in een kleinere behuizing. De extra functies zullen ook voor de Rytm beschikbaar komen en ook de software om samples heen en weer te slepen zal voor beide zijn. Met de OT heeft het allemaal weinig van doen.

Ah oké. Dan moet er wel wat extra snufjes enzo opzitten wil ik deze aan willen schaffen dan. Ik vind de Rytm echt een heerlijke sample machine mede door de analoge filters natuurlijk. Meer fun dan mijn OT om eerlijk te zijn. Drag and drop via overbridge zou wel praktisch zijn, maar SDS drop werkt ook super.
 
Er komt een soort SDS voor de DT en de AR. En er zijn wat uitbreidingen qua looping opties etc, dat is best welkom, de AR is soms best wel rudimentair qua opties aan de sample-kant.

Wel raar blijft de stereo in maar enkel mono samples kunnen gebruiken, en Cenk's verhaal over resampling external gear samen met de midi sequencer. Dan wil je toch stereo willen kunnen resamplen?
 
Er komt een soort SDS voor de DT en de AR. En er zijn wat uitbreidingen qua looping opties etc, dat is best welkom, de AR is soms best wel rudimentair qua opties aan de sample-kant.

Wel raar blijft de stereo in maar enkel mono samples kunnen gebruiken, en Cenk's verhaal over resampling external gear samen met de midi sequencer. Dan wil je toch stereo willen kunnen resamplen?

Hmm ik heb hem alleen horen zeggen dat je grofweg 10 minuten kan samplen in mono (64mb per project), maar dat de samples mono zijn had ik eerlijk gezegd niet verwacht nee met een stereo in. En dat voor een digitale sampledrummert anno 2017.

Ben wel erg benieuwd naar de volledige specs. Prijskaartje klinkt okay (ligt ook aan de specs tuurlijk :D )
 
Back
Top