exel - One Huge and Highly Developed Brain

exel

Ouwe rot
Lid sinds
1 juli 2010
Berichten
1.609
Locatie
Lekkerkerk
Ik had mezelf beloofd voor het einde van het jaar eindelijk eens een keer wat in de studio af te maken, dus contest was een leuke motivator.

Met mijn P5 en CS60 in reparatie bij maarten heb ik vooral de MemoryMoog gebruikt. En mijn vintage viool :mega:

 
Lekker trackie, loopt vlotjes door. En die viool is cool. :okdan:
 
Bedankt, jongens. Ik zou hem zelf terugluisterend ook nog wel wat langer gewild hebben, maar ik had mezelf op een deadline van 1 januari gezet. Was al maanden aan het vechten met productief zijn in mijn nieuwe studio, was wel even welletjes. Mijn goede voornemen voor 2017 is om te streven naar 1 track per week.
 
ja ik vind hem echt geweldig langer mag van mij altijd bij sterke en leuke tracks.
steek deze maar in je zak en hopelijk kom je dit jaar met meer nieuwe tracks.
 
Ik vind de mix goed gedaan. Stemsamples zin ook wel in mijn straatje :)
 
Ik vind hem goed! De viool klinkt (rond 2:45) als die van een meisje van 8 op koninginnedag (niet als belediging bedoeld!) en toch klinkt ie heerlijk. Nogmaals: ik vind hem goed, lekker anders en er gebeurt tenminste iets.
 
@1V/oct ik speel net krap zes maanden op het ding, dus ik zal mezelf niet virtuoos noemen :).
 
Ja ! Mix zit helemaal goed hoor. Da's al heel wat en part of the game. Maar 'content' is nog belangrijker.
Qua compositie vind ik deze track ook weer wat op veilig gespeeld en minder spannend.
 
Het heeft wel wat .. mooie opbouw, maar iets aan de beat stoort mij. Misschien is het te simpel, of misschien is het de mix. Ik kan het niet precies uitleggen, maar het heeft wel potentie.
 
Ik sluit mij aan bij de opmerkingen van Payt. In het begin had ik geen idee waar dit nummer heen zou gaan, maar naarmate de tijdvordert wordt de opbouw steeds duidelijker. Het gebruik van een echte viool in dit type muziek vind ik leuk en origineel (hoewel, ben jij misschien ook bekend met de muziek van Lindsey Stirling?). Voor mijn gevoel zou het nummer nog iets beter worden als de hihats wat zachter waren (en wellicht ook een iets spannender ritme hadden). Desondanks: heel gaaf!
 
Sluit me aan bij Payt. Het is niet echt in mijn straatje dit. Maar het heeft zeker wat! Goed gedaan :)

Wat de beats betreft : Deze zijn te onrustig. Je haalt elke zoveel bars elementen weg waardoor er ineens een rare stilte ontstaat in de drumtrack soort van. Hierdoor ontstaat er nooit echt een groove die door blijft kabbelen.
 
Back
Top