Weer iets nieuws (Techno)

Xypes

Stamgast
Lid sinds
3 juni 2012
Berichten
479
Dag mensen

Hier ben ik weer met wat nieuws, weer work in progress...
Nog niks gemixt en niks FX gebruikt
maar wou toch jullie mening al eens horen, altijd benieuwd naar
want hier krijg je goede feedback!



Bedankt :okdan:
Yannick
 
Thanks. Vraagje: vind je de 2e melo op het einde storend?
Sommige mensen zeggen dat maar ik vind hem zeer prettig...

Bedankt voor de feedback Gloomer
 
Een vraag uit nieuwsgierigheid... Waarom heb je nog niets aan FX gedaan? Misschien dat het een bewuste keuze is de past binnen een stijl hoor, maar ik vind het bijna storend dat alles zo gortdroog is. Het is een minimalistisch opgezette track, iets wat heel tof kan zijn. Dan is het juist belangrijk dat wat er te horen is, aantrekkelijk is, je wordt meegenomen in een flow, in een sfeer.

Neem bijvoorbeeld het stukje tussen 1.05 en 1.45... daar zit wat lichte variatie in met een filter dat opengedraaid wordt en een loopje dat iets vlotter opkomt. Meer gebeurt er naar mijn gevoel niet en dan ben je me kwijt. Dat is met FX al een heel eind op te lossen, helemaal als je die FX ook nog eens dynamisch maakt. Je kan denken aan een randje distortion, een goede room verb, een langere verb voor hogere tonen. Daarnaast zou ik de kick layeren ofzo, die heeft nu te weinig bottom.

Misschien een wat kritische reactie, maar ik bedoel het constructief.
 
Hey tuurlijk met kritiek kun je altijd wat.
Ik weet eigenlijk niet wrm ik nog niks heb gebruikt...
Wou eerst eens proberen gwn de track te maken
En dan te zien, omgekeerd als normaal dus^^

Maar ik zal het tegen volgende week eens uitdokteren
En het resultaat hier delen!

Vind je het trouwens echt zo droog?
Is toch (in deze minimalistisch stijl) veel variatie in!

Bedankt voor de feedback!
 
Met gortdroog bedoel ik dat er geen reverb en andere effecten opzitten die diepte geven aan een mix. Droog als in wet/dry...
 
mmm, vind deze toch echt wel prettig klinken hoor!

Ik vind de sounds echt wel tof, welke instrumenten horen we hier?

Misschien zou een vocaal, vaag sampletje van een stem hier passen? Maar echt iets duisters, ....

Einde is wel vreemd, compositie stopt ineens? Moet hier later een fadeout komen of zo?
 
Hey,

ja het is nog helemaal niet af hé...
Maar heb nu ineens problemen dat het bestand is verdwenen (heel gek)
Ik hoop echt van niet want hield echt van alles wat hierin zat :(

Bedankt voor de feedback, vocals vind ik iets heel moeilijks als ik eerlijk moet zeggen...
Zou niet weten wat je erin moet zeggen... Wat ik wel weer kan is heel veel stemmen nadoen ;)
 
Het idee van de track vind ik best OK. Prima sfeertje. Ben het wel eens met de opmerkingen over het droge. Een sufje reverb hier en daar kan denk ik geen kwaad. Verder valt het me op dat je track op bepaalde stukken nogal lijkt te clippen. Even de levels in de gaten houden ;).

Deze kick ben ik geen geen fan van. Ik denk dat een strakkere kick hier iets beter zou passen.

Na de break moest ik even een stukje terug. Wat je daar gedaan hebt, vind ik redelijk geniaal namelijk. Als de beat weer terugkomt, lijkt het eerst alsof deze ineens een tel achterloopt. Pas als de kick erweer inkomt, snap ik dat alles gewoon klopt. Mooi gedaan! :okdan:
 
Hey Dr. Van Lansberg, dat was idd de bedoeling.
Nu heb ik wel een probleem, ik ben de aparte bestanden dus kwijt (hoe weet ik niet...)
maar bon ik ben verdergegaan vanuit mijn WAV bestand..

Hier verder met FX, en ik merkte dus ook dat clippen maar weet niet wat ik daar nu nog aan kan doen?
Iemand ideeën om weer alle delen terug te halen als deze verloren zijn gegaan :(?

https://soundcloud.com/djbonka/v33-energetic-techno-sounds

EDIT: Zie net dat ik hem ook iets te lang heb gemaakt ;) Passen we nog wel aan!
 
Back
Top