break-out box voor besturing synth?

krautrock1958

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
22 september 2016
Berichten
7.074
Locatie
Apeldoorn
Ik zat me af te vragen of er niet een soort break-out box voor de besturing van een synth bestaat?
Ik heb oa een Roland jd-xi en voor best wel wat funkties moet je het menu in.
Ook m'n Blofeld heeft een menu.
Een soort kastje wat je aansluit en knoppen toewijst zou het wel zo makkelijk maken.
Nou heb ik zo'n Korg nanokontrol 2 voor de mixer en de transportknoppen in studio one en dat werkt heel prettig en kostte maar een paar tientjes.
Is zoiets nou ook niet toe te passen op synths die niet zoveel knoppen hebben vroeg ik me af?
Ik ben op dit gebied niet een techneut maar ik stel me voor dat via midi zoiets wel mogelijk is, tenslotte werkt een vst synth ook zo samen met een midi keyboard.
Zijn er toepassingen op de markt (ik ken ze niet)en zo niet; zou het voor een fabrikant niet lonend zijn om zoiets op de markt te brengen?
 
Dit bestaat reeds. De BCR2000 wordt hier heel vaak voor gebruikt omdat die zoveel (draai)knoppen heeft, en er is software om de toewijzingen te maken (BCRManager=gratis). Het is wel een beetje prutsen in het begin
 
Bestaat zeker. Tubbutec heeft zo n doosje. Kiwi ook denk ik. Vast nog meer.
 
Voor de blofeld heb je deze
http://midi-design.com/blofeld-midi-controller/

Blofeld_Midi_Controller_1.jpg
 
Ja smackos, die had ik al 'ns gezien.
Ziet er mooi uit maar je moet er wat voor over hebben.

zoek eens op de term midi-controller.

audiocollage; bedankt, ik heb al een Novation Remote sl compact, dei gebruik ik wel voor een paar vst's en was eigenlijk op zoek naar iets kleins want en de jdxi en de novation bij elkaar neemt wel heel veel ruimte in op de tafel.
Zo'n BCR2000 ziet er goed uit, klein, betaalbaar en gewoon midi learn want ik ben een beetje een midi noob en dat gedoe met midi messages en sysex dat vind ik wat ingewikkeld moet ik zeggen.

Thanks so far heren!
 
Back
Top