24 Hours with the King of Snake!!

Lid sinds
11 april 2002
Berichten
1.831
Locatie
Utrecht
Hallo allemaal, ik zal me even voorstellen...King of Snake, de alom bekende en door Underworld bezongen koning der reptielen...en ik maak ook nog muziek :)

Nooit geweten dat er zoiets was als een dutch synth forum, ziet er leuk uit hier.

Even over mijn muziek en synths: Ik maak nou sinds ongeveer 2 jaar geleden muziek, begonnen met een beetje kloten in Fastttracker, later ReBirth en weer later een Creamware Pulsar.
Met de aanschaf van de Pulsar had ik eigenlijk voor mezelf besloten me op een serieuze manier met muziek maken bezig te gaan houden en dat probeer ik dus ook te doen naast mijn studie voor audiovisueel ontwerpen.

Mijn huidige setup bestaat uit:

P3 1Ghz PC 256 Mb RAM
Cubase 5.1 (voor midi, audio, compositie)
Soundforge (voor samples editen)
ReBirth (voor drums en af en toe een bassline)
NI Battery (heeft nu de rol van ReBirth voor drums overgenomen)
Creamware Pulsar (doet alles, verbindt alles met elkaar, mixt en processed en wordt gebruikt voor synth geluiden)
Creamware Powersampler (eigenlijk alleen voor de extra DSP want de sampler had ik al, maar gebruik ik nog weinig)
Clavia Nord Rack 2 (recentelijk aangeschaft na verkoop van mijn EMU XL-1, lekker veel knoppen om Pulsar mee te besturen en natuurlijk om eigen sounds te maken, maar het gebruik van de layer functie met een sequencer werkt niet zoals ik zou willen)
Creamware Luna I/O box (A/D convertor om de outputs van de Nord naar de pulsar te sturen)
Winecountry Sequential Pro-One software survival kit (de Pulsar versie van de Sequential Circuits Pro-One. Ik heb de originele nooit gehoord maar dit ding legt iedereen die beweert dat digitale software niet zo goed klinkt als analoge hardware het zwijgen op, vet voor basslines en allerlei andere soorten analoge gekte)

en ik heb ook nog een gitaar :) Maar die heb ik al een tijdje niet meer gebruikt.

Mijn muziek ligt een beetje in tussen techno en trance/progressive, (denk aan Underworld) maar eigenlijk wordt ik beinvloed door alle soorten electronische muziek.
Je kunt mijn muziek hier beluisteren:

oude nummers (slecthe produktie, maar hoge sentimentele waarde :)) www.mp3.com/groovedefender

nieuwere nummers (produktie begint ergens op te lijken...)
www.electromancer.com/Artists/SputnikK/index.htm
 
welkom
underworld rules dus als je zo'n muziek maakt komp wel goed dan
 
Welkom op het forum, King of Snake

Aardig wat Creamware spulletjes, leuk om een dedicated software synth iemand erbij te hebben
 
aardige (virtuele) studio. Ik kijk al uit 8D !

J-Run
 
Ja het is een hele lijst maar neemt erg weinig ruimte in :)
Ik vind die creamware spullen echt erg lekker werken, hoewel er aanvankelijk nogal wat problemen mee waren. De kwaliteit is erg goed en het is makkelijk uit te breiden en zeer flexibel.
Nu moet ik er alleen nog echt goeie muziek mee weten te maken ;)
 
Welkom, welkom, welkom! "King Of Snake" is, naar mijn mening, een van de beste (de beste?) tracks van Underworld. Oh, wat krijg ik een lekker gevoel in m'n buik als ik die track hoor :{ Echt top! Mooie setup, trouwens ;) Ik ben benieuwd naar jouw muziek.
 
Welkom!

Waar kom je vandaan? uit sneek toevallig ;)

Ben benieuwd naar je underworld (achtige) muziek. Hoop dat het net zo goed is!
 
Haha! ik zie het al, jullie zijn een mooi stelletje bij elkaar! :)
Helaas is mijn muziek nog niet niet zo goed als UW, maar het is wel een soort streven om te proberen ooit in die richting te komen. Maar ja, er is natuurlijk maar één UW. Ik zit nu al met spanning te wachten op de nieuwe cd en optredens!!
En nee ik kom niet uit Sneek, maar uit de Kaasstad, Gouda.
 
Re e e e e e sonator...

Complimenten voor Afterburner 'In your head'!
Zeer lekker plaatje met goeie opbouw en climax enzo.. Hoog Underworld gehalte, wel cool dus.



Arv
 
Zit nu access denied te luisteren....lang geleden dat ik een 'homebrew' zo goed heb gevonden....lekker hypnotiserend, simpel, lekkere geluiden, mooie lagen...
 
Origineel geplaatst door bob303vs909
Zit nu access denied te luisteren....lang geleden dat ik een 'homebrew' zo goed heb gevonden....lekker hypnotiserend, simpel, lekkere geluiden, mooie lagen...

Helemaal mee eens.
 
You made my day :)

Bedankt voor de complimenten! Geeft toch altijd een goed gevoel :D
 
Klinkt allemaal erg goed !

Duidelijk iemand aan het werk die weet wat ie aan het doen is !

zoals iemand ooit altijd zei: "vooral doorgaan !"

8)

equate
 
Origineel geplaatst door equate
Duidelijk iemand aan het werk die weet wat ie aan het doen is !

Was dat maar waar :)
Nou ja, ik merk wel dat ik nu beter weet wat ik aan het doen ben dan twee jaar geleden (hoor het verschil tussen mijn eerste track "Sigma" en mijn laatste track "Rhea") maar ik heb vaak vooral moeite met een beetje originele compositie te maken. Vaak komt het een beetje op hetzelfde neer, dus dat ga ik in de toekomst proberen te veranderen.
Nogmaals bedankt voor de complimenten!
 
Back
Top