Deluge Sequencer, Synthesizer + Sampler

synthstrom-deluge.jpg


Er is nog niet veel informatie over bekend. Een soort Fruity Loops in hardwarevorm?

Even een copy-paste van Synthopia:
Synthstrom Audio has announced that they will be launching the new Deluge sequencer/synthesizer/sampler Oct 22 at an event in Auckland, NZ, followed by a full web launch on Oct 25. The Deluge is a portable, combination synthesizer, sequencer and sampler that’s designed to let you create and perform electronic music computer-free. Developed by Synthstrom’s Rohan Hill, the Deluge features 128 RGB pads, arranged in a 16 x 8 grid; a built-in synthesizer; up to 12 minutes of sample playback from SD card; and sequencing of up to thousands of notes.
 
Heeft iemand deze al in huis?

Een vriend van me heeft hem. Dat ding is erg intuitief met erg veel interesante functies.

Het beste is nog het forum waar je als eigenaar je wensen kan delen en waar je nauw betrokken bent bij de ontwikkelingen.

Wat me tegenhoud zijn het aantal (draai)knoppen op dit ding. Een externe knoppenbak zou de uitkomst kunnen zijn.

Hij is regelmatig te zien en te bespelen tijdens onze Geluidsdrug jamsessies in De Flipside Eindhoven, mocht iemand hem een keer willen uitproberen.
 
Cool. Ik woon in de buurt dus kom zeker een keer langs. Zojuist op de website gekeken, maar k zag geen upcoming events. Wanneer is de eerstvolgende?
 
Die lijkt toch wel behoorlijk op dat wat ik al jaren zoek om naast m'n modular te zetten. Ik haat DAWs, dus ik zie heel veel pluspunten :)

Een intuïtieve, snelle sequencer die mijn gedachten kan bijbenen, overzichtelijke song mode, de CV outs.
Hele handige, logische, doordachte interface. Wat mij betreft. Ik heb gisteren 2 uur YouTube impressies en uitleg gekeken en werd steeds enthousiaster.

Hoezo menu-diving, trouwens? Vrijwel alle pagina's hebben een shortcut via het grid. Shift+gridknop.

Plus basic sampling met parameter locks, ook op FX.

Midi en interne synth zie ik dan maar als bonus...

Die ene audio-uitgang doet wel (erg) auw.
 
Wat het vooral is: ik zie mijn workflow gemanifesteerd in een sequencer.
Voor het eerst.
Dat je b.v. een aanpassing kan doen aan dezelfde trigger in verschillende variaties van een pattern. (Zo u wil.)
Hoe vaak heb ik dat al wel niet aan de hand gehad, en dan alle varianten langs met de hand... Dat soort details, heerlijk:okdan:
 
Leuk ding hoor! Ben erg benieuwd hoe die zich als midi sequencer gaat gedragen.
Ik hoop het zeer binnenkort te proberen als ik wat tijd heb.
Hier een klein rommelig techno dingetje wat ik gemaakt heb na een paar uurtjes klooien met alleen samples die ik even uit m'n Octatrack moest lenen.

 
@dob. We zien dat je je Deluge al op Marktplaats verkocht hebt.. enige info wat je in het toestel niet zo aantrekkelijk vond? Bugs? Irriterende workflow aspecten?

Dank bij voorbaat!
 
Ik geloof dat ik mijn Pyramid ga inruilen voor de Deluge! Jammer dat ik de Deluge pas net ontdek. Lijkt precies te doen wat ik zoek!

Een vraagje: kun je wel live midi noten/cc opnemen en tegelijkertijd ook afspelen en loopen?
 
Ik geloof dat ik mijn Pyramid ga inruilen voor de Deluge! Jammer dat ik de Deluge pas net ontdek. Lijkt precies te doen wat ik zoek!

Een vraagje: kun je wel live midi noten/cc opnemen en tegelijkertijd ook afspelen en loopen?

Ja, dat kan.
 
Ik heb hem nu meer dan een half jaar in huis, maar het is echt een fantastisch apparaat! Ook de makers zijn ontzettend betrokken bij de gebruikers en overleggen elk punt op de wishlist van gebruikers. 2.0 wordt echt een geweldige update. Al mis ik de songmode/arranger niet.

Over het gebrek aan een display (nou ja gedetailleerd display) als je hem een tijdje gebruikt heb je het diplay weinig nodig. Eigenlijk vooral voor loading en saving en voor sample start/end points. Het display geeft echt wel heel duidelijk aan waar je zit. Het is even wennen.

Ik hoop wel dat jullie hem hebben besteld met shortcuts geprint. Ik heb hem overigens ook met geprinte shortcuts.
 
ik zit op multisample support te wachten.
Zodat je bv 4 rhodes sample over je keyboard kan plaatsen.

Als dat erin komt koop ik hem.

Verder tof ding,
 
Ik heb hem nu meer dan een half jaar in huis, maar het is echt een fantastisch apparaat! Ook de makers zijn ontzettend betrokken bij de gebruikers en overleggen elk punt op de wishlist van gebruikers. 2.0 wordt echt een geweldige update. Al mis ik de songmode/arranger niet.

Over het gebrek aan een display (nou ja gedetailleerd display) als je hem een tijdje gebruikt heb je het diplay weinig nodig. Eigenlijk vooral voor loading en saving en voor sample start/end points. Het display geeft echt wel heel duidelijk aan waar je zit. Het is even wennen.

Ik hoop wel dat jullie hem hebben besteld met shortcuts geprint. Ik heb hem overigens ook met geprinte shortcuts.

Vind het display toch wel een groot gemis met sampling en het eenvoudig browsen door lijsten aan presets, songs etc. Dat zal dan ook echt wel toegevoegd worden bij een MK2 versie lijkt mij.

Mijn gok is dat het te veel r&d kosten om een deftig display te implementeren en dat ze de overweging gemaakt hebben om eerst maar eens te kijken hoe een eerste versie zonder duidelijk display het zou doen.

Met de 2.0 firmware update nemen ze veel van de elektron sequencer over en gaan hier en daar nog wat stapjes verder. Prijs ietsje hoger dan de DT (die wel een display heeft), maar de Deluge geeft op een andere manier een veel duidelijker overzicht plus het heeft een song mode! Daarnaast is het ook nog eens een portable device met build in accu dat volgens mij 6 uurtjes meegaat, build in synth waar je voor de osc ook nog zelf samples kunt inladen begreep ik, de arranger mode in 2.0 is ook een prachtige toevoeging etc.

Synthstrom noemt het een workstation, maar geen duidelijk display maakt het dan naar mijn idee moeilijker dan nodig is. Wat doet de USB poort precies? Als er een app puur voor weergave van samples, libraries en functies etc ontwikkeld kan worden is het probleem van ontbrekend display min of meer opgelost tot een MK2 versie uitkomt. En ook minder zuur als dan de MK2 dan wel met display uitkomt hehe.
 
Vind het display toch wel een groot gemis met sampling en het eenvoudig browsen door lijsten aan presets, songs etc. Dat zal dan ook echt wel toegevoegd worden bij een MK2 versie lijkt mij.

Als ze een mooi groot display maken ergens bovenaan vergelijkbaar met bijv de push dan wordt het echt een fantastisch ding want juist een groot display met een zoom functie vind ik onmisbaar als je samples goed wil kunnen bewerken.
Ze luisteren al goed naar de wensen van de kopers dus wellicht dat dat er ook komt.
 
Eerlijk gezegd hoop ik niet dat ze nu ineens heel snel een Mk2 versie maken als ik net een MK1 binnen heb! :p maar denk dat ze dat voorlopig nog niet doen.
 
Oja en volgens mij is er al een 3rd party app, staat op hun forum ergens, maar nog niet echt naar gekeken. Geloof ook wen iPad app oid
 
26 juni staat een demonstratie geplanned van de Deluge door Synthstrom (Nieuw-Zeeland) en de GR1 door Tastychips (NL) bij Geluidsdrug in TAC Eindhoven.


Bij de vorige demostratie van Synthstrom kwam hij met de prototype van Deluge aanzetten. De huidige versie was toen nog in ontwikkeling.



Beiden demonstraties zijn nog niet officieel bevestigd.
 
Hij bestaat al een tijdje en toch wisten de mensen van sonicstate nog niet eens dat deze bestond. Wel het best bewaarde geheim dan...
Ziet er goed uit. Lijkt mij dat de workflow toch net iets beter is als al die novation dingen.
De prijs (ex import) is nog niets eens zo duur. Zou inderdaad leuk zijn als je er een schermpje aan kan hangen.
Hopelijk kunnen ze bij de demo een deal maken met een importeur. :eureka:
 
Back
Top