Deluge Sequencer, Synthesizer + Sampler

synthstrom-deluge.jpg


Er is nog niet veel informatie over bekend. Een soort Fruity Loops in hardwarevorm?

Even een copy-paste van Synthopia:
Synthstrom Audio has announced that they will be launching the new Deluge sequencer/synthesizer/sampler Oct 22 at an event in Auckland, NZ, followed by a full web launch on Oct 25. The Deluge is a portable, combination synthesizer, sequencer and sampler that’s designed to let you create and perform electronic music computer-free. Developed by Synthstrom’s Rohan Hill, the Deluge features 128 RGB pads, arranged in a 16 x 8 grid; a built-in synthesizer; up to 12 minutes of sample playback from SD card; and sequencing of up to thousands of notes.
 
Hmm interessant ... zou hij ook in te zetten zijn als Ableton clip launcher? Die 16x8 grid is daar wel bruikbaarder voor dan de beperkte 8x8 die je op de Push krijgt.
 
Lijkt mij best frustrerend als je een synth/sampler uit brengt en het eerste wat mensen denken is "Zou ik hem als DAW controller in kunnen zetten". :erm:

Wat mij opvalt is een redelijk beperkte hoeveelheid aan realtime controls. Zouden ze dat op de 1 of andere manier met de pads oplossen?
 
Deze info stond nog op hun website:

- Piano-roll-style sequencing on 128 full RGB pads (16x8 ) with scrolling and zooming.
- Full-featured Internal synthesizer engine (subtractive and FM).
- Plays samples from SD card (up to 32GB SDHC).
- Sequencing limited only by device RAM (many thousands of notes).
- Polyphony limited only by CPU. Typically around 48 synth voices or 64 unaffected sample voices may play.
- 64MB of sample ram - work with up to 12 minutes (if mono) of CD-quality samples at once.
- Live adjustment of synth and effect parameters with two endless-turn encoders with LED level-meters. Easy buttons to select the functions these control.
- Advanced syncing capabilities. Weird time signatures supported. Adjustable swing.
- Dedicated volume and tempo knobs.
- LFOs and envelopes on each synth / sample. Highly customizable patching matrix.
- Synthesizer engine features LPF / HPF, arpeggiator, portamento, oscillator sync, ring modulation, unison detune, and more. Four basic waveforms, or select any WAV file from the SD card.
- FX including delay, reverb, chorus, flanger, phaser, bitcrushing, sidechain effect, live stutter, and more.
- Keyboard mode, where the pads become a live instrument on a 2d grid.
- Internal speaker, rechargeable Li-ion battery, and microphone.
- Mic and line inputs.
- Two ¼” line outputs, and 3.5mm headphone output.
- 2x CV outputs. 0 - 10V, individually configurable to 1, 1.2, 0.26 or 0.32 volts per octave, or to hertz per volt.
- 4x gate / trigger outputs individually configurable to v-trig or s-trig, with shared voltage switchable between 5V and 12V. Trigger clock output configurable, up to 192 PPQN.
- Trigger clock input, also with adjustable PPQN.
- MIDI input and output via hardware connectors or USB.
- Powered via USB or 9 - 12V centre-negative (pedal-style) power supply (500mA) (not included).
- User-upgradeable firmware - expect updates from Synthstrom Audible.
- Dimensions: 305mm x 208mm x 46mm (12 x 8.2 x 1.8 inches).
 
Best uitgebreide specs dan, ben benieuwd hoe toegankelijk dat gaat zijn zonder dot matrix display en met relatief weinig knoppen.

Alhoewel, die knoppen rechts zullen wel functieknoppen zijn dus daar kan best veel onder.
 
Ben benieuwd, zo'n matrix is altijd erg makkelijk bij het programmen.

Wel jammer dat het niet op 'n DAW te gebruiken is idd... misschien Behringer ff instralen.. die staan altijd open voor nieuwe ideeën.. en hebben al een hele mooie serie (DAW) controllers. :)
 
Ian is bij mij thuis geweest om het product voor te stellen.

- Ian had het prototoestel mee, degene met minder en grotere pads. Deze op bovenstaande foto had hij ook mee maar deze werkte nog niet, was enkel om het afgewerkte product te tonen
- De prijs mag ik niet meedelen, volledige correcte prijs wisten ze ook nog niet maar goedkoop zal het zeker niet zijn
- De look en feel van het afgewerkte bakkie zijn top, pads, knobs ...
- De bedoeling is om on the fly muziek te kunnen maken zonder PC
- Toestel had maar 2 oscillators, al is dit in de toekomst misschien mogelijk aanpasbaar door updates
- Wat mij vooral afschrikte is dat het veel kan en dat je door het schermpje moeilijk weet waar je precies zal zijn in je song of in je project ofzo. Ik bedoel maar als je het enkele weken laat staan en je zet hem weer aan, ga je nog weten waar je precies zat? Ik betwijfel het.
- SD card en speaker zijn pluspunten als portable device
- Op de vraag doet midi out ook midi thru kon Ian niet antwoorden, omdat het ook een midi sequencer is zal je dit niet beide kunnen op hetzelfde moment lijkt me.
- De man achter de synth is een crack naar het schijnt in programmeren en kan vrij snel aanpassingen doen, ze zullen luisteren naar hun klanten en hun wensen.
- Lange samples inladen en bewerken is mogelijk.

als er nog vragen zijn vraag gerust ik weet niet alles meer zo losjes uit het hoofd. Sommige dingen kan ik wel niet vertellen
 
Laatst gewijzigd:
Ben benieuwd hoe ie werkt (in een live situatie).

Het lijkt inderdaad of er weinig real time te doen valt.
 
Lijkt mij best frustrerend als je een synth/sampler uit brengt en het eerste wat mensen denken is "Zou ik hem als DAW controller in kunnen zetten". :erm:

ja precies dit dacht ik dus ook.
het enige wat nog ontbreekt is een vraag als 'kan ik mn printer er ook op aansluiten?'

-C-
 
Vrij waardeloos deze bak.
Ja idd persoonlijk heb ik behoefte aan een goede up to date moderne "groovebox" but this one ant aint cutting it.
Zal heel duur zijn en heb niet het vertrouwen dat de software goed zal zijn.
Veel te weining knoppen, beter zelf een midibox bouwen met blm 16x16 en dan een sampler en synth eraan.
Ik hoop echt dat berhinger niet een analoge druumdoos gaat maken maar eerder een toffe "groovebox" met sampler en 3 analoge voices BD, SD, HH dei je leuk kan layeren met samples.
 
Lijkt mij best frustrerend als je een synth/sampler uit brengt en het eerste wat mensen denken is "Zou ik hem als DAW controller in kunnen zetten". :erm:

ja precies dit dacht ik dus ook.
het enige wat nog ontbreekt is een vraag als 'kan ik mn printer er ook op aansluiten?'

-C-

Lijkt me dat een ontwikkelaar in deze tijd die vraag vóór zou zijn. Het is alleen maar frustrerend als je er niet aan hebt gedacht of besloten hebt er niets mee te doen en dat het vervolgens wordt gezien als minpuntje :D

Dit vind ik een beetje 'ik wil een telefoon om mee te bellen' argumentatie.
 
JAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!

Vind de circuit al erg vermakelijk, hopelijk is dit iets soortgelijks. :verkoght:
 
Ian is bij mij thuis geweest om het product voor te stellen.

- Ian had het prototoestel mee, degene met minder en grotere pads. Deze op bovenstaande foto had hij ook mee maar deze werkte nog niet, was enkel om het afgewerkte product te tonen
- De prijs mag ik niet meedelen, volledige correcte prijs wisten ze ook nog niet maar goedkoop zal het zeker niet zijn.
- De look en feel van het afgewerkte bakkie zijn top, pads, knobs ...
- De bedoeling is om on the fly muziek te kunnen maken zonder PC
- Toestel had maar 2 oscillators, al is dit in de toekomst misschien mogelijk aanpasbaar door updates
- Wat mij vooral afschrikte is dat het veel kan en dat je door het schermpje moeilijk weet waar je precies zal zijn in je song of in je project ofzo. Ik bedoel maar als je het enkele weken laat staan en je zet hem weer aan, ga je nog weten waar je precies zat? Ik betwijfel het.
- SD card en speaker zijn pluspunten als portable device
- Op de vraag doet midi out ook midi thru kon Ian niet antwoorden, omdat het ook een midi sequencer is zal je dit niet beide kunnen op hetzelfde moment lijkt me.
- De man achter de synth is een crack naar het schijnt in programmeren en kan vrij snel aanpassingen doen, ze zullen luisteren naar hun klanten en hun wensen.
- Lange samples inladen en bewerken is mogelijk.

als er nog vragen zijn vraag gerust ik weet niet alles meer zo losjes uit het hoofd. Sommige dingen kan ik wel niet vertellen


- Hoop dat ze qua prijs tussen een Rytm en Circuit blijven hangen. Weet uiteraard nog vrij weinig dus een prijs is lastig in te schatten.

- De synth part vind ik minder belangrijk dan de sampling part. (mot natuurlijk geen :kont: zijn)

- Geen scherm vind ik niet meteen een issue. A. De prijs van het product kost minder in onderdelen, B. R&D word goedkoper C. Als het product class compliant is en ze bedenken een leuke app voor iOS en Android bied dat veel meer vrijheid uiteindelijk.

- Speakers is leuk maar geen must denk ik, A. het neemt naast extra gewicht ook plek in beslag, B. de Novation Circuit (wat ook een te gek ding is voor mad cheap) heeft ook een build in spealer en dat is handig maar het volume is zo zacht en produceert amper laag uit die enkele speaker. Leuk/handig om even iets testen maar je prikt er uiteindelijk al veel sneller een paar oordopjes in.

- Ik denk dat een SD card en lange samples kunnen gebruiken echt een selling point kan zijn.

Als ze de community goed in de gaten houden en erop anticiperen, het product niet te duur releasen (laat ze er aub geen niche in een niche markt van maken, ze moeten zich nog bewijzen ook) , met de nodige basis features die echt nodig zijn, daar bovenop continu zo snel mogelijk updates uitbrengen... Dan denk ik dat ze in theorie vrij snel een flink fanbase kunnen verwachten. :okdan:
 
Back
Top