Behringer analog polysynt- IK KOOP 'M-poll

Behringer analog polysynt- IK KOOP 'M-poll

  • ...zeker aan te schaffen! It's mine!

    Stemmen: 7 18,9%
  • ...niet te kopen! Want (post hieronder)

    Stemmen: 7 18,9%
  • ...af te wachten en als hij een tijdje in de handel is te beslissen of ik hem ga kopen.

    Stemmen: 23 62,2%

  • Totaal aantal stemmers
    37
  • Enquete gesloten .

Enzo.F

vrijwillig lid
Lid sinds
31 mei 2010
Berichten
1.663
Locatie
a forest
Op basis van de tot nu beschikbare gegevens heb ik besloten om de Behringer DeepMind 12 of de Phat12 wel of niet aan m'n setup toe te voegen... STEM!

Hij zal eind 2016 naar verwachting beschikbaar zijn, verwachte vraagprijs rond de 1000 euro / dollar.
 
Laatst gewijzigd:
Qua synths ben ik absoluut geen early adopter, als ik hem koop dan is hij minimaal een jaar of twee uit.
 
Ik ben geïnteresseerd, maar wil er eerst uitgebreid op kunnen pielen en zeker weten dat eventuele kinderziektes in hardware en software zijn opgelost... Omdat ze alles van scratch hebben moeten ontwikkelen zullen er ongetwijfeld de nodige bugs en andere problemen inzitten. En ik wil een beter beeld hebben van de klank mogelijkheden en extremen. Als ik er niets uit kan halen dat ik niet al met mijn huidige hardware en/of software synths kan, heeft het natuurlijk weinig toegevoegde waarde.
 
Niet.
Ik vind m lelijk en menu diving bah
Ik koop wel een juno 60 die talrijk gedumpt worden voor een prikje (geloof t maar niet)
 
Nope, ziet er maar ingewikkeld uit ammel met dat menu, plus mijn eerdere ervaringen met de build-quality van behringer.. neh
 
Ik koop em.

Ik ben mij al een tijdje aan het oriënteren op een analoge polysynth.
Mijn aandacht ging daarbij vooral uit naar de P6 en OB-6.
De Prophet 6 heb ik enige tijd aan de tand gevoeld en hoewel ik het verder een prima synth vind liep ik er niet echt warm voor.
De OB-6 heb ik weliswaar nog niet in het echt gezien/gehoord/gevoeld, maar de dingen die er online over te vinden zijn hebben mij nog niet overtuigd.

De Deepmind greep mij wel meteen.
De klank, de layout en de features spreken mij erg aan.
Uiteraard is dat slechts de indruk na een aantal internetfilmpjes, maar ook het enthousiasme van de mensen die er iets over zeggen speelt mee.

Misschien blijkt het in de praktijk niks, maar persoonlijk geloof ik daar niet in.
Ik heb daarbij ook niet de negatieve gevoelens en ervaringen bij het merk die vele anderen wel hebben.
Bovendien kan ik mij met deze prijs de gok veroorloven.
 
Niet, want hij is erg lelijk met zijn schuifknoppen
Liever een Prophet 6 of een OB 6
 
Nee, als hij nu helemaal digitaal was, maar alleen de FX? Nee ;)
 
Ik wel, omdat het moet

Ik heb mijnheer Uli een aantal keren ontmoet, en het is al vanaf de begin tijd dat hij een analoge synth wil maken. Ik heb daardoor wel het idee dat hij er serieus mee bezig is.

En tja, De Arturia zal nog wel even op zich laten wachten
 
Ik koop hem absoluut niet.
Behringer brengt niks vernieuwend.
 
Ik wacht wel even af tot ik een paar reviews gezien heb en er zelf effe op heb kunnen pielen.
Tegen dan zijn de eerste kinderziektes eruit, is hij vlot verkrijgbaar en misschien nog iets goedkoper. :okdan:
 
of ik koop een
SixTrak (€700), 6 stemmig polyfoon, multi timbraal, is 25 / 30 jaar oud, tweede hands, niet na te checken historie.
MKS50 (€450), 6 stemmig polyfoon, 25 jaar oud, tweede hands, niet na te checken, geen of beperkt MIDI CC
Jupiter 6 (€2800), 6 stemmig polyfoon, 25 jaar oud
Cheetah MS6, Akai VX600, Juno106, Prophet600

of ik koop een nieuw instrument, analoog, garantie, MIDI CC, door ontwikkeld, geen nieuwe techniek, maar hebben bovenstaande zaken ook niet. Dus ik DENK dat ik wel een DeepMind12 ga aanschaffen als ik het geld heb...
 
Ik ga ook lekker voor de behringer synth! Wel even wachten natuurlijk tot een 2 jaar na het uitkomen om de users af te wachten en de bugs en eventuele tegenvallers. Vind dit een erg spannende tijd dat behringer dit even flikt tegen over analoge polys van anderen die toch wel even wat duurder zijn met minder mogelijkheden, ik doel natuurlijk op dsi, heb zelf een pek en door zijn feedback terug naar filter is dit echt de mooiste dsi synth vind ik zelf maar de rest van dsi interesseert me vrij weinig, eigenlijk helemaal niet. En... dit is de eerste he! er zullen er zeker meer volgen.

De behringer doet me wel een beetje denken aan de alesis ion met zijn mod matrix, ook alles aan alles te koppelen, maar de behringer gaat net even verder met zijn fx maar kwa filters weer wat minder maarja de ion is va he!

Wat ik wel hoop is fatsoenlijke faders en pots, heb ooit eens een behringer dj mixer gehad en die sleet sneller als de schoenen van scapino die ik vroeger van ma kreeg!
 
Wat ik wel hoop is fatsoenlijke faders en pots, heb ooit eens een behringer dj mixer gehad en die sleet sneller als de schoenen van scapino die ik vroeger van ma kreeg!

Dat is natuurlijk zeker voor mij ook een aandachtspunt... benieuwd of ze bij Behringer een goed beeld hebben van het huidige imago dat ze hebben en of ze energie steken in het ontkrachten van dat beeld. Dat Midas er in meewerkt geeft me hoop!
 
Ik niet omdat het een eind buiten mijn budget is en omdat ik liever geen display/computerscherm op mijn synth wil. Maar vooral omdat ik op mijn studiobureau hier in de woonkamer geen plek meer heb voor zo'n grote synth. Ik kan met moeite nog ergens een Volcatje tussen wurmen. :)
 
of ik koop een
MKS50 (€450), 6 stemmig polyfoon, 25 jaar oud, tweede hands, niet na te checken, geen of beperkt MIDI CC
.

MKS50 is toch helemaal flex met MIDI? Zonder veel poespas zijn toch bijna alle parameters aanstuurbaar met controller of in DAW :koffie:
 
Back
Top