Nieuwe track: 'Twilight is Falling'

Marc

Ouwe rot
Lid sinds
28 april 2004
Berichten
1.297
Beste Synthforumgenoten,

Ik wil graag mijn laatst gemaakte trackie met jullie delen..
Voor deze track heb ik de inspiratie gehaald uit een wat duister en macaber animatie filmpje van Greg Elmensdorp.

Op advies geen vocalen dit keer en ik hoop dat hij in de smaak valt.

 
Last edited by a moderator:
Lekkere D&B-stijl track, hoewel drum&bass niet my cup of tea is kan ik dit wel waarderen! Mooie melodielijn! Leuke montage!

Zou het een idee zijn wat visuele sleutelmomenten in de animatie met wat (muzikale) audio te accentueren cq. te dramatiseren zodat de twee (video & audio) iets meer een huwelijk sluiten?
 
Bedankt voor het luisteren mannen!

Enzo.F Ik ben helaas niet zo'n kei betreft video montage en denk dat het beter aan andere overgelaten kan worden, maar het zou inderdaad wel gaaf zijn :)

Bombario bedankt voor de tip.. Ik heb het zo neutraal mogelijk gehouden, maar er mag wellicht wel wat meer bas bij ;)
 
Heel fijne sfeer en lekkere breaks.
De bridges zijn wel wat minimaal, zouden nog iets meer kunnen knallen.
Zijn nu meer een soort pauzes zegmaar.
 
Ha! Ik zie dat de track met chirugische precisie en in details wordt ontleed :)
Bedankt voor het luisteren en de adviesjes lui!
 
Tof sfeertje, lekkere productie, er mag van mij nog wel af en toe wat afx-achtige grilligheid in, nu net iets te easy listening voor mijn smaak.
 
Mooie track, moest in het begin (voor de breakbeat) erg denken aan Plaid.
De "melodie" of hoe je het noemt vond ik na 3 minuten iets te vaak terugkomen, alleen.
Voor de rest, nice!
 
:okdan: Bedankt iedereen voor het luisteren.. Met de sfeer zit het wel goed ;)
 
Bedankt voor alle commentaren mensen! Een hoop reacties in vergelijking met andere tracks van mij.. Leuk!
De algemene beoordeling lijkt in ieder geval 'Positief met een maar' :)

@Vink - Het is over het algemeen toch wel bekende hardware.. Er staat een Teenage Engineering OP-1, Mode Machines vPed, Elektron Octatrack en Analog Four (deze laatste 2 bakken zijn net zo populair als Armin van Buren) en de taperecorder gebruik in deze track voor het afspelen van 'buitenaardse radio geluiden' die ik heb opgenomen uit de OP-1 radio met standje 'slechtste kwaliteit'
Je hoort deze vooral goed aan het begin en het einde van de track.. Zie het als sfeerverlichting ;)
 
leuke track :) luistert lekker weg. ik melodie klinkt lekker maar die zou van mij nog iets dikker mogen. maar dat is een kwestie van smaak denk ik.

good job :)
 
Bedankt voor alle commentaren mensen! Een hoop reacties in vergelijking met andere tracks van mij.. Leuk!
De algemene beoordeling lijkt in ieder geval 'Positief met een maar' :)

@Vink - Het is over het algemeen toch wel bekende hardware.. Er staat een Teenage Engineering OP-1, Mode Machines vPed, Elektron Octatrack en Analog Four (deze laatste 2 bakken zijn net zo populair als Armin van Buren) en de taperecorder gebruik in deze track voor het afspelen van 'buitenaardse radio geluiden' die ik heb opgenomen uit de OP-1 radio met standje 'slechtste kwaliteit'
Je hoort deze vooral goed aan het begin en het einde van de track.. Zie het als sfeerverlichting ;)

waarschijnlik, ik ben geen ekspert, valt de hardware die je gebruikt, buiten mijn zichtgebied. wel fijn dat je ze ff opsomt, altijd leuk om er iets over te lezen en wie weet..
ik zag de vu-meters amper uitslaan, soms een klein beetje, ik dacht ter dekoratie.... ik zal de track nogmaals beluisteren, voor het begin en het einde, en het midden, natuurlik...

leuk dat je een taperekorder gebruikt, de hele setup bevalt me wel, al werk ik totaal anders, je werkproces heeft iets aanstekelijks. en je track zeker!
 
Heerlijke sound! Op de een of andere manier lukt het je om de elektronische klanken c.q. de muziek erg warm te laten klinken. Mis de vocalen niet, maar dan zou'k zeggen (qua compositie) breidt het belletjesmotief wat uit of wissel wat af, zodat er (eventueel hoor!) ook andere "akkoorden" bijpassen. En ja, meer werk in de drums stoppen qua afwisseling loont muzikaal altijd, maar is wel weer "werk";)
 
Sounds en ideeën vind ik heel erg mooi (zoals gebruikelijk :)). Beat vind ik persoonlijk wat minder. Lijkt me mooi om ergens het tempo te halveren (dus snare op elke 3e ipv 2e en 4e) en dan weer op te bouwen naar wat ik nu hoor.
 
Back
Top