Night Sky

ResonantForce

Ingeburgerd
Lid sinds
15 Maart 2011
Berichten
50
Locatie
Middelburg
Lang geleden dat ik een trackje heb gepost.
Tis een beetje in stijl van Eric Prydz et al.
Niet echt heel orgineel dus, maar ik vin m zelf wel aardig geslaagd en leuk om te maken.


 
Naar het einde toe automate je die arp lead.. Dat mag vroeger gebeuren, wat camelspace achtige effecten op toevoegen.. Voor de rest een prima plaat. Misschien 1 minuutje te lang. Succes ermee ! ;)
 
Misschien 1 minuutje te lang. Succes ermee !

Thanks,

Dit vindt ik altijd het lastigste...Hoe lang ga je door met iets.

Als ik Bv een 'stuk B' zou maken wordt zo'n track al gauw een minuut of negen...
Ik heb niet de illusie dat de meeste mensen negen minuten naar een track gaan luisteren, dus daarom ben ik meer van het: 1 idee per track uitwerken.

Hoe lang kan je met 1 idee door blijven gaan voordat het vervelend wordt....
Ik denk dat bij actief luisteren je iets sneller zat bent dan wanneer het op de achtergrond of in een club gespeeld wordt.

Iemand een mening hierover?
 
De strings over de arp in het begin mogen iets harder inkomen.... wel mooie strings vind ik .

Misschien een akkoordenwissel ergens ? transponeer de arp een octaaf omhoog oid... Af en toe iets percussiefs over een dikke galm ( met de nadruk op af en toe ). zou ook wel iets toevoegen..
 
Ik vind het qua compositie geen hoogvlieger, maarrrr... door die dikke mix vind ik het heel erg prettig om naar te luisteren. Zou willen dat ik zulke mixes in elkaar kon draaien :okdan: .

Tip van Man-T vind ik een heel goede, die arp even een octaaf omhoog.
 
Eric Prydz heeft een paar tracks waar heel mooie progressies inzitten. Dat mis ik hier een beetje.
Verder prima track. Goeie balansen en mix.
 
Leuk nummertje. Wel een beetje langdradig hier en daar. Je kan de intro best wat inkorten, en in de eerste break de arp weglaten. Nu ratelt dat ding maar door en dat verprutst de spanningsboog. Daardoor voelt de climax zo rond de 3:00 ook niet echt zo aan.

Melodisch had je er misschien ook iets meer uit kunnen halen. Je herhaalt nu twee keer vrijwel dezelfde akkoordprogressie. In het tweede deel kan je volgens mij best een iets andere kant uitgaan.
 
Back
Top