[deep house] Milkyway

Missing Links

Ouwe rot
Lid sinds
6 juli 2004
Berichten
523
Locatie
Amsterdam
Vandaag nog een track gemaakt. Sample lag al heel lang op de plank. Had er eigenlijk een ander plannetje mee, maar gek hoe een sample soms met je aan de haal gaat en de rest van de track zich er als het ware vanzelf omheen vormt. Uiteindelijk is het nu een vrij stevige maar trippy deep house plaat geworden, beetje in de stijl van Dennis Ferrer en Jerome Sydenham. Neigt misschien zelf beetje naar progressive. Ik zou dit zelf nooit draaien denk ik (toen ik nog draaide), maar het was wel leuk om te maken. Helemaal software deze keer. (Ableton, Diva, Re-pro5, U-No-LX, Monark, OBX).

 
Laatst gewijzigd:
klinkt goed.. dat stuk dat beat effe weg is goed gedaan op 02:40... enkel die vocal en pad sound daarna de beat weer terug met cymbal..
 
De track flowt echt heel goed - de basis is echt zwoel en stevig, en de arpeggio's en voice sample trekken het ruimtelijk helemaal open. Hij kan zo gepublished worden. Twee puntjes die je ter overweging kan meenemen:

- De bel die er vanaf 2:56 in komt is nogal luid en er zit een beetje een nare frequentie in. Ik denk niet dat de track die bel nodig heeft, dus ik zou 'm er gewoon uithalen (als dat makkelijk is en niet bv in een sample zit).
- ik heb het geluisterd op geen al te beste speakers en op het ogneblik dat kick en bas en arpeggios en vocal sample spelen (vanaf 4:16) heb ik de indruk dat het wat platgedrukt wordt door compressie, en de geluiden vechten om ruimte. Als je mixbus compressie gebruikt zou ik die een klein beetje naar beneden draaien, en ook proberen om elk van deze geluiden wat in hun frequentiebreedte te beperken (die vocal met de reverb erop kan je daar bv wat inperken).
 
@Kobboi dank weer!

- bedoel je dat iets rechts gepande percussie loopje? die zit er op 2m08 ook al in en geeft, samen met de trommeltjes links wel lekkere drive aan de beat. Ik zal ff kijken of ik m kan tunen. of met EQ iets van de resonantie eruit sculpten.
- mixbus compressie doet ca. 1,5dB op 1:2, dus dat is hartstikke schappelijk. Zit verder nog geen limiter/maximizer op de mixbus, dus ook dat is t probleem niet. slecht nieuws voor mij, want dan moet ik met de verschillende eq's aan de gang. De vocal is al heel erg specifiek, moet ff de verschillende lagen strings en arpeggio's meer van elkaar scheiden.
 
@Kobboi dank weer!

- bedoel je dat iets rechts gepande percussie loopje? die zit er op 2m08 ook al in en geeft, samen met de trommeltjes links wel lekkere drive aan de beat. Ik zal ff kijken of ik m kan tunen. of met EQ iets van de resonantie eruit sculpten.
- mixbus compressie doet ca. 1,5dB op 1:2, dus dat is hartstikke schappelijk. Zit verder nog geen limiter/maximizer op de mixbus, dus ook dat is t probleem niet. slecht nieuws voor mij, want dan moet ik met de verschillende eq's aan de gang. De vocal is al heel erg specifiek, moet ff de verschillende lagen strings en arpeggio's meer van elkaar scheiden.
De trommeltjes zijn fijn, het is enkel dat bel-achtige geluid wat mij opviel.
De mixbus compressie is behoorlijk licht inderdaad. Ik denk ook nit dat je de eq moet aanpassen over de hele track, het is enkel wanneer ze allemaal tesamen komen dat het probleem zich voordoet. Dus als je daar bv de vocal en arpeggio een nauwer frequentiebereik geeft denk ik dat het a voldoende is. Een alternatief is de vocal (en vooral de galm erop) via sidechain compressie enkele db's laten minderen...
 
Lekkere track, maar je bass is erg dominant aanwezig. Hij kan zeker wel 2-3 dB zachter denk ik persoonlijk. Wellicht ook idee om hem ietwat te filteren met low pass. Zodat die nog voldoende 'geeft', maar dat die iets minder aanwezig is. Door hem iets meer te filteren zal die mss ook wat andere genre boxes aantikken.
 
Back
Top