Lekker weer.. Buiten spelen met de OP-1 dus!

Bezig aan een RMX van Rephazer - Catfish.
Zo goed vinnik 'm.
;-)
 
Haha ik dacht dat je een geintje maakte man:) helemaal top!
 
Hoe heb je dat nu eigenlijk opgenomen in de tuin? Is die kabel op de tafel de audiokabel of stroomkabel? of zit er een interne HD in dit wonderdoosje?

Op de OP-1 zit een platenspeler/recorder waar je 2 keer (side A en B) 6 minuten kan opnemen ;)

5132329e5423e72c090002dc_published.png
 
Ik zou 'm wel willen die OP-1. Maar vind het te duur voor wat het is.
 
Ik zou 'm wel willen die OP-1. Maar vind het te duur voor wat het is.

Ik snap het en er zullen er zeker meer zijn die dat vinden.

Dit is de tweede keer dat ik een OP-1 2e hands heb gekocht.. Mijn vorige OP-1 had ik verkocht om een 2e hands Analog Rytm te kunnen financieren, daarmee had ik uiteindelijk exact datzelfde probleem/gevoel..

Te duur voor wat het is.. De 2e hands prijs zou eigenlijk de nieuwprijs zou moeten zijn..

Ik vind de op-1 in allerlei opzichten echt een uniek ding in vergelijking met andere (portable?) grooveboxen/workstations en uiteindelijke meer zijn geld waard dan bijvoorbeeld een Rytm, maar goed het is allemaal persoonlijk natuurlijk ;)
 
voor wat het is.

Daar zit wel de kern, probeer vooral bij zo'n aanname te bedenken wat dat wat het is nou precies inhoudt.

- Een 4 track met oled, uitgebreide edit mogelijkheden en oneindige overdub, en twee keer mixdown naar stereo.
- Een multi-fx processor, 4 keer mono, 1 keer stereo, master eq en overdrive
- een groot aantal synthese-vormen, mogelijkheid van middels gratis updates nieuwe synths(en fx), synthese is absoluut volwaardig.
- groot aantal sequencer/arp opties, wederom via updates gratis uit te breiden door TE
- Drum-synth/sampler met aangepaste sequencers en fx, en specifieke drum-envelopes(klinkt triviaal, maar voor drums is de sample kant echt voor drums toegericht, niet enkel een sample player als bv een MPC)
- Sampler
- Mic voor vocalen
- FM radio voor allerhande grollen
- formfactor met 10 uur batterylife en behuizing volledig geschikt voor reizen en optreden

Een alternatief bedenken betekend sowieso een groter budget en altijd een hele rits aaneen geknoopte dingen. Bij een iPad(veel beter alternatief is er niet) zit je zeker aan het budget van een OP, en een los toetsenbord, en een geluidskaart, en allerhande apps, en je mist echt ontzettend de fantastische workflow van de OP1 die maakt dat je bijna achteloos volledige tracks bouwt.

Kortom, de OP is veel, maar relatief gezien kan je hem niet duur noemen.
 
Mooi gesproken 154!

Teenage Engineering vind overigens de tracks ook leuk en hebben deze nu op hun Facebook voorpagina staan ... Heeft dat buiten spelen toch nog zin gehad :dubbel:
 
Een erg mooie demo van de OP-1.
Nu wilde ik dit leuke stukje techniek al wat langer, maar de drang wordt nu echt groter.

De sfeer van beide tracks vind ik prettig en de tuingeluiden maken het voor mij compleet :)
 
Back
Top