Danse de Berlin

teeP

Stamgast
Lid sinds
25 december 2008
Berichten
463
Locatie
Fryslân
beetje vreemd dit nummer maar toch heeft het ook wel iets moois vind ik.
het idee is alweer van zo'n 10jaar geleden. toen nog instrumentaal en alles spelen en opnemen tegelijk. geinspireerd door timemachine van adelbert von deyen.
in 2021 weer eens overgedaan en er meer structuur in aangebracht plus een vocodertje erbij gedaan. nu niet meer alles in 1 keer, kom dan helaas een paar handen en voeten tekort :).
over de structuur van het nummer ben ik wel tevreden maar de mix kan veel beter. de vocoder, solo en het einde moeten nog een keer over.
idee is om het nummer in een vaag stuk over te laten gaan waar dan weer een ander stuk uit voortkomt oid?
feedback meer dan welkom. en kom er trouwens net achter dat soundcloud iets uitvreet met het hoog van de hihats. maar goed, geniet of niet!! cheers iig:koffie:!!!
 
kom er trouwens net achter dat soundcloud iets uitvreet met het hoog van de hihats

Ik hoor het ook. Wat waren de specs van het bestand?


alleen komen de vocalen niet zo goed door op mijn systeem.

Same. Ik moest in de post lezen dat ze erin zitten. Maar 't stoort me niet. Bij deze muziek vind ik te zacht en onverstaanbaar best prettig, alsof het instrumentale partijen zijn.. (ik help je een beetje met goedlullen nu, haha)


Fijne muziek! Benieuwd naar het vage stuk dat hierna zou komen :okdan:
 
Wat Air luisteren als inspiratie en komt helemaal goed! Is nu al genieten
Thanks @klinkske. ja idd, ik zou moonsafari eens met andere oren moeten gaan luisteren en dan echt luisteren naar hoe zij de dingen in de mix hebben zitten :okdan:!
 
Ik hoor het ook. Wat waren de specs van het bestand?
danku @stoter. zal even kijken hoe ik een screenshot moet maken van ableton live maar bestand is wav en volgens mij over de 200 mb maar op soundcloud klinken de hats als een mp3 met een lage geluidskwaliteit. waarschijnlijk veroorzaakt soundcloud ook het hoogprobleem bij het vorige nummer? want met mediaplayer hoor ik dat niet. was al bang dat ik mijn oren had verkloot :0
Same. Ik moest in de post lezen dat ze erin zitten. Maar 't stoort me niet. Bij deze muziek vind ik te zacht en onverstaanbaar best prettig, alsof het instrumentale partijen zijn.. (ik help je een beetje met goedlullen nu, haha)


Fijne muziek! Benieuwd naar het vage stuk dat hierna zou komen :okdan:
vage stuk gaat nog een minuut of zo, op dezelfde manier, door als waar ik hem nu outfade dus wordt dan wat te veel van hetzelfde en die sequence moet wel wat interessanter met de frequentie van de lfo wat meer open op het filter met meer echo erop :)
 
Je kick mag wat meer body krijgen, je snare iets minder laag, stemmen mogen iets duidelijker naar voren komen, en voor de rest was het een leuke en aparte track!
Danku danku danku!! die neem ik dus ook mee voor als ik er in de herfst of als het kloteweer is tijdens de zomervakantie mee aan de gang ga. hoop eerst nog wel een ander projectje af te kunnen krijgen.
 
danku @stoter. zal even kijken hoe ik een screenshot moet maken van ableton live maar bestand is wav en volgens mij over de 200 mb maar op soundcloud klinken de hats als een mp3 met een lage geluidskwaliteit.

Ik bedoelde niet het Ableton-project, maar (inderdaad) het audio-bestand dat je op SoundCloud had gezet. Die zal gewoon prima in orde zijn, maar voor de volledigheid kan je de specs van die wave-file checken (met rechtermuisklik, meer info)..

waarschijnlijk veroorzaakt soundcloud ook het hoogprobleem bij het vorige nummer? want met mediaplayer hoor ik dat niet. was al bang dat ik mijn oren had verkloot :0

Misschien gebeurt er iets in de conversie van upload naar afspeelbaar bestand. Het loont de moeite om es te checken wat de specificaties zijn van de Soundcloud-player. Ik denk dat je de beste kwaliteit krijgt, als je de render daarop afstemt.

Je zou zeggen, dat betere specs (24 bit, 96 kHz, of nog hoger) betere kwaliteit zou moeten leveren. Maar heb ergens de tip gelezen om het zelf alvast op de vereiste bit- en sample-rate te zetten (waarschijnlijk 16 bit, 44,1 kHz) -- want dat heb je die stap tenminste nog zelf onder controle. Als je dat door SoundCloud laat down-samplen, weet je niet hoe goed ze dat doen... of, nou ja, we weten dat juist wel... ;)

Heb geen valse hoop, 't is maar een theorie, maar wel eentje die het proberen waard is.. (loop er zelf ook tegenaan)
 
Ik denk dat je de beste kwaliteit krijgt, als je de render daarop afstemt.

Je krijgt de beste kwaliteit als je een pro abo hebt ipv de basic. Bij de basic versie is de hq niet te selecteren.

sc_kwaliteit.png
 
intro is errug lang zonder dat er iets (interessants) gebeurt. die kick en hat halverwege erbij trekken de kar ook niet helemaal.
als je er daarna inkomt is in 1 keer alles aan en dat verandert niet meer
het sfeertje is wel lekker, maar het akkoordenschema is wel te karig en elke staat precies 2 maten steeds en dan hebbie eerst de ene 2 akkoorden en dan de andere 2, dat zou denk ik spannender kunnen.
iets meer beweging in de bas zou ook geen kwaad kunnen.
mss s even een breakie ergens? bruggetje oid..
oneerbiedig gezegd is het nu nog een beetje een lange worst waar een beat onder tegenaan is gezet
er zit haast geen dynamiek in. soms moet je even wat wegtrekken om die gouden soep over je heen te kunnen storten, dan komt dat veel meer aan
hier en daar een klappie uitdelen mag ook nog wel
 
Ik bedoelde niet het Ableton-project, maar (inderdaad) het audio-bestand dat je op SoundCloud had gezet. Die zal gewoon prima in orde zijn, maar voor de volledigheid kan je de specs van die wave-file checken (met rechtermuisklik, meer info)..



Misschien gebeurt er iets in de conversie van upload naar afspeelbaar bestand. Het loont de moeite om es te checken wat de specificaties zijn van de Soundcloud-player. Ik denk dat je de beste kwaliteit krijgt, als je de render daarop afstemt.

Je zou zeggen, dat betere specs (24 bit, 96 kHz, of nog hoger) betere kwaliteit zou moeten leveren. Maar heb ergens de tip gelezen om het zelf alvast op de vereiste bit- en sample-rate te zetten (waarschijnlijk 16 bit, 44,1 kHz) -- want dat heb je die stap tenminste nog zelf onder controle. Als je dat door SoundCloud laat down-samplen, weet je niet hoe goed ze dat doen... of, nou ja, we weten dat juist wel... ;)

Heb geen valse hoop, 't is maar een theorie, maar wel eentje die het proberen waard is.. (loop er zelf ook tegenaan)
Dankje @stoter, ga ik proberen! jouw theorie erover klinkt best wel logisch.

de screenshot is van het te exporteren bestand en staan de specs ook in ,volgens mij(?), en omdat ik niet zo heel veel verstand heb van specs had ik zoiets van dan kun je het beter zelf even tsjekken ;).
Schermopname.png

overige specs zijn 6144 bitsnelheid en 218mb groot
 
intro is errug lang zonder dat er iets (interessants) gebeurt. die kick en hat halverwege erbij trekken de kar ook niet helemaal.
als je er daarna inkomt is in 1 keer alles aan en dat verandert niet meer
het sfeertje is wel lekker, maar het akkoordenschema is wel te karig en elke staat precies 2 maten steeds en dan hebbie eerst de ene 2 akkoorden en dan de andere 2, dat zou denk ik spannender kunnen.
iets meer beweging in de bas zou ook geen kwaad kunnen.
mss s even een breakie ergens? bruggetje oid..
oneerbiedig gezegd is het nu nog een beetje een lange worst waar een beat onder tegenaan is gezet
er zit haast geen dynamiek in. soms moet je even wat wegtrekken om die gouden soep over je heen te kunnen storten, dan komt dat veel meer aan
hier en daar een klappie uitdelen mag ook nog wel
@fjoesz thanks voor het onder de loep nemen van het nummer :)! veel van je punten kan ik wel wat mee!
intro zou ik best nog wel een keer of twee,drie voor kunnen gaan zitten. wordtie vast niet minder van!?
de bas vond ik zelf ook nog niet helemaal oke. had iig wat minder sustain moeten gebruiken met die arpeggiator erbij.
de karige akkoorden laat ik maar zo, die vind ik wel fijn eigenlijk. als ik wat ga veranderen zou ik eerder gaan voor de breek of brug.
ja idd, de soep van geluid zou ik nog wel wat mee kunnen gaan spelen! denk dat de mix dan ook wat beter tot zn recht zal komen.
aan klappies wel genoeg volgens mij? maar goed, kan het altijd even proberen!
 
Ik heb niet alle commentaren gelezen, maar volgens mij is het belangrijkste wel gezegd. De vocal kan wat harder/duidelijk/verder naar voren. Verder een heel fijn sfairtje.

Ik hou zelf niet zo van extreem gepande percussie, zeker niet van een snare. Die zou ik lekker in het midden zetten en de hats laten autopannen tussen links en rechts. Maar dat (dus niet) terzijde. :)
 
Back
Top