Lekker weer.. Buiten spelen met de OP-1 dus!

Hartstikke bedankt! OP-1 is een aanrader hoor. Ik heb momenteel een custom firmware in elkaar gezet (m.b.v. tips @ operator-1.com) en heb er nu buiten de extra's van de gelekte beta nog eens een extra filter en synth bij. Ben er nog niet op uitgekeken ;)
 
Cool! Is dat voor de leek te installeren??

Installeren is het probleem niet, maar het aanpassen van de firmware is meer iets voor de tweakers/hackers onder ons vrees ik..

Op de Mac lukte het mij in ieder geval niet om een 'flashable firmware' te creƫren, maar op Windows had ik wel succes.

Je moet eerst met een HEX editor de crc32 (eerste 4 bytes) uit de firmware 'slopen' dan kun je de firmware uitpakken met een lzma decompressor (xz utils) dan hou je een .tar bestand over die je met bijvoorbeeld 7-zip kunt uitpakken.

Nu heb je alle bestanden en kun je wijzigingen aanbrengen aan bijvoorbeeld de database bestanden (db), grafische bestanden (svg) en audio bestanden (raw)

Ik heb alleen in de database bestanden zitten rommelen om de al reeds in de code aanwezige synth/fx te activeren, maar wellicht dat ik later eens ga proberen om de standaard meegeleverde audio bestanden te vervangen met mijn eigen samples..
De grafische bestanden boeien mij persoonlijk niet.

Als je klaar bent met rommelen kan je de boel weer inpakken met bijvoorbeeld GnuWin, daarna de .tar weer inpakken met xz utils en daarna moet je aan het gemaakte .op1 bestand weer een crc32 toevoegen in 'omgekeerde' volgorde (Little Endian) met een HEX editor ....

Dan heb je als het goed is weer een 'flashable firmware' bestand.

Snap je het nog? ;)

Alle benodigde informatie (en meer) kun je in ieder geval op operator-1.com vinden.
 
Back
Top